Mike Roberts, fost manager de top la McDonald’s, s-a decis să-și folosească experiența din anii petrecuți la cârma gigantului fast food pentru a anticipa nevoile unei noi generații de consumatori, din ce în ce mai numeroase și mai preocupate de nutriție. Lyfe Kitchen dă startul pentru un nou concept de fast food, axat pe hrană bio, la producerea căreia se folosesc alimente care până nu demult ar fi putut fi considerate incompatibile cu bucătăria rapidă de consum.
După multă vreme petrecută la McDonald’s, unde a introdus în ofertă câteva produse care să încurajeze obiceiurile alimentare mai sănătoase – cum ar fi feliile de măr în caramel și iaurtul -, Roberts a observat că cei mai importanți factori decizionali în ceea ce privește hrana sunt mamele. Așa că s-a hotărât să creeze un lanț de restaurante rapide, unde să servească însă preparate potrivite noilor gusturi și etici alimentare – varza de Bruxelles, quinoa, somonul, germenii de grâu, berea organică sau vinul biodinamic sunt doar câteva dintre ingredientele prin care Lyfe își va atrage noii clienți. Carnea de pui va proveni, de pildă, de la ferme care nu folosesc hormoni de creștere și nici nu cresc păsările în condiții necorespunzătoare, iar brânza pentru cheesburgeri de la o fermă spaniolă 100% sustenabilă. Numele de Lyfe, de altfel, este prescurtarea de la Love Your Food Everyday, filosofie pe care fostul manager McDonald’s vrea s-o aplice noului său concept care va exclude grăsimile, zahărul, aditivii sau organismele modificate genetice.
Primul restaurant Lyfe Kitchen va fi deschis în curând la Palo Alto, în California, urmând ca în viitorul apropiat să urmeze alte douăzeci de fastfood-uri bio în mai multe orașe americane. Cel mai probabil, dacă acest model va funcționa, franciza va fi extinsă și în afara Statelor Unite.
Nu doar meniul va fi revoluționar, ci și modalitatea prin care vor funcționa aceste restaurante: comanda se va putea trimite electronic de la tejghea la bucătărie, iar clientul va avea instalat la masă un cip RFID, care va înregistra ce anume a comandat. Astfel, chelneuri va și exact ce și unde să aducă. Bucătăria va fi dotată cu un software care va trimite comenzile separat, la diferitele puncte de lucru: cei care prepară salatele vor vedea, de exemplu, pe monitor, comenzile aferente, responsabilul cu deserturile va avea afișată comanda proprie ș.a.m.d.
Toate bune și frumoase, însă în fața intențiilor de extindere Lyfe, apare întrebarea dacă fermierii care vor produce alimentele pentru acest lanț vor avea capacitatea de a asigura cantitățile impresionante de produse, fără folosirea unor tehnologii dăunătoare, care să contrazică principiile organice. Potrivit bordului condus de Roberts, în acest moment este dificil să asiguri producția în masă a unor alimente organice, date fiind prevederile legate de agricultura ecologică: doar pentru certificarea unui teren ca fiind organic este nevoie de 5-7 ani pentru ca acesta să devină cu adevărat productiv.
Sursa: Wired