Oraşul spaniol care funcţionează pe Twitter

0

Un orăşel din Spania foloseşte platforma social media Twitter pentru a îmbunătăţi comunicarea dintre locuitori şi autorităţile locale. În fapt, Twitter a devenit atât de important pentru oamenii din Jun, încât au ridicat un monument cu “pasărea albastră” (simbolul Twitter) în piaţa centrală a oraşului.

 

 

Comunitatea de 3.500 de oameni din Jun foloseşte Twitter ca mijloc de comunicare publică încă din septembrie 2011: prin reţea se transmit ştirile locale, se anunţă oportunităţile de angajare, se transmit anunţuri (de la cele legate de probleme locale până la cele ce privesc decesul cuiva din comunitate), ba chiar şi meniurile şcolilor din zonă. Tot prin Twitter se fac programări la medic, se înregistrează plângerile consumatorilor şi se raportează încălcări ale legii.

Primarul din Jun, José Antonio Rodriguez Salas, are 340.000 de “followers” numai pe contul lui şi orice localnic îl poate contacta direct când are o problemă. Toate serviciile publice, de la poliţie la funcţionari, au conturi personale de Twitter. Logo-ul Twitter, celebra pasăre albastră, poate fi văzut aproape peste tot prin oraş, de la maşina de poliţie la biroul primarului. Până şi măturătorul de pe stradă trimite mesaje amuzante în timp ce îşi face treaba, cu imagini de tip “înainte” şi “după”.

Chiar şi pentru vârstnicii oraşului există un program special care să îi includă în acest tip de comunicare. Strategia de comunicare a oraşului Jun a atras atenţia cercetătorilor de la MIT Media Lab, care acum realizează un studiu în oraş, pe această temă: vor să afle dacă folosirea serviciului de social media în comunicare poate duce la îmbunătăţirea serviciilor publice în oraşe mai mari decât cel analizat.

Datorită Twitter-ului, recordul de timp pentru rezolvarea unei probleme este de trei minute şi jumătate. Problema a fost un felinar stricat pe stradă; un localnic a pus o fotografie pe Twitter şi becul felinarului a fost imediat înlocuit. “Am spart birocraţia greoaie care domină birourile publice din Spania de 300 de ani încoace”, spune primarul Salas, care a scris şi o carte, “Theory of Complaining”, în care explică de ce, de regulă, locuitorii nu participă la guvernarea locală: pentru că sunt convinşi că opinia lor nu contează – dar asta se poate schimba.

“Spaniolii – şi în general cei cu sânge latin – nu ştiu cum să se plângă eficient. Când avem o problemă, mergem la cel mai apropiat bar şi ne plângem de primar sau de preşedinte, dar problema rămâne. Mulţumită Twitter-ului, acum oamenii se pot plânge direct şi asta ne ajută să ne dezvoltăm, ca politicieni; iar angajaţii spaţiului public, a căror muncă nu era apreciată, acum se mândresc cu rezolvarea sarcinilor. Oamenii şi administraţia locală au devenit apropiaţi”.

 

Citiţi întreaga poveste a oraşului care funcţionează prin Twitter aici.

 

Surse şi foto: The IndependentDigital Trends, Twitter, OC

 

Puteţi citi şi:

Gropile din asfalt care trimit mesaje autorităţilor, să le repare

MIT a inventat reţeaua socială care se poartă pe corp

Interzicerea Twitter, o bătălie pierdută pentru guvernul turc

 


Leave A Reply