Producătorii de cosmetice revin la testele pe animale de dragul profitului

1

Deși în ultimii ani multe companii producătoare de cosmetice au reușit să elimine semnificativ testele pe animale, cererea din ce în ce mai mare venită din China înseamnă o veste proastă pentru iepurii, șoarecii și porcușorii de Guinea care se vor întoarce în laboratoare. Acest lucru se datorează faptului că în China testarea produselor pe animale este obligatorie.

 

Firme ca L’Occitane, Yves Rocher, Caudalie sau Mary Kay su fost obligate să elimine de pe ambalajele rujurilor sau fardurilor imaginea iepurelui care indică faptul că produsul respectiv nu a fost testat pe animale. Și acest lucru se datorează numărului din ce în ce mai mare de femei ale clasei mijlocii chineze care consumă din ce în ce mai multe asemenea cosmetice occidentale. Nu e vorba de o piață neglijabilă, fiind vorba de circa 700 de milioane de femei, în rândul cărora vânzările produselor de înfrumusețare au crescut cu 18% anul trecut. Și atâta vreme cât în China este obligatorie testarea pe animale, companiile europene sau americane trebuie să se conformeze.

Organizațiile pentru drepturile animalelor acuză încălcarea principiilor de dragul profitului, iar Ricky Gervais se adresează deja consumatorilor în numele Human Society International, rugându-i să militeze împotriva cruzimii în numele cosmeticii. Marea Britanie a interzis, de pildă, testele pe animale în 1998, urmând ca anul viitor aceste practici să fie interzise în toată Uniunea Europeană.

 

Sursa: The Independent

Foto: aboutmyplanet.com


Un comentariu

  1. Pingback: Testarea cosmeticelor pe animale – o suferinta necesara? | Greenly Magazine

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger