Punerea gândurilor pe hârtie te ajută să elimini stresul

1

Pune gândurile pe hârtie când te afli în stare de anxietate înainte de un examen important sau un discurs în public, pentru îmbunătăţirea performanţelor, îndeamnă un studiu citat de Telegraph.

Simplul act de a scrie despre îngrijorările care te apasă îţi clarifică mintea, te ajută să te concentrezi asupra lucrului pe care îl ai de făcut. Tehnica este atât de puternică încât a dus la o îmbunătăţire cu 20% a performanţei unor studenţi care au folosit-o înaintea unui examen.

“Îngrijorările consumă resurse care ar trebui dedicate îndeplinirii sarcinii. Punerea lor pe hârtie pare să le diminueze”, spune profesorul Sian Beilock, de la Universitatea din Chicago.

Profesorul a arătat, anterior, că situaţiile presante pot epuiza o parte din puterea de procesare a creierului, cunoscută ca “memoria lucrătoare”, care funcţionează ca un carneţel care permite oamenilor să lucreze cu informaţie relevantă pentru sarcina lor. Dar carneţelul poate fi umplut şi cu anxietate, ceea ce duce la diminuarea puterii creierului.

Pentru a testa teoria, cercetătorii au recrutat 20 de stundenţi cărora le-au dat două teste scurte de matematică. În primul test, studenţilor li s-a spus doar să îl rezolve. Înaintea celui de-al doilea test, cercetătorii au creat o situaţie producătoare de stres spunându-le stundenţilor că cei care vor avea rezultate bune vor primi bani şi că alţi studenţi depind de performanţa lor. Acestora li s-a mai spus că examenul este înregistrat şi va fi analizat de profesori de matematică.

Jumătate dintre studenţii au primit 10 minute înainte de test pentru a scrie despre ce simt cu privire la examenul care urmează, iar jumătate au aşteptat în linişte.

Cei din grupul care a primit 10 minute de punere pe hârtie a gândurilor înainte de examen au avut avut rezultate mult mai bune decât la primul test, primind note cu 5% mai mari. Cei care nu şi-au pus gândurile pe hârtie au avut note mai mici cu 12% faţă de primul test.

“De fapt, acest tip de însemnare ajută oamenii într-o varietate de situaţii presante – de la o prezentare, la un discurs sau chiar un interviu de angajare”, spune profesorul.

Cercetarea urmează altor studii care au arătat că a scrie poezii, cântece sau însemnările din jurnal pot reduce tulburările emoţionale.

Foto: Flickr / tnarik

Citiţi şi:

Femeile sunt mai stresate decât bărbaţii

De ce trăiesc mai mult fiinţele inteligente?

Uitatul la televizor scurtează viaţa

Tags:



Un comentariu

  1. Pingback: Testarea, cea mai bună metodă de a învăţa pentru examene » Think Outside the Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger