Poziția oficială a companiei Zenyth Pharmaceuticals în cazul Colonhelp VS WordPress

38

În urma articolului publicat ieri pe TOTB referitor la procesul intentat de Zenyth Pharmaceuticals (producătorul suplimentului alimentar ColonHelp) companiei Auttomatic Inc. (roprietara WordPress), am primit astăzi poziția oficială a Zenyth Pharmaceuticals față de ceea ce firma numește “campania de defăimare și calomniere desfășurată de blogul Insula Îndoielii folosind platforma WordPress”. La publicarea articolului, compania nu oferise niciun răspuns oficial, însă acum vă invităm să citiți mai jos declarația oficială, semnată de Tudor Popa, marketing manager Zenyth Pharmaceuticals.

 

 

București, 20 decembrie 2012: Prezentul document reprezintă poziția oficială a companiei Zenyth Pharmaceuticals cu privire la articolele apărute în ultima perioadă pe internet, care acuză Zenyth că ar limita dreptul la liberă exprimare și contestă inițiativa Zenyth de a chema în judecată platforma WordPress (Automattic Inc.).

Precizăm încă de la început că, prin acțiunile demarate, noi nu contestăm nicidecum libertatea de exprimare, însă considerăm că în niciun caz, acest drept nu reprezintă eschivarea de orice fel de responsabilitate pentru acțiunile personale.

Considerăm că este absolut nemeritată atenția din partea presei de care se bucură autorul unui blog de scandal (http://insulaindoielii.wordpress.com), autor care sub protecția anonimatului a demarat de un an și jumătate o campanie susținută de defăimare a produsului ColonHelp și a companiei noastre. Într-un limbaj josnic și extrem de trivial, acesta a distorsionat majoritatea informațiilor prezentate și i-a insultat pe absolut toți consumatorii noștri, care au dorit să își exercite dreptul lor la exprimare pe site-ul respectiv, privind beneficiile personale obținute cu produsul nostru.

Iată doar câteva exemple extrase din articolele postate pe blogul respectiv:

„Aș vrea să spun că incursiunea în lumea destul de puturoasă a detoxifierii colonului mi-a adus surprize plăcute.“

„Oamenii care curăță colonul au umplut ventilatorul de rahat“.

„Hornarii colonului“ (referindu-se la compania Zenyth Pharmaceuticals).

„Un produs creat pentru a fi excretat precum ColonHelp (sau Detoxicolon sau Colonix) nu este creat de oameni cu integritate care doresc cu adevărat să-și servească clienții cu cel mai bun produs posibil.“

„În continuare sunt uimit de tupeul de a vinde oamenilor ceva ce va fi evident excretat a doua zi.“

Exemplele pot continua. Scopul adevărat al autorului anonim nu a fost dezbaterea unei teorii despre funcționalitatea colonului într-un cadru civilizat sau de a afla cât este de bun produsul nostru, ci de a se promova printr-un scandal pe care l-a întreținut constant, atât pe site-ul propriu, cât și pe alte site-uri, atacând virulent o marcă notorie, foarte cunoscută în mediul online, precum și o companie cu o reputație nepătată până acum.

Din respect pentru consumatorii noștri insultați în mod obsesiv de către acest autor anonim, precum și din dorința noastră de a înceta acest scandal care în mod nemeritat ne afectează imaginea, am transmis în luna mai 2012 o notificare către bloggerul respectiv pentru a înceta acțiunile subversive, atrăgându-i atenția că, dacă nu încetează, îi vom solicita daune consistente pentru calomniere, defăimare și folosirea cu rea-credință a imaginii mărcii noastre. Răspunsul a fost unul și mai virulent decât anterior, iar autorul în loc să aibă un dialog cu noi sau cu firma de avocatură a început să aducă o nouă serie de injurii, atât către noi, cât și către firma de avocatură care ne reprezintă. Printr-un email anonim transmis, ne-a declarat că, chiar dacă am obține câștig de cauză, își va face zeci de bloguri și va putea lansa ample campanii în continuare, folosindu-se de zeci de pseudonime, lucru pe care, din păcate, am constatat că îl face și în prezent.

Drept urmare, în lipsa oricărei posibilități de dialog normal cu acest autor, în luna august 2012, Zenyth Pharmaceuticals a atenționat platforma WordPress cu privire la campania de denigrare și dezinformare pe care blogul http://insulaindoielii.wordpress.com o duce la adresa ColonHelp. La momentul respectiv, Zenyth a semnalat WordPress că blogul încalcă flagrant prevederile capitolului „Responsibility of Contributors“ din Termenii şi condiţiile de utilizare a platformei şi a solicitat o poziţie oficială din partea WordPress cu privire la:

Diseminarea de informaţii complet eronate pe blogul http://insulaindoielii.wordpress.com, informaţii care aduc prejudicii companiei Zenyth Pharmaceuticals şi consumatorilor produsului ColonHelp. Am atras atenția WordPress că informaţiile sunt insuficient documentate și sunt publicate cu rea-credință sub masca anonimatului, ceea ce denotă o dată în plus atitudinea răuvoitoare.

Utilizarea ilicită a mărcii ColonHelp, ceea ce aduce atingere drepturilor Zenyth Pharmaceuticals de proprietate intelectuală. – Citat din Termenii și condițiile WordPress: Descărcarea, copierea și utilizarea Conținutului nu afectează drepturile de proprietate intelectuală, inclusiv, dar nelimitându-se la copyright, patent, marcă înregistrată sau drepturi de secret de marcă, al nici unei terțe părți. (The downloading, copying and use of the Content will not infringe the proprietary rights, including but not limited to the copyright, patent, trademark or trade secret rights, of any third party).

Folosirea imaginii produsului ColonHelp fără acordul explicit al Zenyth Pharmaceuticals. Zenyth Pharmaceuticals își rezervă dreptul de a stabili coordonatele sub care se desfășoară orice formă de publicitate a produselor sale. – Citat din Termenii și condițiile WordPress: Orice mărci înregistrate, mărci de servicii, grafice și logouri folosite în legătură cu website-ul pot fi mărci înregistrate ale unor terțe părți. Utilizarea de către dumneavoastră a website-ului nu vă oferă niciun fel de drepturi sau licență de a reproduce sau de a folosi în orice alt fel orice mărci înregistrate ale Automattic sau ale unor terțe părți. (Other trademarks, service marks, graphics and logos used in connection with the Website may be the trademarks of other third parties. Your use of the Website grants you no right or license to reproduce or otherwise use any Automattic or third-party trademarks).

Nerespectarea identității vizuale a produsului ColonHelp, nerespectarea termenilor Zenyth Pharmaceuticals de utilizare a mărcii ColonHelp – postarea imaginii ColonHelp însoțită de mesajul „Efect 100% natural/Garantat îți golește portofelul“.– Citat din Termenii și condițiile WordPress: Vă conformați pe deplin la orice licențe ale unor terțe părți referitoare la aceste conținuturi și ați luat toate măsurile necesare pentru a transmite cu succes utilizatorilor finali orice condiții solicitate. (You have fully complied with any third-party licenses relating to the Content, and have done all things necessary to successfully pass through to end users any required terms).

Instigarea la ură (hate content) împotriva companiei și a produsului ColonHelp – postarea link-urilor către pagina de Contact de pe site-ul www.colonhelp.ro și către pagina de Facebook ColonHelp cu recomandarea către cititori: „Vă recomand să fiți sceptici și să evitați să aruncați banii în vasul toaletei“.

În adresa către WordPress s-a precizat că înțelegem foarte bine diferența dintre un review critic la adresa unui produs și întreaga campanie de defăimare, al cărei scop este înșelarea deliberată a consumatorului, jignirea acestuia, precum și obținerea de posibile beneficii materiale din partea concurenței de pe piață prin discreditarea companiei noastre. Autorul anonim susține că nu are niciun fel de studii medicale care să îi permită o opinie științifică, este în schimb specialist în domeniul IT, fiind și un cunoscător foarte bun al tehnicilor de optimizare SEO. Astfel, articolele defăimătoare au fost optimizate pentru cuvântul „ColonHelp“, ceea ce a făcut ca în prezent, articolul http://insulaindoielii.wordpress.com/2011/07/03/colonhelp-nu-ajuta-colonul/ să apară pe poziția a treia în căutări în Google, înaintea a zeci de alte site-uri terțe care au prezentat comentarii despre produsul ColonHelp. Avem motive să credem că această optimizare a articolului, utilizând în titluri și în text de sute de ori denumirea produsului ColonHelp, a fost făcută cu scopul de a crește traficul pe blogul propriu, profitând de notorietatea mărcii ColonHelp, și cu intenția vădită de a deturna consumatorii de pe site-ul oficial al produsului ColonHelp. Acest scop de folosire a unui blog pentru a se interpune între o marcă și piață sau a se substitui unei mărci reprezintă de asemenea o încălcare gravă, interzisă prin Termenii și condițiile platformei WordPress.

În condițiile în care administratorul blogului este anonim și încalcă flagrant Termenii și condițiile de utilizare a platformei WordPress, Zenyth a solicitat WordPress să se sesizeze în acest caz pentru conținutul defăimător (hate content), pentru informațiile eronate, pentru instigarea explicită a cititorilor la reacții negative și utilizarea fără drept a mărcii ColonHelp. În același timp, Zenyth a solicitat WordPress să furnizeze identitatea administratorului blogului http://insulaindoielii.wordpress.com/.

WordPress a răspuns la solicitarea Zenyth prin declinarea competențelor în acest caz, afirmând că este nevoie de o decizie judecătorească cu privire la faptul că respectivul conținut este ilegal și defăimător. Doar după ce Zenyth va avea o asemenea decizie, WordPress va lua o hotărâre cu privire la conținutul tendențios de pe blogul http://insulaindoielii.wordpress.com. Urmare a refuzului WordPress de a declina identitatea autorului blogului pentru a ne putea îndrepta direct împotriva lui, precum și de a se sesiza cu privire la conținutul tendențios, Zenyth a chemat în judecată WordPress pentru a obține prin hotărâre judecătorească cele solicitate.

Menționăm că din luna august și până acum am avut mai multe încercări de încheiere amiabilă a acestui conflict cu autorul anonim, însă acesta ne-a refuzat în mod constant, declarând că nu se poate întâlni cu noi și că nu își poate divulga identitatea. I s-a comunicat de asemenea foarte clar că suntem nevoiți să cerem identificarea lui pe cale penală, cu toate neplăcerile cauzate de această procedură și că, pe de altă parte, suntem dispuși să renunțăm la absolut orice pretenție financiară sau pecuniară, dacă putem avea un dialog civilizat și dacă renunță la folosirea neautorizată a mărcii noastre pe blogul său de scandal, însă a refuzat de fiecare dată acest lucru.

În consecință, vom apela la instanțele de judecată pentru interpretarea legalității acestor campanii de defăimare și calomniere a produsului și companiei noastre, considerând că, dacă un blogger anonim are dreptul să ne trimită amenințări pe emailuri și să ne aducă constant injurii pe site-urile sale, și noi avem dreptul de a ne apăra legal, în instanță.

Foto: Access to Justice

 

Puteți citi și:

ColonHelp VS WordPress. Proces fără precedent în România


38 de comentarii

    • Dacă e din trecut sau din viitor e mai puțin important. A se observa că nici în acest drept la replică Zenyth n-a adresat problema de fond, exact ceea ce Ionuț a spus în blogul lui de la început:

      Care este baza științifică pe care se sprjină Zenyth când spune că există “placă mucoidă” (negenerată de consumul de ColonHelp) și ce a spus eronat dpdv științific Ionuț în articolele de până în amenințarea din partea avocaților?

      Pe lângă ignorarea subiectului principal, ColonHelp e o metodă de a produce placă mucoidă, Zenyth se antrenează în calomnieri după calomnieri la adresa lui Ionuț, distorsionări și menatlitate de victimă (mi se pare ridicol cum atacă ironiile lui Ionuț pe tema acestui produs de căcat, seamănă cu niște musulmani ofensați că cineva râde de ideile lor).

      Zenyth, aveți un produs de căcat, un departament de PR penibil și niște atitudini de golani. Din aceste motive mertiați să pierdeți procesul și să dați faliment. Hai, nu mai fiți triști, nu sunteți primii cu un morcov un fund. Am auzit că există cel puțin un produs care “curăță colonul”, poate vă scoate și morcovul la utilizare, încercați-l!

  1. Pingback: În opinia mea, compania Zenyth Pharmaceuticals dezinformează chiar și în dreptul la replică | Insula Îndoielii

  2. Hmm
    Acum am citit si eu pe bune ce scria asta pe blog! Prima reactie inainte sa citesc era sa ii dau dreptate by default, pentru ingradirea dreptului la libera vorbire!
    Dar omu nostru e dus, in mod clar are un cui imporriva astora cu colonu, ceva l-a suparat f tare sau si mai rau, cineva il sustine din spate! Altfel nu imi explic vehementa care de multe ori depaseste granita bunului simt si trece in vulgaritate gratuita! Si eu am blog, atac alte teme dar nu uit ca exista totusi o limita a decentei, asa am fost crescut eu.
    Nu fac partipriuri pt nimeni, insa, desi ieri, repet, l-am sustinut implicit, azi trebuie sa ma dezic de o astfel de avordare bloggereasca.

    • Si unde e bunul simt cand se inventeaza beneficii? Cooolon Help practic vindeca orice, ofera milioane de avantaje.

      Numai ca pretul e absolut nesimtit. Tu judeci felul in care scrie, lucru discutabil.

      Faptul ca ti se pare nepotrivit nu anuleaza argumentele, nu anuleaza opinia celui de la Insula Indoielii si a surselor mentionate.

      De ce trebuie sa jgnesti toti bloggerii pt ca nu iti place cum scrie unul, nici macar nu e vorba de CEEA ce scrie.

      • Indoielnicu’ spune ca detoxifierea e un mit. In general.
        Aceeasi atitudine o aveau vesticii nu demult fata de spalatul pe corp in general si pe pula in special.
        Ceeee ? Sa ma spal ? FARA HAINE ? WTF ????
        Sau marii generatori de civilizatie si branza fina, frantuzii, care se dadeau cu parfum peste jegul de trei degete ca sa nu mai puta.

        “Salbaticii” aia de musulmani si de orientali se spalau in cur cand stramosii tai sceptici erau convinsi ca pamantul este plat la fel cum tu esti acum convins ca e ok sa putrezeasca mancarea in tine cate 3 zile.
        De fapt chiar acum e posibil sa ai cacat pe tastatura, pentru ca obiceiul de a te sterge la cur cu hartie “igienica” e unul primitiv si neigienic. Trebuie sa te speli cu apa.
        Pana si indienii se spala pe cur dupa ce se caca. Se spala doar cu mana stanga, mananca doar cu dreapta.
        Dar nah. Detalii fine care nu au fost absorbite de “civilizatia” vestica.

        Legat de pret : ai o mentalitate de comunist retardat. “pretul e absolut nesimtit”.
        Deci daca era 20 de lei era ok produsul. Sau cum ?
        Daca e prea scump, nu-l cumperi si dau astia faliment. Simplu.
        Sau apar altii care il fac mai ieftin. Se numeste concurenta.

        Nu-ti place capitalismul dar iti place libertatea de exprimare fara nici un fel de responsabilitate. Esti confuz.

        Chiar tu scrii cu manuta ta ca nu cunosti legile si ca iti ascunzi identitatea ca sa eviti eventuale procese. Deci iti dai seama ca esti deplasat.

        Sau poate cacatul tau e alb si pufos.
        Esti un nespalat in cur, carnivor fara cusur.

        Si sa spui ca dai banii degeaba daca te caci a doua zi e de-a dreptul ridicol.
        Sau esti imbecil si crezi ca friptura iti sta in mat trei saptamani. Adica merita.
        Exact genul asta de gandire te face sa te basesti puturos.

        Un sfat: molfaie niste fibre si o sa vezi ca nu o sa te mai basesti ca un porc si nu o sa-i mai terorizezi pe colegii de apartament si pe vecini cu duhoarea ta.
        Nici transpiratia nu o sa-ti mai puta.

        Semneaza anonimul detoxifiat.
        Fac si glume cu cacat 🙂

        Dincolo de asta, miscarea zenith cu datul in judecata e o greseala fantastica de PR. Cum dracu sa dai in judecata WordPress-ul ? Ce castigi ? Afli cum il cheama pe primitivul ala de la insula indoielnica. Si ce ? Ce-i faci ?
        Il condamni la 6 luni de clisme ?
        I-ar prinde bine. N-ar mai fi asa deprimat.

    • :)))))). Asta e singura reacţie pe care pot s-o am. Trebuie, însă, să recunosc că omul e puţin mai talentat decât postacii de masă gen RMGC. Bine, e vorba şi de cantitate, e mult mai simplu să te ocupi de calitate când nu eşti atacat pe foarte multe fronturi.
      Repet – BAAAAD PR, ZENITH, cu puţin noroc blogul ăla se îngropa rapid… BAAAAAD PR… :).

      • Băi, ce le știți voi pe toate. Și care ar fi scopul “defăimării” unui produs ridicol cum e colon help, altul decât o simplă avertizare? Autorul spune clar că nu compania e de rahat, ci ingriedentele folosite, oricare ar fi ele, pentru că placa mucoidă nu există iar detoxifierea e un mit. Voi n-aveți altă treabă decât să comentați un subiect pe care nu îl cunoașteți.

  3. Si tocmai datorita celor spuse mai sus rezulta ca de fapt ceea ce cere Zenyth nu are un fondament legal!
    -Wordpress nu poate, prin simplul ”Agree of Terms” pe care utilizatorul le-a semnat atunci cand si-a creat contul, sa furnizeze identitatea respectivului blogger, nu atata timp cat cu acte doveditoare nu se poate demonstra un eventual prejudiciu de imagine adus Zenith!
    -Prejudiciul de imagine nu se rezuma la afisarile in Google SERP, asta cred ca sunt constienti si cei de la Zenyth, insa marseaza pe ideea ca oamenii ce se intereseaza de un anumit produs nu vad mai mult de 5 rezultate afisate in pagina de cautari, ceea ce este ridicol, pentru ca indiferent unde ar fi afisat un articol defaimator, tot va fi gasit in cele din urma, daca cineva chiar il cauta!
    -Injuriile si expresiile calomnioase! Aici este o problema de expunere asemeni unui foc de paie, caci desi articolul initial a fost destul de ”’soft”, ulterior, n urma notificarilor si amenintarilor nejustificate din partea Zenith, bloggerul respectiv a reactionat instinctual, pentru a se apara si cum putea sa se apere altfel decat solicitand sprijinul celor ce ii impartaseau parerile?!
    -Plata de despagubiri este iarasi o conditie eronata, pentru ca atata timp cat nu poate fi demonstrat cu acte prejudiciul adus, acest discurs nu isi are sens!
    -Wordpress a actionat asa cum trebuie, neluand in seama tonul agresiv al celor de Zenyth si a pastrat confidentialitatea, pentru ca incalcand-o putea plati extrem de scump!
    -Daca Zenyth dorea ca intr-adevar sa sanctioneze un eventual comportament neadecvat al respectivului blogger si o implicita defaimare, atunci folosind dreptul la replica(recunoscut prin lege), putea specifica faptul ca acel produs este tinta unor atacuri deliberate de defaimare, apeland la toate canalele media existente!
    -Daca Zenyth isi face probleme doar pentru afisarea in SERP atunci putea cere direct Google banarea respectivului site, pentru ca Google chiar poate face asta, conform reglementarilor in vigoare, fara a mai avea nevoie de decizii judecatoresti, daca este demonstrabila op eventuala campaniei de defaimare!

    ps:-lucrurile incep sa se clarifice si incepe a se vedea destul de clar ca desi Zenyth stie ca nu are nicio sansa de castig, se foloseste de aceasta campanie mediatica starnita de trimiterea in instanta a respectivului blogger, pentru a spori notorietatea unui produs ce pana mai ieri il cunosteau doar specialistii(medicii)!

  4. Multumesc companiei ca mi-a atras atentia asupra parerilor contradictorii despre ColonHelp. Pana la schimbul asta de amabilitati nu puneam la indoiala produsul respectiv… O sa-mi anunt toti prietenii despre comunicatul lui Zenyth.

    Multumesc si domnului Director de Marketing pentru transparenta aratata!

  5. Pe Insula Indoielii apar toate discutiile si e-mailurile dintre parti.
    Nu e nimic de interpretat aici.

    Compania incearca doar sa disculpe o atitudine nepotrivita, si e dragut cum isi apara consumatorii. Cum exact au fost jigniti? Cand au fost numiti in fel si chip?

    E doar stupid totul. Stupid si tardiv intrucat deja au dat-o in bara.

    Cineva o sa fie concediaaat!

  6. Problema asta s-ar fi putut termina daca cei de la Zenyth ar fi prezentat niste studii obiective care dovedesc ca produsul lor chiar functioneaza si placa acea “mucoida” pe care o “vindeca” chiar exista.

    Dar se pare ca nu este cazul, asa ca incearca sa faca articolul sa dispara.

  7. Deci, domnilor Zenyth&co, problema se pune asa:

    Ce pretinde ColonHelp la el pe site:
    – placa mucoida exista
    – e datorata unei alimentatii inadecvate
    – presupune depozite de materii fecale vechi de ani de zile in colonul nostru etc.
    – ne predispune la cancer si la multe alte probleme de sanatate
    – se rezolva daca cumparam ColonHelp

    Ce zic medicii (bazandu-se pe zeci de argumente, inclusiv pe faptul ca niciodata niciun chirurg, anatomopatolog, legist, gastroenterolog n-a vazut vreodata asa ceva): Placa mucoida NU exista!

    Cum rezolvam aceasta dilema? Ce-ar fi sa dati in judecata intreaga comunitate medicala de pe Glob?

    • da, chiar ca. si pe comentatori si pe medici si pe cei de pe forumuri si pe catei si purcei :)) pana la urma pana mea, ce drept la libera exprimare? facem ceva pe voi daca aveti pretentii la asa ceva. mai pretindem si bani de la voi pt ca aveti tupeul sa ne criticati produsul pe care eventual ati dat si bani.

  8. Pingback: Zenyth Pharmaceuticals vs. platforma WordPress « JURIDICE.ro

  9. “- presupune depozite de materii fecale vechi de ani de zile in colonul nostru etc.”

    Asta e o marota veche-veche sterpelita din cartile de yoga care tot asa povesteau de mat fec ‘uitate’ prin colon fiind astfel necesare clismele s.a.m.d.

  10. Într-un limbaj josnic și extrem de trivial, acesta a distorsionat majoritatea informațiilor prezentate și i-a insultat pe absolut toți consumatorii noștri […]

    deci vând medicamente … celor pe care îi consideră consumatori ? Hopaaa ! Și-au cam stricat “brendul” singuri. Iată resprectul lor pentru cei cărora le comercializează bunuri. Aștept pedeapsa capitală pentru comentariul acesta.

  11. Pingback: Sceptici în România – Episodul 57 - Sceptici în România

  12. Pingback: UPDATE ColonHelp vs. Wordpress. Ordonanța președințială a fost respinsă ca neîntemeiată, procesul continuă | TOTB.ro - Think Outside the Box

  13. Pingback: ColonHelp vs. Wordpress. Proces fără precedent în România | TOTB.ro - Think Outside the Box

  14. Pingback: Procesul ColonHelp vs. WordPress. Interviu: Producătorul suplimentului alimentar acuză învinuiții de rea-credință | TOTB.ro - Think Outside the Box

  15. Pingback: Nu știu când să tac și nici nu vreau | Insula Îndoielii

  16. Pingback: URL

  17. Pingback: ColonHelp vs. Wordpress. Judecata finală | TOTB.ro - Think Outside the Box

  18. Pingback: Wordpress a câştigat procesul cu producătorii ColonHelp | TOTB.ro - Think Outside the Box

  19. Pingback: PR de criză: ColonHelp, Wordpress şi bloggerul anonim | printreranduri.eu

  20. am citit ambele variante. prospect la ColonHelp, comentarii de la InsulaIndoielii.
    Pana la urma, sunt si alte suplimente pe piata romanesca asemanatoare de 4-5 ori mai ieftine.
    Cred ca prea multe prostii se vand pe piata romaneasca. Exagerat de mult. Chiar astia de la Zenyth ne cred prosti, si fraieribili? Pot pacali 1000 romani, 10 mii romani, dar nu pe toti.

Leave A Reply