Raport: O treime din hrana produsă în lume ajunge la gunoi

0

Cantitatea de alimente aruncate la gunoi va crește cu o treime până în 2030, când 2,1 miliarde de tone de hrană se vor pierde sau vor fi aruncate. Asta echivalează cu 66 de tone de mâncare aruncată în fiecare secundă.

Datele alarmante sunt furnizate de o analiză a Boston Consulting Group care avertizează că reacția globală în ce privește risipa alimentară este fragmentată și inadecvată, iar problema crește într-un ritm îngrijorător.

Raportul sugerează introducerea unei etichete eco, similară etichetei de fair trade, care să încurajeze consumatorii să cumpere de la companii care și-au luat angajamente de reducere a risipei alimentare.

“Proporția problemei este una care va continua să crească în timp ce noi dezvoltăm soluții. Pe măsură ce populația crește rapid în unele părți în curs de industrializare ale lumii, precum Asia, consumul crește rapid”, spune Shalini Unnikrishnan, director al BCG.

În fiecare an, 1,6 miliarde de tone de mâncare, cu o valoare de aproximativ 1,2 trilioane de dolari, se aruncă la gunoi, adică o treime din hrana produsă la nivel global.

Organizația pentru Hrană și Agricultură a Națiunilor Unite estimează că 815 milioane de oameni dintr-o populație totală de 7.6 miliarde, adică 10,7%, suferă de malnutriție cronică. Datele sunt din 2016.

Mai mult, risipa alimentară este responsabiilă pentru 8% din gazele cu efect de seră la nivel mondial.

Raportul avertizează că dacă nu se iau măsuri, sunt mici șanse de îndeplinire a obiectivelor ONU de înjumătățire a risipei alimentare până în 2030. Dimpotrivă, proiecțiile arată că risipa alimentară va crește în anumite regiuni din lume, în special în Asia. Pe lângă factorul industrializării, ineficiența sistemului de distribuție contibuie la creșterea risipei alimentare.

Dacă în țările în curs de dezvoltare, risipa se regăsește în faza de producție, în țările bogate, risipa se întâmplă la nivelul retailerilor și consumatorilor, care aruncă mâncarea pentru că au cumpărat prea mult sau pentru că nu îndeplinește anumite standarde estetice.

Raportul mai arată că promoțiile supermarketurilor, precum și anumite informații eronate în rândul consumatorilor contribuie la risipa alimentară. Spre exemplu, mulți consumatori cred că fructele și legumele proaspete sunt mai bune decât cele congelate, deși nu e mereu adevărat, întrucât cele congeltate rețin nutrienți, pe când cele proaspete sunt degradate în procesul de transport.

Concluzia cercetătorilor este că inițiativele existente în domeniul reducerii risipei alimentară nu sunt destul de ambițioase și au un impact redus. De asemenea, companiile nu au făcut destule eforturi de a conecta cererea și oferta. Raportul arată că problema risipei alimentare este una complexă și nu poate fi rezolvată de o singură entitate.

Sursa: The Guardian


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger