Producătorii auto trișează la testele pentru consumul de combustibil

0

Manipularea la scară largă a modului în care se testează mașinile pentru consumul de combustibil le permite producătorilor să bage milioane de euro în buzunar, bani care ar fi trebuit investiți în producerea unor mașini mai eficiente, arată un nou studiu al organizației Transport & Environment (T&E) din Bruxelles preluat de 2Celsius.

 

4476177332_87691f4687_z

În medie, diferența dintre consumul real al unei mașini, condusă în condiții normale, și ceea ce pretind producătorii că ar consuma, în urma testelor controlate, a crescut de la 8% în 2011, la un îngrijorător 31% în 2013, potrivit ultimului raport Mind the Gap al T&E.

Raportul Mind the Gap din 2014, care a analizat consumul de carburant al automobilelor în condiții reale, a scos la iveală abuzurile efectuate de producători prin manipularea testelor și eșecul legislativului european de a elimina ambiguitățile din reglementarea testelor.

Pe baza unei afirmații recente a celor de la Volkswagen, care susțineau că fiecare gram de CO2 pe care aceștia trebuie să îl reducă îi costă 100 de milioane de euro, raportul a descoperit că producătorul german a economisit de fapt 1,7 miliarde de euro prin manipularea testelor. Extrapolând această cifră la nivelul întregii industrii, economia făcută de producători ar fi de cel puțin 7 miliarde de euro.

În consecință, proprietarii de mașini plătesc în medie cu 2800 de euro în plus pentru carburant pe întreaga durată de viață a mașinii. Costul cumulat pentru carburanții consumați în plus de automobilele noi se ridică la aproximativ 35 de miliarde de euro – de cinci ori mai mult decât au economisit producătorii.
Mercedes, BMW și Ford conduc lista de trișori la economie de carburanți pe 2013 (vezi grafic), automobilele acestora consumând în condiții normalegrafic cu 35% mai mult decât este stipulat de producător. De fapt, de când legislația europeană în domeniu a fost adoptată în 2008, jumătate din reducerea stipulată oficial a consumului de carburant nu a fost realizată și pe șosele. Pentru Opel/Vauxhall, produse de General Motors, mai puțin de 20% din îmbunătățirile măsurate în ultimii cinci au existat cu adevărat în condiții reale.

T&E spune că testele oficiale sunt depășite și nereprezentative pentru automobilele din zilele noastre și, mai mult, conțin breșe exploatate de către producătorii de automobile. Fabricanții produc prototipuri pregătite specific pentru teste și plătesc servicii de testare care-i ajută să îmbunătățească rezultatele. Sistemele moderne de management al motorului sunt capabile chiar să depisteze când sunt efectuate testele, pentru a furniza rezultate mai eficiente de consum al carburantului.

Un nou test recunoscut la nivel global este pregătit pentru a fi introdus în 2017, dar statele membre amână confirmarea datei exacte din cauza presiunii exercitate de către producătorii de automobile care vor să continue să exploateze breșele din legislația curentă până cel puțin în 2022.

Greg Archer, managerul pentru vehicule curate al T&E declară că ”diferența dintre economia de carburant reală și rezultatele testelor oficiale a devenit abisală. Tipul de testare actual a fost discreditat complet de către producătorii care au manipulat rezultatele testelor oficiale. Dacă Europa nu introduce în 2017, cum a planificat, noile teste recunoscute la nivel global, producătorii vor continua să ocoloească legislația menită să îmbunătățească eficiența consumului și reducerile de emisii. Costurile vor fi suportate de conducătorii auto, care vor plăti cu până la 5600 de euro mai mult pentru carburant, pe întreaga durată de viață a mașinii, în comparație cu rezultatele testelor oficiale.”

Diferența în creștere dinte perfomanța reală și cea din teste dăunează creșterii economice și țintelor climatice ale Uniunii Europene. Aceasta va genera costuri adiționale cumulate pentru conducătorii auto estimate a atinge 1000 miliarde de euro în 2030 și emisii de CO2 de aproximativ 1,5 miliarde de tone.

Recent, autoritățile americane au identificat producători de mașini care distorsionau testele în mod inechitabil și a obligat companiile Hyundai și Ford să-și despăgubească clienții pentru cifrele de eficiență a consumului de carburant incorecte. Companiile Mercedes și BMW-Mini urmează să fie și ele sancționate.

”Statele Unite a arătat cum i se poate asigura consumatorului informație precisă și cum se poate limita abuzul testelor oficiale de către producători prin supravegherea eficientă a pieței de către un reglementator independent. De cealaltă parte, sistemul conceput de UE le permite producătorilor să plătească autorități de testare pentru a testa prototipuri în laboratoarele proprii folosind o metodă depășită”, concluzionează Archer.

Automobilele sunt responsabile pentru 15% din emisiile totale de gaze cu efect de seră ale UE și pentru cea mai mare cotă de emisii din sectorul de transporturi european. Primele reglementări obligatorii ale UE pentru emisii de carbon impun producătorilor de automobile să-și limiteze în medie emisiile cu 130 de grame de CO2 pe kilometru până în 2015 și cu 95g până în 2021.


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger