Pizza Hut promite că renunţă la ingredientele artificiale din mâncare

0

Zeci de mii de oameni din întreaga lume au umplut străzile oraşelor în weekendul trecut, în cadrul marşului anual de protest împotriva Monsanto şi organismelor modificate genetic. Unul dintre scopurile evenimentului este şi creşterea presiunii asupra companiilor producătoare de mâncare să aleagă ingrediente naturale pentru produsele lor.

 

 

Există companii care deja au început să se conformeze dorinţei publicului, iar acum, înainte ca ecourile marşului să se stingă, două branduri cunoscute peste tot în lume, Taco Bell şi Pizza Hut,  ambele deţinute de YUM Brands, au anunţat că abandonează coloranţii şi aromele artificiale. Spre exemplu, colorantul artificial “galben 6” nu va mai fi folosit pentru celebrii “nachos” cu brânză ai Taco Bell, iar “albastru 1” va fi scos din sosul de avocado; la fel, carminul, un pigment intens, nu va mai fi folosit pentru “tortilla strips”. Pentru condimentarea cărnii de vită va fi folosit piper negru adevărat, în locul aditivilor cu aromă de piper utilizaţi până acum. Alte ingrediente la care Taco Bell va renunţa sunt siropul de porumb, cu nivel ridicat de fructoză şi uleiul de palmier nesustenabil.

Însă schimbările nu se referă şi la băuturile răcoritoare sau la produse deţinute de alte branduri, dar comercializate în parteneriat cu localurile Taco Bell sau Pizza Hut. Potrivit lui Liz Matthews, reprezentant al lanţului alimentar menţionat, tranziţia de la ingredientele artificiale la cele naturale ar trebui să fie încheiată până la sfârşitul acestui an. Pizza Hut speră să elimine ingredientele artificiale aflate pe lista neagră până la sfârşitul lunii iulie. Anul acesta, şi brandul Chipotle a anunţat că va propune clienţilor un meniu în care să nu mai existe OMG-uri (organisme modificate genetic); la fel, Panera, McDonald’s şi Subway promit că vor începe să folosească ingrediente naturale, pe cât posibil. McDonald’s a anunţat şi faptul că ar urma să închidă 700 dintre localurile sale din lume în acest an.

În ciuda acestor anunţuri şi promisiuni, aceste restaurante de tip fast-food rămân alegerea nesănătoasă pentru alimentaţie; totuşi, este de apreciat faptul că îngrijorarea exprimată de opinia publică în legătură cu ce se află în hrana pe care o consumă nu a rămas fără ecou şi companiile încep să devină conştiente că publicul nu mai poate fi păcălit la nesfârşit.

 

Sursa şi foto: The Mind Unleashed, Taco Bell

 

Puteţi citi şi:

Zeci de mii de oameni au protestat în lume la adresa Monsanto şi a organismelor modificate genetic

Compromis european în problema organismelor modificate genetic

Parlamentul European a votat pentru a da ţărilor membre dreptul legal de a interzice cultivarea de OMG

În România există încă culturi ilegale de soia modificată genetic

România modificată genetic

Monsanto bate la uşă. Lecţia României de la fermierii americani

 


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger