Primul mesaj olfactiv traversează astăzi oceanul, din New York în Paris

2

Profesorul David Edwards (Universitatea Harvard) din cadrul American Museum of Natural History din New York va transmite, astăzi, primul mesaj text cu aromă din lume, care va ajunge în Le Laboratoire din Paris, la colegul lui Edwards, Christophe Laudamiel. Aroma mesajului nu a fost stabilită încă, dar ce este sigur este că mesajul se va întoarce de la Paris la New York cu o aromă pariziană adăugată.

 

 

David Edwards este şeful companiei Vapor Communications şi a creat o aplicaţie pentru iPhone numită oSnap, care transmite mirosuri denumite oNotes pe telefoanele mobile inteligente. Scopul lui Edwards este de a transmite mirosuri, ca mesaje care, pornite din inimă, să ofere altfel de senzaţii şi emoţii receptorului. Aplicaţia dezvoltată de el joacă şi rolul unei memorii olfactive, care, cu ajutorul mirosului, reaminteşte celor aflaţi departe de momentele speciale petrecute cu cei dragi, printr-un simplu SMS.

Aplicaţia oSnap oferă o gamă de 32 de mirosuri diferite, care pot fi combinate în 300.000 de moduri diferite. Aroma va însoţi o imagine şi poate fi “etichetată”. Spre exemplu, dacă astăzi Edwards alege să trimită un miros de pizza, el poate eticheta mesajul cu cuvinte precum “roşie”, “brânză”, “salam” sau “ceapă”. Când mesajul va fi receptat, Laudamiel îl va descărca pe un dispozitiv numit oPhone, care ştie să “traducă” textele oNotes în mirosuri efective. Mesajul va activa anumiţi senzori, care vor elibera mirosul în aerul din jur. Mesajul olfactiv va dura zece secunde, suficient pentru receptor să identifice aroma.

După testul de astăzi, compania Vapor Communications va lansa o campanie Indiegogo pentru a putea lansa dispozitivele oPhone pe piaţă până în 2015; un astfel de dispozitiv (telefon cu miros) va costa 149 de dolari. Dacă totul merge după plan, postările de pe Facebook, Twiteer sau Instagram ar putea fi curând, şi ele, însoţite de arome.

 

Mai multe detalii: oNotes

 

Surse şi foto: Fast Company, IH

 

Puteţi citi şi:

Un “like” pe Facebook poate mirosi a căpşuni, mentă, cafea sau lavandă

Ghidul de călătorie olfactiv: cu arome de cărţi vechi, cărbune şi fantome

Californienii super-bogaţi şi-au făcut o asociaţie împotriva mirosurilor urâte

Capacitatea câinilor de a detecta cancerul inspiră ştiinţa pentru crearea unui “nas electronic”


2 comentarii

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger