Portocala Mecanică la Radio Guerrilla. Cum scăpăm cu bine dintr-un accident

2

Nu ne place să ne gândim la astfel de scenarii, pentru că, nu-i aşa, se lasă cu bad karma. Dar nici nu putem trăi toată viaţa în întuneric. Aşa că, la Radio Guerrilla, am vorbit despre accidentele pe bicicletă. Mai exact despre maşini vs. biciclete, că acolo e cel mai mare damage. Şi despre cum să ieşim cu faţa curată din astfel de situaţii.

de Cosmin Popan (Portocala Mecanică)

Acum doi ani, la Street Delivery, Portocala a făcut primul ghost bike din Bucureşti. O bicicletă vopsită în alb, care le amintea celor aflaţi în trecere pe Arthur Verona de riscurile la care sunt supuşi zi de zi bicicliştii. Şi, mai ales, cum cei mai mulţi dintre noi suntem mai întâi şoferi, „monumentul” pişca oarecum câteva coarde sensibile în rândul celor purtători de volan, care dau zi de zi peste biciclişti în trafic.

Poliţia română nu are statistici despre numărul de accidente în care sunt implicaţi bicicliştii, dar acest lucru nu ne miră şi nici nu ne încălzeşte. Sunt câteva zeci, vă spun eu, loviţi anual în Bucureşti. Eu ştiu de cel puţin trei cazuri numai în toamna asta. Cu bazine rupte, cu RMN-uri, encefalograme şi cu şoferi care cel mai probabil au scăpat teferi, deşi vina era cam a lor. Aşa că haideţi să vă spunem ce trebuie să ştiţi în momentul în care, circulând regulamentar, vă treziţi muşcând din asfalt.

Pasul 1
Încercaţi să nu vă expuneţi unor pericole suplimentare. E un truism, dar e important să nu mai dea încă o dată cineva peste voi. Faceţi-vă, pe cât posibil, vizibil celor care sunt în zonă.

Pasul 2
Dacă sunteţi rănit, sunaţi o ambulanţă sau rugaţi pe cineva să o facă.

Pasul 3
Uitaţi-vă după martori. Sau rugaţi pe cineva să facă asta, dacă sunteţi rănit. Doi martori independenţi ar fi ideal de avut la îndemână, aşa că faceţi tot posibilul să le cereţi date de contact. Sunt vitali la poliţie sau în sala de judecată.

Pasul 4
Luați apoi detaliile maşinii. Număr de înmatriculare, culoare, model. Încercaţi să obţineţi numele şi date de contact ale şoferului.

Pasul 5
Dacă sunteţi în stare, faceţi poze cu telefonul mobil scenei. Voi sau cei care sunt prin preajmă. Chiar înainte să vină poliţia. Pozaţi bicicleta avariată, chiar şi şoferul, aveţi acest drept.

Pasul 6
Păstraţi copii ale actelor primite de la poliţie şi de la ambulanţă. Luaţi şi numele poliţiştilor şi contactele acestora, e posibil să aveţi nevoie de ele.

Pasul 7
Daunele. Ca să vă luaţi bani pentru bicicleta stricată şi pentru analizele medicale / spitalizarea, luaţi toate foile doveditoare ce pot fi luate în astfel de cazuri.

De evitat
Nu părăsiţi locul accidentului. Orice efort de a vi se face dreptate devine zadarnic.

Nu vă enervaţi. E important să nu vă pierdeţi cumpătul dacă şi doriţi să vi se rezolve favorabil problema în care sunteţi implicat.

Ascultați mai jos înregistrarea de pe Radio Guerrilla:

Portocala Mecanica @ Radio Guerrilla – 10 ianuarie 2011 by portocala_mecanica

Citiți și:

Portocala Mecanică la Radio Guerrilla. Cişmigiul. Iarna. Pe bicicletă. Neapărat!

Portocala Mecanică la Radio Guerrilla. Citate celebre despre biciclete

Portocala Mecanica la Radio Guerrilla. Cum să nu ţi se fure bicicleta

Portocala Mecanică la Radio Guerrilla. Single speed și fixed gear culture

Iarna pe bicicletă. Am putea înlocui mașina personală cu mersul pe două roți în bătaia zăpezii?

Tags:



2 comentarii

  1. Pingback: VIDEO. Cetățenii din Guadalajara au făcut de unii singuri o pistă de biciclete » Think Outside the Box

  2. Pingback: Ride me party de Dragobete cu Portocala Mecanică » Think Outside the Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger