Cea mai mare companie de tutun din lume încearcă să forţeze Universitatea Sterling din Marea Britanie să-i pună la dispoziţie date de cercetare confidenţiale, mai exact interviuri cu mii de copii cu vârste cuprinde între 11 şi 16 ani privind atitudinile lor faţă de fumat şi faţă de ambalajele de ţigări.
Cererea companiei britanice, formulată în baza legii britanice privind accesul liber la informaţii, a coincis cu o campanie online de denigrare a cercetătorilor din cadrul universităţii implicaţi în studii privind fumatul. Unul dintre cadrele universitare a primit noaptea telefoane anonime abuzive, despre care crede că fac parte dintr-o campanie organizată a companiei de tutun pentru a-i discredita munca, deşi nu există dovezi că companiile de ţigări sunt direct responsabile. Philip Morris spune că informaţiile cerute prezintă un “interes justificat” pentru companie, în timp ce cercetătorii de la Universitatea Sterling spun că înmânarea unor date foarte sensibile reprezintă o încălcare gravă a confidenţialităţii şi poate pune în pericol studiile viitoare şi colaborarea cu alte instituţii universitare.
Citiţi mai mult pe The Independent
Foto: Flickr/HeyDanielle