Potrivit The Telegraph, Papa Francisc a anunţat de curând o premieră în câteva secole de istorie ale Vaticanului: celebra Capelă Sixtină, ai cărei pereţi sunt acoperiţi cu frescele lui Michelangelo, a fost închiriată pentru un eveniment exclusivist organizat de compania Porsche. Evenimentul a constat într-un concert la care au participat 40 de spectatori, pe care Porsche i-a dus la Roma într-o excursie de câteva zile.
Deşi suma aferentă contractului de închiriere nu a fost dată publicităţii, The Telegraph spune că o excursie organizată de Porsche Travel Club costă în jur de 5.000 de euro de persoană. Concertul la care au asistat cei 40 de oaspeţi selecţi a fost oferit de un cor de la Accademia di Santa Cecilia din Roma, fondat în secolul XVI. Pe lângă spectacolul muzical, vizitatorii au avut parte de o cină în mijlocuk Muzeului Vaticanului, înconjuraţi de celebrele lucrări realizate de Michelangelor şi Rafael. În ciuda acestei asocieri neaşteptate, banii strânşi în urma acestui eveniment au fost donaţi săracilor şi persoanelor fără adăpost.
Capela Sixtină primeşte zilnic în jur de 20.000 de vizitatori, pe timp de vară, înăuntru putând intra până la 2.000 de persoane o dată. Praful, transpiraţia şi dioxidul de carbon aferente acestui trafic impresionant reprezintă un risc major pentru frescele edificiului, pictate în urmă cu mai bine de cinci secole. Cea mai recentă restaurare la care au fost supuse aceste lucrări a durat 14 ani şi s-a încheiat în 1994. În această vară, Vaticanul a dispus instalarea unui nou sistem de climatizare pentru filtrarea aerului din Capelă, precum şi a unui nou sistem de iluminat, care se vor încheia la finalul acestei luni. Deşi se estimează că aceste măsuri vor reduce riscurile degradării picturilor la jumătate, conducerea Vaticanului a anunţat intenţia de a reduce numărul vizitatorilor anuali la 6 milioane.
În ceea ce priveşte închirierea Capelei către Porsche, directorul Muzeului Vaticanului, Antonio Paolucci, a declarat: “Nouă tuturor ne-ar plăcea ca această Capelă să rămână, în mod miraculos, goală… Dar trăim într-o democraţie a consumului,” arată Paolucci, citat de ABC Net.
Sursa: The Telegraph