Planeta are nevoie de bicicliști ca-n Danemarca

1

Federația Europeană a Cicliștilor a realizat un studiu care analizează impactul asupra mediului a ciclismului, mersului cu mașina și cu autobuzul, descoperind că dacă toți cetățenii europeni ar merge cu bicicleta în ritmul celor din Danemarca, reducerile de între 63 și 142 de milioane de tone de CO2 pe an ar fi posibile până în 2050. Asta ar însemna între 12 și 26% din ținta de reducere a emisiilor stabilită pentru sectorul de transporturi pentru anul 2050.

Analiza a scos la iveală că o bicicletă este responsabilă pentru 21g de CO2 pe kilometru, bicicletele electrice, pentru 22g, autobuzele, pentru 101g iar mașinile, pentru 271g, asta numai în cazurile drumurilor scurte care pot fi înlocuite cu bicicleta.

De menționat ar fi că cei de la FEC au exclus din calcule infrastructura pentru mașini, parcările și întreținerea mașinilor, pentru a nu fi acuzați că favorizează bicicletele. Așadar, un calcul mai realist ar scoate la iveală avantaje și mai mari pentru mediu ale bicicletei. Autorii recomandă, în final, ca șoferii să aleagă măcar mașini eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil dacă nu pot trece la bicicletă.

Foto: Flickr / Debarshi Ray

Sursa: Treehugger


Un comentariu

  1. Am trait 2 ani de zile in Olanda si o sa ma mut 3 ani de zile in Danemarca. Desigur e remarcabil cultura de ciclism pe care oamenii o au in aceste state, dar sa nu uitam ca ambele state sunt plate, cu sesuri si cu distante relativ mici (si in orase, nu se pedeleaza mai mult de 3-5 km). Cand am trait un an in Maastricht, singura zona deluroasa din Olanda, deja se vedea diferenta cu privire la ciclism intre Utrecht si Maastricht. Mult mai putine persoane foloseau bicicletele, exact din cauza terenului. Desigur la ei, notiunea de ciclism inseamna drepturi, piste de ciclism (nu zone demarcate cu o linie din partea carosabila), asigurare civila si in cazul biciletelor etc. Plus ca desi sunt tzari din Nord Vestul Europei, iarna este destul de blanda in comparatzie cu iernile de la noi 🙂 Ma gandesc la saracul Clujean care la -15 grade ar trebui sa pedaleze sus in cartierul Zorilor in zapada si frig 🙂 Alte solutii ar implica mai multe mijloace de transport ecologice, crearea unui sistem in care in zilele pare masinile cu numerele pare pot sa circule iar in cele impare, masinile cu numerel impare.

Leave A Reply