Punctul de vedere al TOTB.ro cu privire la despărţirea de Adevărul

44

Vineri, 6 mai 2011, în jurul orei 15:00, Adevărul Holding a oprit funcționarea platformei partenere de jurnalism online Think Outside the Box, fără înștiințarea acesteia. Potrivit comunicatului de presă publicat de ziarul Adevărul, “această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.” Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situația reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplinește exigențele editoriale ale publicației Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piața românească. Deși articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproșurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011. Subliniem că suspendarea site-ului think.adevarul.ro s-a făcut fără consultarea redacţiei TOTB.

 

 

Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop, încă de la înființare, pe lângă materiale de informare și de educaţie cu privire la mediu, să arate și partea mai puțin reprezentată a unor activități economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut constant, de-a lungul existenței sale, o atitudine critică față de mai multe branduri și moduri de comportament de pe piață.

Pentru că în comunicarea oficială nu a fost precizat un articol concret sau de unde au apărut ”disfuncțiile grave”, înțelegem că este vorba de cinci articole care ar fi reprezentat sursa nemulțumirii, printre care se numără trei articole informative şi două de opinie. Articolele pot fi accesate prin următoarele linkuri:

Câtă fericire a adus Coca Cola în 125 de ani

Cât de curată este imaginea Coca Cola după 125 de ani

Cât de mult dăunează Coca Cola sănătăţii: de la mituri, la verdictele medicilor

Cola, drogul preferat al copiilor

Cum am ajuns să bem toţi Coca Cola, de la fotbalişti la Osama bin Laden

Toate aceste cinci articole au fost publicate în cadrul rubricii “Cu tendinţă”, primele trei dintre ele fiind treceri în revistă ale diferitelor registre din istoria acestei băuturi, iar ultimele două având caracter de editorial. Conducerea Adevărul a considerat aceste articole ca fiind “de calitate îndoielnică”.

O comunicare oficială a întreruperii parteneriatului nu a apărut până la această oră. Contractul de parteneriat prevede un preaviz de 45 de zile în cazul rezilierii unilaterale, însă siteul a fost oprit fără nici un fel de comunicare de acest fel.

Think Outside the Box a ales să publice în acest comunicat articolele care au dus la întreruperea colaborării pentru ca presa și cititorii să poată decide, fiecare în parte, în ce măsură publicația noastră corespunde sau nu standardelor jurnalistice. Demersul nostru urmărește doar să fim judecați în parte, de către fiecare cititor, într-un mod independent și personal.

Totodată, considerăm că într-o lume în care adevărurile sunt spuse pe jumătate, în care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fără pericolul unor sancțiuni, și în care echilibrul informațiilor este înclinat clar într-o parte, este nevoie de publicații care prezintă și cealaltă parte a monedei.

Think Outside the Box mulțumește management-ului și board-ului editorial Adevărul pentru colaborarea extrem de bună din ultimele 5 luni, considerând că această colaborare a fost una benefică pentru toate părțile implicate.

Foto: Flickr/katerha

Tags:



44 de comentarii

  1. Ma rog… Adevarul a publicat cel putin in editia online) faptul ca a renuntat la colaborare, astfel incat referirea la “comunicat oficial” nu stiu ce rost are, doar daca nu cumva va referiti la un comunicat aflat sub regulile unui contract cu voi…
    Oricum, cei care au pierdut cred ca sunt ei, probabil voi intra mult mai rar pe site la ei (cu toate ca mi se pare ca au incercat sa fie, cat de cat, mai “independenti” decat altii).

    Ca au renuntat din cauza chestiei cu Coca Cola, am banuit multi dintre noi. Asta nu face decat ca Coca Cola (sic!) sa-mi devina SI mai nesuferiti, dupa MULTE chestii urate pe care le-au facut de-a lungul timpului (cea mai veche si urata info ref. la CC in Romania o am de prin ’98).
    Oricum: cititorii vostri nu cred ca se asteapta musai la “informatii stiintifice”, pt. asta exista reviste de specialitate! Majoritatea dintre noi cred ca se asteapta FIX la ceea ce faceti: pdv. alternative, opinii, atitudine samd… 😉

    Bafta, in viata (grea… greaaaa…) de “independent” pe care tocmai ati inceput-o! 🙂

  2. In sfarsit am ajuns si noi ca in America. Ascultati piesa banii vorbesc si ganditi-va unde ati gresit. Mai bine stati drepti in fata Adevarul si Nuka-Cola si traiti o viata anosta si normala :)))

  3. Cel putin adevarul a fost o rampa de lansare pt. voi. De acum incolo, cine v-a cunoscut prin ei, va continua sa va citeasca cu multa placere si va inceta sa mai citeasca adevarul. Eu asa voi face, iar unul din motive este si acesta: nu pot suferi coca-cola! Si gestul adevarului e urat, dupa mine.
    Orice ar face oricine, n-as bea coca-cola nici sa-mi dai bani. Chiar a fost o campanie nu demult si veneau la usa sa dea pe gratis o sticla de coca-cola, i-am pasaportat rapid, sa nu aud de ei. Nu-si dau seama ce criminali sunt? Dac-ar fi destepti, si-ar schimba produsele. Ca si mcdonalds: foarte nesanatos. Cui ii pasa de sanatatea lui nu consuma asa ceva, mai ales ca sistemul medical e asa cum e la noi: numai la spital sa n-ajungi.

  4. Prima oara cand am urmat un link spre pagina voastra, mi-a fost de ajuns. Oricum intru si va citesc zilnic cu sau fara Adevarul. Bafta in continuare ! ! !

  5. Va citeam zilnic cand erati in parteneriat cu Hotnews, am continuat la fel in etapa Adevarul…e pur si simplu irelevant cu cine va asociati, cel putin pt mine. TOTB are propria identitate; NU are nevoie de partneri din peisajul jurnalistic romanesc.
    E foarte clar cred in ce fel inteleg ziarele romanesti(mai exact jurnalistii lor) sa isi asume si exercite rolul de constiinta a societatii si chiar de formatori de opinie.
    Bafta in continuare

  6. Vineri seară, Adevărul de seară – fițuica aia gratuită împrăștiată prin oraș și bună de împachetat sandvișul de-a doua zi – a fost complet roșu. Motivul: un număr special dedicat împlinirii a 125 de ani de Coca-Cola.

  7. “Adevarul” e ca strict jurnalistic vorbind, ati dat-o-n bara. CC e unul din cei mai mari advertiseri din .ro, urmau sa-si celebreze 125 de ani si voi fix acum vi s-a casunat sa le “dati gratuit la gioale”. Daca te duci la onomastica lui Hitler si il injuri, nu te poti astepta sa scapi fara cateva palme dupa ceafa. Probabil ati uitat complet ca “Adevarul” e fondat de monstri sacri ai pupincurismului jurnalistic, aproape la fel de obedienti precum cei de la EVZ, hotznewz sau mediapro. O-ti fi crezut ca daca Patriciu plateste tot, atunci puteti scrie orice. Fals, oricat de bogat ar fi Patri, foamea lui de bani o sa traiasca mai mult decat el.

    Ca oameni, ati facut o fapta buna, probabil ati mai salvat o duzina de copii de la ajunge niste obezi inutili societatii. Dar ca jurnalisti, daca nu va planificati mai atent articolele, o sa muriti de foame. Din pacate asta e societatea in care am ajuns sa traim, “marele capitalism”, presa si implicit cultura fiind platite, sustinute si filtrate de marile corporatii.

    Mult succes in continuare, ca o sa aveti nevoie. Sper ca asta sa nu fie inceputul sfarsitului pentru voi ci doar o lopata de trezire la realitate. Radem, glumim dar incinta nu o parasim.

  8. Pingback: polimedia.us/fain/

  9. Pingback: TOTB, Adevărul şi Cola : A Scrie

  10. Imi place parteneriatul Discovery anyway:))) foarte prost si-au dat astia cu firma in cap, de la Adevarul…Coca cola e un brand mare si bineinteles ca nu le convine sa fie atacati asa. Dar la ce produs mizerabil ofera, e absolut normal sa se astepte la reactii de genul. Doar toate reclamele lor sunt conceptuale, nimic despre cola n-o sa fie zis vreodata concret…doar reclame cu fericire, cu “vai ce cool esti daca bei cola” etc. Asa ca..mna, buna decizia voastra de a publica articolul asta:D!! Felicitari! Cititorii au sa va urmareasca oricum in continuare:D

  11. Atata timp cat nu sunteti complet independenti, orice marca puternica ati leza veti avea probleme.
    Coca Cola e extrem de bun dar refuz sa mai beau. A fost o promotie la Mic.ro in care se dadea Cola la juma’. I-am spus vanzatoarei ca nu beau asa ceva la care ea: “Ma dar chiar nu mai bea nimeni?”. Realizez ca din cercul meu de prieteni foarte putini mai beau Cola.

  12. Nici nu stiu de ce v-ati incurcat cu Adevarul de la bun inceput. Daca va considerati independenti, evitati parteneriate de genu. Oricum bv pt munca de pana acum.

  13. imi place reclama de sus la tusnad.ro

    de-asta suntem independenti si dam in companiile rivale, pentru ca primim reclama de la apele minerale extrem de sanatoase din romania

  14. Hans, vrei sa spui ca Tusnad e mai buna decat Dorna produsa de Coca-Cola? :))) You’re thinking outside of the bottle 🙂

  15. Eu am ajuns sa citesc pe sarite Adevarul, pentru ca citeam pe indelete TOTB 🙂 Jurnalismul comercial loveste din nou, din pacate! Cred ca ati castigat oricum multi cititori pana acum, care o sa va “urmeze” peste tot, indiferent de entitatea cu care va afiliati.

    Bafta si inspiratia fie cu voi in continuare!

  16. Bafta! Va citim in continuare, rezolvati-va problemele contractuale cu ei si sunt sigur ca o sa va gasiti repede alte metode de promovare. Eu cred un procent mare dintre cei la care ajungeti raman fideli, asa ca e important sa va promovati in continuare chiar si folosindu-va de acest scandal.

  17. Indiferent de decizia AH si de adevarul celor scrise in articolele “incriminate”, ca student la jurnalism pot spune sus si tare ca acele articole nu respecta niciun standard jurnalistic.

    – nicio afirmatie nu e sustinuta cu surse, studii sau vreo opinie de specialist
    – pentru nicio afirmatie nu se ofera punctul de vedere opus (o obligatie pentru un articol care ar trebui sa informeze).

    Acuma nu ca Adevarul ar fi usa de biserica, ca nici eu nu au obiceiul de a sustine afirmatiile … insa macar o mai fac. Dar TOTB nu face asta niciodata.

  18. Dan,

    este un articol in care sunt parerile a doi medici 🙂 iar in altele sunt citate studii. pe de alta parte, aceste articole sunt mai degraba editoriale si puncte de vedere, nu stiri… de aceea punctul de vedere al CC nu este obligatoriu. 😉

  19. Oprirea site-ului fără înștiințarea prealabilă a TOTB-ului este dizgrațioasă și sunt curios ce era stipulat în contract cu privire la această situație.
    Altfel îmi e destul de clar, cu cât încearcă cineva să fie mai “outside the box” , cu atât este mai marginalizat de societate, care ne vrea pe toți “inside the box”. Dar din ce în ce mai multă lume iese și la noi din “cutie”, pentru aceștia trebuie să scrieți în continuare!
    Eu sigur am să vă citesc în continuare indiferent pe ce site veți fi!

  20. Imi place foarte mult munca voastra si va voi urmari si in continuare.

    Totusi am gasit pe rotld ceva ce ma intriga (ma puteti ajuta va rog cu o explicatie?):

    Domain Name: totb.ro
    Registrar: ICI – ROTLD
    Registration Date: 2009-11-30
    Nameservers:
    ns1.adevarulholding.ro
    ns2.adevarulholding.ro
    Domain Status: OK

    • nameserverele nu sunt neapărat importante, arată doar că divorțul nu e finalizat încă … astea de pot schimba cu oricare altele

      😉

      dar dacă numele de domeniu e rezervat/cumpărat de adevărulholding nu de echipa totb.ro atunci e o mare problemă pentru că dacă vor să fie al dracului pe bune și negri la suflet le pot fura pur si simplu domeniul și pune un neica nimeni să pună orice ce totb.ro

      doar cel care deține domeniul are acces la contul de la rotld.ro de unde dacă vrea poate schimba nameserverele fără probleme, dar nu e neapărat necesar cât timp cei de la adevarulholding.ro nu le fac probleme la link-uri și paginile afișate ( de exemplu le pot filtra toate articolele despre coca cola să le schimbe ;-P )

      divortul poate rămâne autentic chiar dacă sunt găzduite pe același server de hosting și totb.ro si adevarulholding.ro și serviciul de hosting e controlat tot de bărbuța lui păturiciu …

      dar e riscant 😉

  21. gadjo dilo on

    ma bucur sa vad ca platforma ThinkOutsideTheBox nu e Adevarul Holding ci verticalitatea celor ce contribue activ la site. Pe o astfel de platforma cred ca se poate construi in continuare.

    numai bine!

  22. Marian Calb on

    E nedeontologic sa critici Coca-Cola de pe o platforma sponsorizata vizibil de Tusnad. Mai ales ca articolele despre Coca-Cola sunt bazate pe hearsay (zvonistica), critici nespecifice (toata critica cu obezitatea se aplica identic oricarei bauturi racoritoare carbonatate) si panici existentiale (cum adica nu sunteti siguri de calitatea indulcitorilor din bauturile light, s-au facut sute de teste pe aspartam si nu s-a gasit nicio afectiune cauzata).

  23. Nu ştiu în ce măsură vă afectează pe voi ca şi colectiv redacţional întreruperea colaborării cu Adevărul, însă pentru cititori nu prea contează cu cine vă asociaţi sau unde este hostat proiectul. Cititorii caută conţinutul şi atât. Şi conţinutul e bun, spre foarte bun şi inedit în peisajul românesc. V-aţi făcut un nume şi o reputaţie, iar cititorii voştri sunt în continuare cititorii voştri.

    Probabil am repetat deja lucruri spuse de alţii, nu ştiu…nu am citit comentariile dinainte. Aşa cum nu am citit nici articolele despre coca-cola…căci nu sunt consumatoare şi nu m-au interesat. Ştiu însă că o vorbă bună, o încurajare sau o apreciere într-o astfel de situaţie ajută întotdeauna.

    Vă doresc să găsiţi resursele financiare şi motivaţionale să mergeţi mai departe cu acest proiect.

    Succes!

  24. Ce aplicatie jenanta aveti pe facebook. setata sa faca loop pana dai “da”? ce va trebuie voua datele celor care va viziteaza pagina (ex contacte etc)???

    Sa zicem ca intelegem trecerea din https in http… sa zicem… dar aplicatia avida de date persoonale NU!

    sa speram ca o fi vreo greseala a dezvoltatorilor aplicatiei si nu e intentionat pusa acolo, la adunat… (daca o fi greseala, nu-i asa ca se remediaza urgent?:P)

  25. degeaba va suparati; ca o fi fost nepoliticos modul in care au intrerupt colaborarea(habar n’am, evident), dar articolele cu pricina(daca asta o fi fost cauza) erau proaste.

    Erau niste probe de scris cursiv fara a avea nimic de spus… afirmatia alora e corecta(si da, chiar mi’am pierdut 5 minute citindu’le, si nu, n’am mai baut ceva cu gaz de… fo’ 10 ani – minus apa minerala).

  26. Mie mi se pare ok ce a facut Adevarul acum, faptul ca au dezvaluit discutiile cu acel Mihai Trandafir (descrierea lui Petre Barbu de la final e excelenta) mi se pare un lucru bun. Trebuia sa o faca de la inceput, ok, dar nici asa nu e rau. Ganditi-va ca au preferat sa piarda contractele de la respectiva cooperativa. Li se poate imputa faptul ca nu au fost pe faza la inceput, ca au bajbait. Dar se vede treaba ca tin la imaginea de ziar corect si bat pe termen lung.

  27. de mai multi ani beau soft drinks (coca, pepsi, fanta, mirinda, etc…) numai ocazional pentru ca au zahar si deci ingrasa. in plus avand antecedente in familie ma feresc de diabet (pana acum cu succes). nu am stiut nimic pana acum despre articolele care au dus la inchiderea site-ului respectiv. dar ma surprinde ca autorii articolelor respective vorbesc numai despre coca, nu si despre pepsi care difera prea putin de coca. de la un doctor chinez din filipine stiu ca ambele trebuiesc evitate din cauza continutului de acid fosforic de catre oamenii cu probleme la rinichi. “daca nu se poate fara soft drinks atunci trebuie consumate cele deschise la culoare (sprite, mirinda, fanta). sa nu fi observat asemanarea compozitiilor celor doua bauturi ?!

  28. Mda. Am luat la intamplare unul din articole, ala cu drogurile, si am rezistat, din pacate, pana la sfarsit. Nu ca nu ar avea dreptate articolul, in esenta.

    Dar incheierea: “Dar sevrajul trece şi e de o mie de ori mai bine decît să se drogheze cu porcăria aia sinistră.” mi s-a parut cel putin nesimtita.

    Oricine are dreptul la o opinie. Dar in cazul asta, mi se pare ca opinia respectiva e o “porcarie sinistra”.

  29. Pingback: TOTB.ro - TOTB.ro, un nou început » Think Outside the Box

  30. Pingback: Denisuca – nevastă de Coşmar » Se închide Adevărul de Seară?

  31. ceva normal … când costul presei e acoperit 10% din pretul de vânzare al produsului și 90%, aici poate exagerez puțin dar e clar mai mare, din reclame atunci sloganul clientul nostru stăpânul nostru implică în mod logic faptul că reclama e stăpânul adevărului.ro!

    ești independent cu adevărat doar atunci când îți acoperi costurile și mai scoti si profit din vânzarea produsului pe piață și numai din vânzarea produsului pe piață!

    restul nu sunt decât sponsorizări și subvenții, da chiar și în mediul privat există subvenții și echivalentul ajutorului de stat în mediul privat se numește credit!, cu unicul scop de a controla și a da peste dește celor care ies din tipar

    și când îi ataci la interese diversitatea aparentă de optiuni în materie de surse de finanțare din bugete de publicitate sau de creditare se restrâng brusc la o unică caracatiță cu mii de tentacule și de ochi dar cu un singur centru de control! o singură voință care spune NU! și până nu lingi mâna stăpânului nu rămâne nu!

    brusc toti sunt supărați și nimeni nu te mai finanțează … rămâi doar tu, singur cu piața + clienții … iar piața reală descoperi brusc că nu poate suporta costurile salariilor de 1000 € traduse direct în creșteri de 100% ale prețurilor!

    îți rămân două opțiuni, să rămâi independent pișându-te contra uraganului dar mai zdrențăros și mai sărac sau să faci ciocu’ mic, să fii mai atent la nevoile adevăraților clienti, care nu sunt cititorii, și să bagi coada între picioare, dar la sfârșitul lunii ai salariul de 10 ori mai mare decât dacă ești independent …

    și uite așa sa rezolvat problema controlului presei libere în democrație … aveți cumva impresia că în vest e altfel? că în industria media trăiește cineva exclusiv din vânzarea produsului pe piață?

    e la fel, doar că acolo toti actorii au învățat cum să joace toată drama în spatele scenei fără să scape prea mare lucru în față, la publicul spectator …

  32. Pingback: Sorin Drache - Despre media, in Romania

  33. Pingback: omniprezenta

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger