Primul antifurt inteligent românesc pentru biciclete

15

Cu o piață estimată de Eurostat la 45 de milioane de euro, vânzările de biciclete din România au înregistrat una dintre cele mai dinamice creșteri din Europa. Însă, la fel ca și în alte țări, furtul acestora a devenit o preocupare zilnică pentru proprietarii lor. Doar în București, media anuală de furturi de biciclete este de 600 de bucăți. Acestea se fură din parcuri, parcări și chiar din scara blocului. Patru tineri români, licențiați în economie și informatică, au pus bazele unui nou start-up care vine cu o soluție pentru limitarea acestui fenomen.

 

 

de Cosmin Zaharia (Green Report)

 

Firma lor, Waldo Bike, are în lucru prototipul pentru primul dispozitiv de protecție pentru bicicletă care este fixat de aceasta în mod electronic și semnalează orice problemă proprietarului direct pe mobil. „La rândul nostru, suntem bicicliști și ne temem ca bicicletele noastre să nu fie furate. Din acest motiv am decis să facem ceva”, spune Narcis Mihai, co-fondatorul Waldo, pentru Green Report. „Față de soluțiile similare existente pe piață, produsul nostru nu poate fi demontat și este protejat de o carcasă, iar semnalizarea este făcută printr-o aplicație care se instalează gratuit pe mobil și nu prin sistemul bluetooth”.

Principiul de funcționare este destul de simplu. Aparatul este în fapt un senzor care detectează orice mișcare ce are legătură cu bicicleta sau sistemele antifurt. Chiar dacă proprietarul, alarmat de aplicația mobilă instalată, ajunge prea târziu să împiedice furtul, acesta poate găsi bicicleta cu ajutorul GPS-ului instalat în dispozitiv.

În iunie începe campania de crowdfunding

Echipa are în lucru două prototipuri ale acestui dispozitiv, care vor fi prezentate eventualilor sponsori. „În luna aprilie terminăm primul prototip, iar în luna mai pe cel de-al doilea, astfel încât să demarăm campania de crowdfunding în luna iunie. Încă nu avem o cifră minimă exactă. Abia după ce finalizam lucrul vom putea ști cât ne-ar costa procesul de producție”, a explicat Narcis.

Costul de achiziție pentru acest produs ar putea porni de la 120 de euro, iar materialele vor fi importate probabil din China și asamblate aici. Narcis a adăugat că în prima fază a producției, Waldo ar pregăti aproximativ 1.000 de bucăți și speră să iasă și pe piața externă.

Echipa a lansat pe 12 martie și o aplicație destinată telefoanelor cu Android. Bike Shop Detector detectează cele mai apropriate magazine de biciclete din proximitatea celui care o folosește. Mai mult decât atât, aplicația localizează magazine de biciclete din toată lumea și oferă posibilitatea utilizatorului de a adăuga magazine și service-uri. De la lansare și până în prezent, Bike Shop Detector a fost descărcată de 190 de ori.

 

Waldo presentation video from Waldo Knight on Vimeo.

 

Acest material a fost preluat de pe Green Report.

 

Puteți citi și:

DeviceHub, platforma românească ce ne introduce în internetul lucrurilor


15 comentarii

  1. Salut!

    Soluţia noastră se axează pe a preveni furtul. Din acest motiv, dispozitivul scoate un semnal sonor puternic pentru a descuraja hoţul şi a alerta persoanele din jur. În acelaşi timp, utilizatorul este alertat pe telefon.
    Fiind complementar cu un sistem clasic antifurt, credem că acel semnal sonor, precum şi notificarea vor împiedica majoritatea furturilor.

  2. Ce-mi plac mie romanasii astia care mor de plictiseala la computer si, daca cineva vine c-o idee si vrea sa faca ceva constructiv, incep cu “aaa, noo, o sa iasa un rahat. E prea verde, e prea ingust, e prea scump, e prea sus, e prea jos..”.

  3. @Dinu: Noi ne dorim ca preţul să fie cât mai mic pentru ca produsul să fie cât mai accesibil. În acelaşi timp, trebuie să ţinem cont şi de preţul componentelor, precum şi de riscurile aferente construirii unui produs hardware.
    @Eduard: Suntem conştienţi că deja există produse care îşi propun acelaşi lucru (BikeSpike, Lock8, Cricket etc.). Faţă de acestea, Waldo este foarte greu de dat jos de pe bicicletă, fiind încuiat electronic şi plasat într-o carcasă rezistentă. Spyike, cel pe care l-ai menţionat, suferă la partea de prevenţie, fiind doar un senzor GPS.
    @Irina: Poliţiştii sunt obligaţi să intervină în cazul unei sesizări.

    • Există posibilitatea coordonării cu poliția locală? În sensul de a instala o aplicație pe dispozitivele mobile ale politiștilor astfel incât să fie notificați polițiștii din zonă în mementul detectării unui furt. Simultan s-ar putea trimite un semnal către sediile de poliție iar poliția ar putea avea acces la o bază de date cu toate furturile la nivel național.
      Bineînțeles asta ar însena ca poliția să-și dea interesul.

      btw cam ce greutate ar avea dispozitivul? și care ar fi durata de viață a bateriei? dacă plec cu bicicleta într-o excursie de mai multe zile va trebui să-mi iau mai multe baterii cu mine sau?

  4. Eu vă urez succes! Îmi place ideea și aș cumpăra acest produs. Sistemul de prevenire a furtului e mai mult decât logic. Nimeni nu vrea să stea să-și caute bicicleta cine știe pe unde, poate vorba aia… ajunge în altă țară peste noapte. Cine se duce după ea? Așa, descurajând hoțul, e mult mai bine… începe să sune în scara blocului, se cară și cei care nu vroiau s-o ia! :))

  5. Mulţumim, George!

  6. exista deja astfel de solutii, si chiar si mai faine care sunt montate in furca si au si GSM => poate sa transmite date despre locatie si cand nu are semnal GPS

  7. @asdf: Noi am ales să plasăm dispozitivul la vedere tocmai pentru a descuraja un potenţial hoţ, precum şi pentru a face alarma cât mai puternică. Dorim în primul rând să împiedicăm un posibil furt.

  8. OK suna bine, dar ce se intampla daca unde am legat bicicleta bate vantul si o mai misca destul de violent sau un alt coleg isi leaga bicicleta si o misca pe a mea sau daca hotul a pus spuma polioretanica pe alarma ?! Oarecum acum pe piata este ceva mult mai ok si mai ieftin https://www.thetrackr.com/sticker
    Vedeti ce mai faceti ca sa o facem mai buna 🙂

  9. @Barbu: TrackR are doar GPS și nu adresează partea de prevenție. Poate fi dat jos ușor de pe bicicletă. De asemenea, folosește “crowd GPS”; astfel, primești mesaje cu locația bicicletei tale doar dacă trece la mai puțin de 30 m (100 de picioare) de un alt utilizator al aplicației. Spre deosebire de TrackR, Waldo se axează pe partea de prevenție, având o alarmă sonoră, precum și notificări pe telefon. De asemenea, nici notificările, nici GPS-ul nu au nevoie de alți utilizatori pentru a funcționa la parametri normali.

    Sensibilitatea detectorului de mișcare poate fi reglată de către utilizator. Dacă este prea sensibilă, pot apărea alarme false.

    Legat de spuma poliuretanică, aceasta nu împiedică în vreun fel comunicația dintre dispozitiv și aplicație. Astfel, vei primi notificări și vei ști unde este bicicleta chiar dacă dispozitivul a fost acoperit cu spumă. Este posibil să afecteze volumul alarmei, însă nu o va dezafecta.

  10. De ce nu ascuns in interiorul componentelor bicicletei? In cadru spre exemplu întrucât saua poate fi si ea obiectul furtului. Semnalul se poate îmbunătăți?

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger