Prima autostradă pentru biciclete din Germania, deschisă publicului

10

Pentru România, ideea unei autostrăzi special amenajate pentru traficul bicicletelor pare o utopie, atâta vreme cât, de aproape trei decenii, autostrăzile pentru mașini reprezintă unul din cele mai problematice puncte de pe agenda publică. Să sperăm însă că, până când Germania va finalizacei 100 de kilometri ai primei sale Autobahn pentru biciclete, orașele românești vor avea măcar o rețea decentă de piste pentru două roți.

De curând, informează PhysOrg, Germania a deschis publicului prima porțiune din această autostradă verde, care le permite bicicliștilor să beneficieze de condiții sigure și rapide de transport. Tronsonul de 5 kilometri inaugurează traseul de 100 de kilometri, care va lega 10 orașe, printre care Dusburg, Bochum și Hamm, și patru universități, mergând în paralel cu sistemul dezafectat de căi ferate care traversează regiunea industrială Ruhr.

De-a lungul acestei autostrăzi, trăiesc aproape 2 milioane de locuitori, care vor putea folosi noul Autobahn pentru a se deplasa ușor la muncă, la școală sau la facultate. Potrivit studiilor de impact, odată cu finalizarea acestui traseu, traficul auto va fi redus cu aproape 50.000 de mașini zilnic.

Autostrada germană pentru biciclete urmează o rețea dezafectată de căi ferată

Autostrada germană pentru biciclete urmează o rețea dezafectată de căi ferată

Autostrăzile pentru biciclete au fost lansate în Olanda și Danemarca, aceasta din urmă având deja proiecte revoluționare, la realizarea cărora au contribuit 22 de administrații locale. Autoritășile daneze plănuiesc 28 circuite speciale pentru biciclete întinse pe aproape 500 de kilometri, dintre care 11 urmează să fie terminate până în 2018. Olanda a dat în folosință primii 7 kilometri de autostradă pentru biciclete din lume, în anul 2009, în această țară, bicicleta reprezentând principalul mijloc de transport pentru mai bine de 30% din populație.

Londra construiește, de asemenea, prima sa „autostradă” de biciclete, care va traversa oraşul de la est la vest, însă este luată în calcul şi începerea unei axe nord-sud. Această construcţie face parte dintr-o iniţiativă municipală mai amplă, care va costa circa 900 de milioane de lire sterline şi se va întinde pe o perioadă de zece ani, având ca scop străpungerea centrului urban printr-un traseu de biciclete pe o lungime de circa 30 de kilometri.

În Germania, autostrăzile pentru biciclete au prins deja teren: Frankfurt, ales la începutul anului cel mai durabil oraș de pe planetă, va construi un astfel de traseu, lung de 30 de kilometri, până la Darmstadt; Munchen va amenaja 15 kilometri de autostradă în suburbiile nordice, iar Nurenberg a realizat un studiu de fezabilitate pentru o autostradă care să-l lege de alte patru orașe.

Sursa: PhysOrg


10 comentarii

  1. Pingback: Nemţii fac autostradă pentru biciclete. Primul tronson este gata

  2. Cuvantul “autostrada” este format din “auto” care vine de la “automobil” si “strada”.
    Deci este vorba despre “bici-strada” sau “pista pentru biciclete”.
    Faptul ca este construita intre localitati nu o face “auto” decat poate in romanika unde rinocerii ar merge pe ea cu caruta, camionul, combina, autoturismul iar in cel mai bun caz ar devenii parking si depozit de gunoaie.

  3. Frate nu înţeleg un lucru şi pace. Ăştia vorbesc despre autostrăzi sau mă rog şosele pentru biciclete, dar mi s-a blocat şi ultimul neuron, care este românesc, tot întrebându-mă, ce biciclete au ăia frate?! Când plouă sau ninge ce fac, au biciclete cu caroserie?! Şi dacă nu eşti sportiv de performanţă, nu ajungi să pedalezi 20 km pe bicicletă, că îţi iese sufletul. Totuşi bănuiesc că această campanie către biciclete, autostrăzi pentru biciclete, pregăteşte terenul pentru atunci când peste 15-20 de ani, sclavii nu vor mai avea dreptul să aibă autoturisme şi vor merge la muncă doar cu bicicleta sau transportul în comun. Autovehicule vor avea doar trupele de opresiune, mascaţii, poliţia şi armata. Şi dacă se va anunţa de exemplu un mare miting contra stăpânilor, nu se vor putea deplasa mulţi la el, pentru că se va bloca transportul în comun, iar să pedalezi 300 km să te duci la o manifestaţie nu prea vor fi amatori. Aşa că bizonilor pregătiţi-vă pentru ce este mai rău.

    • Traiesc in Germania si pot sa va spun ca mersul cu bicicleta nu e o nici rusinos si nici pentru sportivii de performanta (20 km e o nimica toata pentru un neamt obisnuit, va asigur!). Fie vorba intre noi, nemtii au o alta viziune asupra sportului in general si a biciclismului, in special. Acolo sunt profesori universitari si mari sefi de firma care vin cu bicla sau cu automobilul din satul de unde locuiesc, le lasa la gara (in parcari special amenajate in acest scop) si pleaca mai departe cu trenul spre oras. Nu e nici o rusine.
      Iar ploaia sau ninsoarea nu ii sperie prea tare. Exista haine speciale in acest scop, eventual pelerine, iar biclele ori au loc sub un acoperis special pt bicle ori se acopera cu prelata. Bineinteles, cand viscoleste e alta situatie, vin cu automobilul.
      (Teorii conspirationiste sunt multe, dar aici chiar ca nu se aplica!)

    • ,,Pretene”, ca sa mergi cu 20km/h pe bicicleta iti trebuie 2 picioare si 12 ani.
      Ce biciclete au? Nemtesti, surprinzator probabil.
      Pe ploaie? Vai de capu’ meu, iti iei o pereche de cauciucuri sanatoase si rupi tot.
      Pe ninsoare? E cel mai palpitant, manca-t’-as. Si daca vrei sa nu fie palpitant, ci sigur si iti permiti, iti iei cauciucuri pentru ninsoare si te doare la soseta.

    • ..ideea este doar de MISCARE! sa nu faci kurul cit batoza! cine isi permite face si autostrazi pentru cetatenii dispusi sa arate ca oamenii! pentru restul sunt tot felul de cacaturi de masini si mijloace de a intretine morbiditatea!Fii linistit Pietonul-e cind o sa te apuce bolile dupa 60 de ani o sa-ti dai seama singur,va fi oricum prea tarziu ,vei muri cu un diagnostic clar!Asa ca bizonule pregateste`te! tic,tac,tic tac…………………!

    • Frate, o bicicleta cu asistenta la pedalare (electrica, cu motor), ajunge foarte usor la o viteza de 45 km/h fara un efort considerabil.
      In Germania nu prea ninge, frate. Cel putin in ultimele 3 ierni, a nins, dar zapada nu a rezistat din cauza temperaturilor pozitive din timpul iernii ( 0 grade noaptea si pana la 10 grade ziua ).
      Si nemti, nu sunt ca romanii, cand ploua sa se opreasca din munca, sau nu mai merg cu bicicleta ca ploua si se murdaresc …..asa cum pt motociclete exista costume speciale si pt biciclete exista costume speciale ( care nu sunt ieftine ).
      Eu nu sunt sportiv de performanta si totusi am ajuns in 3 ani de zile, la aproximativ 10 mii de km pe bicicleta, fara sa am bicicleta cu asistenta la pedalare si ajung lejer la viteze de 30 km / h.

      Restul aberatiilor no komment.

Reply To nelu Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger