Produsul după culoarea ambalajului se cunoaşte

1

Dincolo de etichetele care încearcă să ne atragă de pe rafturile ticsite ale magazinelor cu slogane de genul “Cu adevărat natural” sau “Nimic mai sănătos”, designerii de produs au grijă să transmită consumatorilor mesaje mult mai subtile, folosindu-se de culoarea ambalajului. Chiar dacă la prima vedere culoarea nu ne spune mare lucru, s-ar părea că departamentele de marketing mizează şi pe reacţiile noastre subconştiente când vine vorba de alimentarea coşurilor de cumpărături.

“E un lucru obişnuit să găsim ambalaje roşii sau albastre. Observăm culoarea roşie mai uşor decât oricare altă culoare, ” spune Marcus Alfonsetti, expert în analiza culturală a brandurilor, pentru Consumer Reports. După ce a analizat strategiile cromatice ale marilor producători, Alfonsetti a observat că oamenii reacţionează instantaneu la vederea culorii albastre, asociată de regulă cerului şi apei, considerând-o un semn al încrederii. De asemenea, el a mai constatat că, în bătălia marilor branduri, aceste două culori de bază joacă la rândul lor un rol foarte important: “Dacă un brand important este roşu, atunci există mari şanse ca printre principalii săi concurenţi să se numere unul albastru. Un exemplu foarte bun este cel al Coca Cola versus Pepsi.”

Dacă un ambalaj în care predomină culoarea verde încearcă să-şi asigure potenţialii cumpărători că prpdusul respectiv este sănătos – fie pentru organism, fie pentru mediu -, culoarea violet este asociată unui produs rar, special, care se diferenţiază de toate celelalte şi care încearcă să transmită cumpărătorului garanţia că produsul respectiv îşi merită banii. Auriul, de pildă, încearcă să imprime ideea de calitate premium, fiind de regulă folosită pentru produsele mai scumpe.

“Culorile mai puternice indică un gust puternic,” spune Paul Haft, preşedintele unei companii de consultanţă pentru câteva dintre marile branduri, “în timp ce culorile deschise indică mâncăruri mai uşoare.” În crearea unui ambalaj, designerii ţin, de asemenea, cont de multe alte aspecte invizibile pentru ochiul profanului: aerul artizanal, de exemplu, este folosit pentru a transmite un plus de încredere, în vreme ce produse ca apa minerală sau vodca mizează pe un aspect minimalist, cât mai transparent.

Sursa: Consumer Reports

Foto: Jenosborne.blogspot.com

 

 

Tags:



Un comentariu

  1. Nimic despre galben, oranj, verde lime, gri, maro, negr, alb, crem, bej, roz, bleu, etc?
    Nimic despre combinatiile dintr ele?

Leave A Reply