Prima masina electrica ce merge 1.000 km fara oprire

40

Merge inca incet, dar distantele parcurse sunt tot mai lungi. Recordul la distanta parcursa de catre un vehicul electric, fara sa fie nevoie de reincarcare,  a ajuns la 1.000 km, dupa ce recent o masina japoneza a parcurs aceasta distanta folosind baterii de laptop.

Masina se numeste “Mira EV”, fiind un mini-vehicul realizat de Daihatsu Motor si echipat cu baterii litiu-ion produse de Sanyo Electric, relateaza Greenpacks.

Mira EV si-a depasit propriul record, stabilit cu doar o luna inainte, cind a parcurs 555.6 km. Masina, care a circulat cu o viteza de 40 de kilometri pe ora, pe distanta dintre Tokyo si Osaka, a folosit ca sursa de energie 8320 de baterii litium-ion, care in mod normal sunt utilizate si la laptopuri.

Producatorii japonezi spera sa intre in Cartea Recordurilor.

Tags:



40 de comentarii

  1. e foarte buna o astfel de tehnologie. masinile sunt silentioase, le poti incarca acasa, la serviciu, nuprea te poti duce la campinguri cu ele. Dar mai exista si alte tehnologii care pot imbunatati si eficientiza asta. Doar k tre sa negociezi cu industria petrolului. Vizionati documentarul Who killed the electric car sa vedeti cui nui mai place tehnologia asta.
    Vizitati de asemenea si http://www.energielibera.net
    Think outside the box guys.

    • Daaaa, milioane de euro pe baterii, miliarde chiar, unde ai vazut tu ca bateriile de la o masina costa 50.000 !?!

    • masina asta merge 1000km (teoretic) cu un full charge * 500 incarcari = 500 000km, asta daca imparti la un consum mediu de 7% inseamna cam 71000 litri de benzina….care costa cam 1 euro/l minin

      chiar daca bateriile astea costa 50k euro tot faci o economie de 10 mii euro (calculand ca te mai costa 10 mii si curentul)….deci tot este MULT peste benzina si mai este si ecologic….si mult mai simplu din punct de vedere mecanic (motoarele sunt integrate in roti…)

  2. orice ar face cei care se impotrivesc e doar o chestie de timp..si de mentalitate….ca si sistemul politic la noi in tara e doar un organism cuprins de metastaze..ultima impotrivire…dar evolutia continua fie ca vrem sau nu…va fi bine odata cu schimbarea generatiilor urmatoare…

  3. Se mai pune si problema poluarii. Litiul nu e chiar prietenos din punctul asta de vedere. Daca o masinuta de-asta foloseste mii de baterii, milioane de masinute folosesc multe miliarde. Unde merg cele uzate cand sunt inlocuite?

  4. Iti dai seama cat iti ia sa incarci 5000 de baterii? :))
    Dar, serios vorbind, tot e un pas inainte. Masinutele electrice se apropie incet-incet, cu 40km/h (aeropurtate, tractate, impinse etc), de garajele noastre

  5. Eu mi-am luat baterie ptr Sony Vaio si nu sunt 100% ca e chiar originala ca am luat-o de pe ebay si am dat 80 de lire sterline.
    Deci faceti voi socoteala ca excel ul imi da cu eroare :))
    Au descoperit o sursa mare de litiu in Bolivia , dar totusi nu cred ca solutia cu mai multe baterii e mai buna decit eficienta.
    Acum e o firma in Africa de Sud , una in California , citeva in Japonia , 2 in India una in Franta si sa speram ca vor iesi cu o solutie ori comuna (greu de crezut) ori citeva solutii ieftine. Oricum eu sunt fan iMiev Sport , dar din 2007 nu am mai auzit nimic de el 🙁

  6. In comparatie cu masina conventionala, in momentul de fata masina electrica nu e nici mai putin poluanta, nici mai fiabila (asta inseamna mai multe resurse consumate pentru aceleasi servicii pe an), nici mai viabila economic. Dar nu-i nimic, astea se rezolva in timp prin subventii din banii vostri si prin taxe marite.

    Randamentul incarcarii unei baterii electrice este in jur de 70%, iar energia folosita la incarcarea lor e produsa in marea majoritate din carbuni. Asta inseamna ca pe langa faptul ca petrolul are emisii mai mici in comparatie cu carbunele, e nevoie de 42% mai mult carbune fata de echivalentul in petrol pentru ardere directa in masina conventionala.

    Imi poate explica cineva de ce ne trebuie masini electrice cand e clar ca inca nu suntem pregatiti? Credeam ca e vorba aici de protejarea mediului.

    • Duci la extrem ideea de poluare. Tarile care dezvolta astfel de prototipuri au in principal centrale nucleare pt producerea energiei electrice.
      Randamentul unei baterii PROASTE..este 70%. Bateriile proprietare (si iti dau exemplu: bateria de la ap. meu foto Nikon) ajung si la 95%.
      Scopul subventiilor este acela de a face accesibil populatiei un produs nou tehnologic. Prin producere masiva..se coboara pretul de productie…etc..

      Si in final sa iti explic de ce ne trebuie o masina electrica!!!
      Pentru ca sunt satul sa trag in plamani toate noxele pe strada…..
      Pentru ca sunt satul sa aud cocalarii ambaland motoarele V6…..
      Pentru ca au dimensiuni reduse..si pentru oras sunt ideale dpdv al parcarii…
      Pentru ca…..:)

      • Electrifier on

        In primul rand pentru ca vei fi independent din punct de vedere energetic. Nu mai trebuie sa bagi bani periodic in buzunarele companiilor producatoare si distribuitoare de produse petroliere. Vei fi liber sa alegi sursa energiei: din retea, de la panouri solare proprii, pedalezi la o bicicleta pana ti se incarca bateria la masina (glumesc, desigur), etc.

      • @Liviu: Iti dau dreptate 50%. Bateriile vor evolua, exista centrale nucleare, iar subventiile vor cobora pretul de productie. Nici eu nu suport noxele din oras si nici cocalarii.

        Si totusi, aceleasi grupuri care sustin masina electrica sunt impotriva energiei nucleare! Nu se poate si sa ai prajitura si sa o mananci. Altfel spus, inca nu stim ce vrem, deci nu suntem pregatiti. Acum te gandesti cu siguranta la energie solara si eoliana, iti raspund ca vor trece multe zeci de ani pana ca sursele alternative sa acopere macar jumatate din necesar! Si atunci de ce platim subventii pentru masina electrica acum?

        Scopul subventiilor NU este acela de a face accesibil populatiei un produs nou tehnologic. Inovatia e cea care face accesibile produse si concepte noi. Nevoia de subventie inseamna ca nu suntem inca acolo.

        Subventiile (adica banii mei si ai tai) cu care oamenii nu sunt de acord sunt o idee total gresita! Ce reactie ai avea tu sa afli ca guvernul va subventiona industria petroliera?

        @Electrifier: In loc sa bagi bani periodic in buzunarele companiilor producatoare si distribuitoare de produse petroliere vei baga bani periodic in buzunarele companiilor producatoare si distribuitoare de energie electrica. Ghici ce vor produce si distribui firmele din industria petroliera cand petrolul va fi depasit? Intr-adevar, vei fi liber sa iti alegi firma producatoare, la fel ca si acum.

  7. Locuiesc la Malmo in Suedia de cativa ani. Sunt si in Scandinavia cativa producatori unii chiar promitatori desi nu decoleaza masina electrrica inca datorita preturilor si limitoarilor in capacitatea bateiei si mai ales duratei de incarcare. In schmb au scuterele si bicicletele electrice sunt deja de mare succes. Guvernul a prioritizat adica a pus mai intai pe lista de prioritati a subventiilor transportul in comun pe metoda electrica -tramvai, trensuburban un fel de tramvai suburban care leaga noile cartiere de centru, suburbiile si se introduc acolo unde suburbiile nu sunt legate cu astfel de sistem, cartierele noi sunt toate construite in filosofia CarFree, subventii pt statii de biciclete si rasteluri de biciclete in toate statiile de tramvai, autobus sau troleu, gari. Piste de biciclete. samd…adica imping foarte mult mobilitatea in directia sustenabilitatii, reducand consumurile de petrol si importurile cu petrol si astfel deficitul din PIb generat de improturile cu petrol, reducera poluarii si in consecinta cheltuielile conexe cu sanatatea samd. Posta Suedeza are deza un sistem de ShareCar electrice cu masinute carora li se pot inlocui bateriile in 2 minute si care stau incarcate in rastel de unde pot fi inchiriate. Masinile electrice sunt o solutie doar ca greutatea masinii inca incide foarte mult asupra razei de actiune a masinii si mai ales momentan au preturi prohibitive…pe cand scuterele au deja performante excelente …consum de sub 1 Euro la 100km!!! cu schimbarea bateriilor dupa cca 500 ciclii de incarcare. tehnologia litiului este inca la inceput iar lithiul este un materiar nu foarte accesibil …Bolivia fiin un fel de Arabia Saudita al acestei resurse

  8. O celula li-ion de tipul celei folosite (atentie nu Sanyo) de la producatori chinezi costa intre 6.6$-8$ asta inseamna ca in jur de 65000 dolari costa doar bateriile.

  9. Frumoasa initiativa, dar atata timp cat masinile alternative nu vor fi la fel de ieftine, de rapide si de usor de alimentat ca cele actuale nu vor avea o sansa reala.

    Sincer, nu prea vad in ce consta realizarea acestor oameni de la Daihatsu. E ca si cum ai spune ca poti parcurge 1.000 de kilometri cu o masina cu motor pe benzina de 1,4 litri, fara a depasi 60 km/h.

    • Nu intelegi pentru ca te gandesti direct la aplicabilitatea practica. Automobilul prezentat este un prototip; vorbim de cercetare, nu de productie in masa. Acum ca l-au realizat, pot sa treaca la optimizarea lui, pana va ajunge in zona fiabilitatii economice.

  10. Diselurile moderne sunt si eficiente si putin poluante poate mai putin decat tonele de baterii scumpe fabricate din materiale mai rare decat petrolul, vezi litiu.

  11. Daca ma uit la masina din poza nu-mi prea pot imagina unde intra 8000 acumulatori de laptop. Poate ca se referea la acumulatorii din care sunt alcatuite pachetele de acumulatori din laptopuri si in cazul asta e vorba doar de ~800pachete de acumulatori de laptop=> 5K euro

    • E vorba de 8320 de celule Li-Ion din cele folosite si in laptop, unde ai 6-9 bucati. O celula din asta are cam 2.4Ah*3.85V=9.24Wh, in total ~76kWh energie. Mie mi se pare cam ciudat ca dau autonomia asta de 1000km, pentru ca sub 15kWh/100km nu prea misti din loc o masinuta de 500-600kg la viteze mici, unde doar rezistenta la inaintare si frecarea cauciucurilor e majora si nu rezistenta aerului.
      In orice caz, tehnologia de stocare energie sub forma chimica galvanica nu e suficienta, nu ofera stocare suficienta pentru autonomia necesara azi. Altceva trebuie, alta forma de stocare a energiei.

    • Înteleg că dacă i-ai dat drumu, nu se mai opreste 1000 km!! Foarte tare, dar ce te faci dacă vrei să parcurgi distante mai scurte? Poate că mere atât de încet încât poti să cobori si să urci din mers, cum erau pe vremuri tramvaiele electrice în Timisoara :))

  12. DigitalScribe on

    La masinile electrice dupa cum v-ati prins si voi si dupa cum e si evident problema nu e motorul ci bateria, iar problema de fapt e o lista intreaga de probleme:
    1. costul prohibitiv al bateriilor; aici unii au propus sa vii la statia de incarcare si sa ti se schimbe bateria iar tu sa nu cumperi bateria ci sa o inchiriezi; probabil asta ar fi o solutie decenta si de management al reziduurilor de la baterii
    2. incarcatul poate fi o problema, dureaza ore sa incarci bateria/bateriile
    3. bateriile astea cu litiu sunt faimoase pentru faptul ca mai explodeaza, cautati pe net cu laptopuri, celulare care au explodat. Au murit oameni, au ars masini, case de la asa ceva. Acum, daca de la o baterie de laptop moare 1 om, de la un laptop ia foc o casa, de la o masina ce se intampla cand sare in aer setul de baterii? Baietii de la Tesla care au facut supercarul electric au un sistem complicat de management al temperaturii bateriilor… ok, fie si asa ceva, e tehnologie, la un moment dat sigur se strica ceva, ce faci cu bomba asta? Rezervorul cu benzina nu sare singur in aer ca are nevoie si de aer… nici cel cu GPL nu sare usor in aer… bateria insa…

  13. Treaba cu viteza diminuata pentru cresterea autonomiei e un prim semn ca lucrurile incep a fi privite din perspectiva corecta. Masinile electrice exista de la inceputul secolului 20 iar un Bailey Frichtle Electric din 1908, cu baterie de plumb cu acid avea cam aceeasi autonomie ca un Mitsubishi I MiEV/Nissan Leaf din 2010, in ciuda progresului tehnologic.

    Toate astea din cauza ca EVurile moderne au fost proiectate dintr-o perspectiva de abundenta si nu de frugalitate, cu accente pe cresterea vitezei in defavoarea autonomiei, cu accent pe confortului sau pe briz-brizuri inutile (displayuri, sound systems, geamuri electrice…). Iar cresterea autonomiei duce intr-adevar la diminuarea impactului ecologic (mai putin consum de curent electric/mai putine hidrocarburi arse la procerea lui, mai putina uzura a bateriei/inlocuire mai rara etc)

    Sesizarea de mai sus in legatura cu transferul poluarii catre de productia curentului electric e adevarata, costul energetic total fiind destul de ridicat la masinile electrice (idem si impactul asupra mediului dpdv poluare si consum energetic) daca iei in considerare tehnologiile energy intensive folosite la materialele din componenta masinilor (plastice=petrol, electronice=idem+metale rare, aliaje speciale produse cu un inalt consum de energie), costurile reciclarii bateriilor sau ale constructiei retelei de alimentare. Poate ca n-ar strica sa schimbam perspectiva, spre frugalitate, spre masini cu un consum total mai mic si autonomie mai mare.

    mai multe detalii despre EVuri aici: http://www.energybulletin.net/node/52736

    • Masina aia electrica treuie sa fie comparabila din punct de vedere al sigurantei cu cele pe motorina sau benzina. Iar aia se face din structura metalica, de altfel foarte grea. Uiti de suspensii, care si ele sunt foarte grele, si ele element de siguranta.

      • anagrama: ai partial dreptate in ceea ce priveste siguranta. cadrul chassiului trebuie bineinteles ranforsat dar nu trebuie sa-l gandesti neaparat la dimensiunea unui sedan clasic si nici sa-l faci sa reziste la impact frontal la 80kmh (stiu ca NCAP e la 64kmh) atunci cand modelezi masina pt viteza maxima de 70kmh. cum dealtfel nu trebuie sa-i faci motor optimizat pt viteze peste 100kmh (75% din vit maxima) ca sa consume ca naiba din sarcina bateriei la viteze de oras. riscul de accidentare scade binisor cu diminuarea vitezei.
        normal ca scopul nu e sa faca rabat la siguranta dar optimizand in directia care trebuie poti obtine reultate foarte bune la capitolul autonomie. “must have” nu “nice to have”.

      • anagrama: asa e dar nu trebuie sa-i faci sasiu la nivel de sedan clasic si nici protectii pentru viteze de 80kmh (stiu ca NCAP e la 64kmh) daca ii dai viteza maxima de 70 kmh. poti sa-i optimizezi motorul pentru viteze de 40 kmh in loc de 104kmh si poti sa renunti la o gramada de “nice to have”. concentreaza-te pe “must have” si-ai sa vezi cum creste autonomia.

  14. Modul de stocare al energiei in baterie este ineficient si lent. Mai mult, o baterie necesara asigurarii unei autonomii cat de cat decente ajunge la greutati exagerate. O baterie folosita zi de zi te lasa in 2 ani maxim, oricat ar fi de buna.

    Propulsia bazata pe baterii electrice este dead end. O sa vedeti.

    Who killed the electric car : free market.

  15. Pingback: Tweets that mention Prima masina electrica ce merge 1000 km fara oprire » Think Outside The Box -- Topsy.com

  16. WOW
    Am indesat baterii de laptop pe masina si am progresat.
    Misto!
    Mai zicea careva mai sus ca nu mai depindem de companiile petroliere :)) Pai, nu, o sa depindem de alea energetice. Da asta peste 100 ani.

    • Gogule, ia scoate mah sigurantele intr-o seara sa vezi daca depinzi sau nu de energie electrica – ramii cu o luminara si cu flacara de la aragaz.

      In ultimii ani companiile petroliere au departamentru pentru energii alternative, unele chiar se muta inspre electric – de exemplu firma mea furnizoare de gaz acuma produce si curent. Si mai devreme, eu zic in 20 de ani maxim. Baietii astia cu bateriilor lor de laptop se misca chiar repede. (pentru desteptii care nu stiu ca prototipurile se fac in general cu componente deja existente pe piata pentru a reduce costul initial al proiectului, nu ai cum sa calculezi costul produsului final ci doar vrei sa validezi o idee si sa vezi ce trebuie imbunatatit ca sa o faci fezabila economic).

  17. Folosind baterii cu tehnologia Ni-Zn de acum 100 de ani, o masina a reusit sa parcurga 10000 Km fara reincarcare.
    Tehnologia Ni-Zn deja a ajuns pe piata la acumulatori AA si AAA si urmeaza a fi implementata pentru telefoane mobile si masini.

  18. Odata ce se concentreaza toata lumea pe aceasta tehnologie in mod cert se vor inregistra progrese in domneniul acumulatorilor. Este doar o chestiune de timp si de gestiune a resurselor de materie cenusie. Personal urmaresc http://www.masinieco.ro pentru ca ma intereseaza ce mai apare in domeniul masinilor eco in general si electrice in special.

    Sa auzim de masini electrice cat mai performante!

Leave A Reply