Parisul interzice de astăzi circulația a jumătate din mașini din cauza poluării

0

Jumătate din mașinile cu motor diesel și pe benzină din capitala Franței nu vor avea voie să circule astăzi, în încercarea autorităților de a reduce valul de poluare care a cuprins de câteva zile nordul Franței. Începând cu ora 5 dimineața, ora Franței, autoturismele cu numere impare nu vor putea ieși pe străzi decât dacă au motoare electrice sau hibrid și toate camioanele vor fi interzise. Taxiurile, autobuzele și mașinile care transportă mai mult de trei persoane sunt scutite de la normă, iar transportul public va fi gratuit pentru a compensa interdicția.

 

Foto: veooz.com

 

Șoferii cu numere pare la mașini vor trebui să găsească alternative: să meargă în mașină cu mai mulți oameni, să lucreze de acasă sau să folosească transportul în comun. Marți, 18 martie, măsura se va aplica mașinilor cu numere pare dacă vremea rămâne la fel, scrie The Independent. Organizațiile automobiliștilor s-au plâns că este o reacție exagerată care le va crea mari probleme navetiștilor. Guvernul a spus că nu are de ales. Din câte aflăm de aici, 700 de ofițeri de poliție se vor asigura astăzi că norma va fi respectată în Paris și în 22 de zone adiacente. Potrivit Bison Futé, un site care monitorizează nivelurile de trafic din țară, s-ar fi înregistrat de două ori mai puține ambuteiaje în Paris și în decât într-o zi o obișnuită a săptămânii. Totodată, nivelul emisiilor de noxe s-ar fi redus la jumătate.

De miercurea trecută, un val de zile călduroase, fără vânt, și nopți senine a instalat o calotă de aer cald deasupra nordului Franței, sub care s-au acumulat, în niveluri alarmante, particule poluante minuscule provenite de la țevile de eșapament ale mașinilor, din industrie și din agricultură. Parisul a avut un weekend îmbătat în soare și o atmosferă de carnaval. Metroul și autobuzele suburbane au fost gratuite, în încercarea de a ține mașinile la distanță de străzi. O briză ușoară a mai redus din poluare sâmbătă și duminică, însă nivelul oficial de la care începe alerta, fixat la 80 de micrograme de particule pentru fiecare metru cub de air, ar urma să fie depășit astăzi și mâine, odată cu scăderea intensității vântului. Sâmbătă, guvernul a hotărât să introducă un sistem de circulație alternativă care n-a mai fost folosit din 1997. Franța este vulnerabilă în mod special la acest tip de poluare pentru că este dependentă în proporție de 60% de mașinile diesel. În anii ’60, guvernul și industria au decis strategic că motorina e mai puțin poluantă și că va înlocui, treptat, benzina.

Giganții auto ai Franței, Renault și Peugeot-Citroen au investit masiv în motoarele diesel, iar motorina a fost și este încă taxat mai puțin decât benzina. De aproape două decenii, Franța este conștientă că a făcut o greșeală, și asta pentru că motoarele diesel sunt mai poluante decât cele pe benzină. Vaporii pe care îi emit, laolaltă cu emisiile industriale și cele ale fertilizatorilor din agricultură sunt învinovățiți pentru creșterea la cote alarmante a nivelului de microparticule din atmosfera de deasupra Franței. Guvernele care s-au succedat s-au ferit să crească taxele pe motorină, care este folosită de doi din trei automobiliști (și votanți). Potrivit unui studiu, în Franța s-ar înregistra în fiecare an 40.000 de morți din cauza nivelului înalt de poluare atmosferică, deși alți experți spun că este o exagerare.

 

Puteți accesa și:

Franța stinge luminile noaptea

De ce sperma francezilor își pierde potența

FOTO Protest împotriva poluării din China: miri cu măști de gaze

Primul chinez care dă în judecată guvernul din cauza smogului


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger