Când autostrada A7 a fost construită în oraşul Hamburg din Germania, a tăiat oraşul în două. Acum, autorităţile vor să reunească cele două părţi de oraş despărţite de autostradă, prin construcţia a trei noi parcuri care vor acoperi în totalitate acele părţi ale autostrăzii care traversează oraşul, scrie FastCoexist.
Autostrada cu pricina este cea mai lungă din Germania şi una dintre cele mai aglomerate. Cum traficul a tot crescut, autorităţile locale şi guvernamentale au realizat că era musai să găsească o soluţie pentru reducerea zgomotului cauzat de prezenţa autostrăzii – altfel, ar fi depăşit limitele de siguranţă naţională în privinţa poluării fonice. Zidurile laterale nu ar fi fost un răspuns potrivit, aşa că s-a născut o soluţie verde: transformarea unor porţiuni de autostradă în tuneluri, acoperite cu parcuri. Astfel, zgomotul traficului se va reduce până la a fi aproape neauzit.
Parcurile care vor acoperi şoseaua vor avea pajişti largi, copaci, piste pentru biciclete, grădini comunitare. În total, aceste “acoperişuri verzi” se vor întinde pe aproape patru kilometri şi vor crea aproape 25 de hectare de spaţiu verde. “Odată proiectul finalizat, vom avea linişte, ciripit de păsări, aer curat şi, totodată, vom lega din nou părţile de est şi vest ale oraşului”, explică Reinhard Schier de la Hamburg’s Ministry of Urban Development and Environment. Totodată, în zona aflată în apropierea viitoarelor parcuri se vor putea construi şi noi locuinţe. Odată cu construcţia acoperişurilor, autostrada va fi şi lărgită, cu scopul îmbunătăţirii traficului.
Desigur, întrebarea care se ridică este: e mai bine să acoperi o autostradă ori să renunţi la ea complet? Alte oraşe aflate în situaţii similare aleg să gândească variante mai bune de transport public decât să mai menţină autostrăzile aglomerate în mijlocul mediului urban. Însă, pentru traficul intens din Hamburg, se pare că, deocamdată, doar asta ar fi soluţia. Autorităţile locale au un plan de a acoperi până la 40% din spaţiul urban cu parcuri legate între ele, cu scopul de a crea “o reţea verde” care să încurajeze locuitorii să aleagă şi ei soluţii de transport mai prietenoase cu mediul. Construcţia parcurilor – acoperiş va începe anul acesta, pe două bucăţi de autostradă; proiectul se va termina în anul 2022.
Sursa şi foto: FastCoexist
Puteţi citi şi:
Hamburg, oraş fără maşini – un proiect ambiţios, cu termen de finalizare în 20 de ani