Papa Benedict al XVI-lea i-a pus pe liderii bisericești în gardă, după ce a declarat că Facebook și Twitter nu sunt niște lumi virtuale care pot fi ignorate, ci o realitate în care trebuie să se implice dacă vor să transmită credința generației viitoare.
Papa, care postează pe Twitter în nouă limbi, a folosit mesajul anual despre comunicare pentru a vorbi despre potențialul rețelelor sociale pentru biserică în contextul în care se luptă pentru a ține oamenii aproape și a atrage alții noi.
Arhiepiscopul Claudio Maria Cell, șeful departamentului de comunicare al Vaticanului, a citat un studiu din 2012 realizat de episcopi americani care arată că 53% dintre americani nu erau la curent cu prezența Bisericii Catolice online. Alte studii, a adăugat acesta, arată că generația celor născuți după 1982 folosesc Facebook, Twitter și YouTube mult mai mult decât părinții lor ca sursă primară de informații, distracție și de împărtășire a problemelor comunitare și a viziunilor politice.
“Mediul digital nu este o lume paralelă sau complet virtuală, ci face parte din experiența zilnică a multor oameni, mai ales a celor tineri”, a spus Papa Benedict în mesajul său. “Rețelele sociale sunt rezultatul interacțiunii umane, dar au redesenat dinamica de comunicare care construiește relații: o înțelegere adevărată a acestui mediu necesită o prezență semnificativă acolo”, a adăugat acesta.
Papa Benedict este un superstar online, cu 2,5 milioane de “followers” pe Twitter, numai 11.000 dintre aceștia urmărind doar postările în latină. Vaticanul și-a crescut prezența online în ultimii ani, având canale YouTube, aplicații pentru telefon și un portal de știri.
Sursa: The Associated Press
Foto”: Flickr / LeStudio1.com