Pentru a vizita cel mai exclusivist site din lume, se stă la coadă

2

Justin Foley, utilizator împătimit de Reddit, a pus la cale un experiment pentru a demonstra puterea exclusivismului. Foley a creat o pagină web intitulată pur şi simplu www.mostexclusivewebsite.com (Cea mai exclusivistă pagină de internet), pe homepage-ul căreia nu sunt afişate decât câteva rânduri de text şi un contor. Site-ul nu poate fi accesat decât de o persoană în fiecare minut, iar în momentul în care scriem aceste rânduri, aproape 1.500 de persoane îşi aşteptau rândul să viziteze această pagină.

 

most-exclusive-website-550x366

 

Odată intrat pe acest site, vizitatorul îşi poate lua, cu un clic, un “bilet de ordine”, care îl aşează la coadă după ceilalţi utilizatori dornici de această experienţă exclusivistă. Dacă am lua acum un astfel de “bilet,” ar trebui să aşteptăm 1848 de minute până ne vine rândul să petrecem un minut pe acest site, unde, arată contorul, oamenii au petrecut aşteptând în total 22.140.104 de minute, echivalentul a peste 42 de ani, doar pentru a beneficia de această experienţă. Dacă odată ce ne-am aşezat la coada virtuală, închidem fereastra unde este afişată pagina, ne pierdem rândul şi ar trebui s-o luăm de la capăt.

“Internetul a fost conceput să fie deschis şi accesibil; cum ar fi fă creez un model care să reprezinte chiar antiteza acestor calităţi definitorii ale internetului?”, povesteşte Foley ideea de la care a pornit acest experiment. Pe acest site “simplu, cu un concept insinuant şi extrem de frustrant,” ajung să intre 1 din 9 persoane care se înscriu. Site-ul şi-a atins maximul de popularitate după de a fost inclus pe locul întâi, într-o listă virală a celor mai inutile pagini web, în prezent figurând printre cele mai bine cotate pagini fără sens.

Spoiler: Pentru cei curioşi să afle ce se întâmplă în singurul minut în care cineva poate avea acces la Most Exlusive Website, dar care nu au de gând să se aşeze la coadă, există un clip YouTube în care se arată exact ce se petrece în scurtul interval de acces. Odată intrat pe site, utilizatorul observă cum pagina devine albastră şi apare un mesaj în care vizitatorul este rugat să posteze un comentariu. Dacă el / ea alege să comenteze, este redirecţionat spre un slideshow cu fotografii reprezentând pisici drăgălaşe.

 

 

Sursa: Washington Post


2 comentarii

  1. Alături de The Most Clicked Button, şi acest site este un exemplu de cît de uşor pot fi manipulaţi oamenii, în speţă profitînd de o curiozitatea umană. Inevitabil sîntem curioşi la tot felul de lucruri, este în natura fiinţei nostree să fim curioşi, doar că se profită exagerat de mult de această “slăbiciune” şi nu întotdeauna urmărindu-se cele mai nobile scopuri. Sînt sigur că tot din curiozitate o să daţi cîteva click-uri pe “cel mai apăsat buton” din lume, pentru că şi eu tot din curiozitate am apăsat acel buton!

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger