O posibila solutie la aglomeratia din trafic. Doar sa si vrem

92

E canicula, e criza si parca e din ce in ce mai greu pentru multi oameni din orasele noastre sa stea rabdatori in masina si sa faca un drum de 5 minute in 20. Suntem multi, avem masini multe si nici macar nu incercam sa ne imaginam cum ar arata traficul dimineata daca in masinile de pe drum ar fi mai mult de max 2 persoane. Consumam bani, nervi, timp si resurse si, din comoditate, pierdem exact comoditatea calatoriei. Va prezentam azi un proiect care doreste sa rezolve aceasta problema. Aplicandu-l, am putea sta mai putin in trafic, am cheltui mai putini bani, ne-am face noi prieteni si, ca bonus, am putea sa si bem la serviciu. 🙂

de Magor Csibi

Ideea e simpla: mergi in fiecare zi la job singur sau cu inca cineva in masina. Ai rutina asta de ani buni si o sa mai dureze inca pe-atat. In fiecare zi te uiti la alte mii de oameni care fac la fel. Stau singuri in masina, asculta ceva la radio sau vorbesc la telefon, se enerveaza, fumeaza si se iau la tranta cu ceilalti in trafic.

Uneori poate ca ai chef sa nu mai fii atent, sa nu fii nervos sau nu trebuiasca sa te concentrezi. Probabil ca au fost momente in care ti-ar fi placut sa cunosti soferul de langa tine, cu care faci acelasi drum impreuna, dimineata, de o perioada lunga de timp.

Toate aceste probleme vor sa fie solutionate de www.cumasina.net.

Site-ul cu pricina nu reinventeaza roata. Se vrea doar o retea sociala pentru cei care nu mai vor sa stea singuri in traficul blocat de dimineata. Pui o oferta de pasager sau sofer pe un anumit traseu si astepti soferi sau pasageri.

Daca stiu ca merg in fiecare dimineata cu Ionut din Tineretului pana la Universitate si n-avem chef de mijloace de trasport in comun, am putea macar sa incercam sa folosim aceeasi masina. Si poate mai luam pe cineva de la Unirii. In acest fel, avem companie in drum spre munca, cheltuim mai putin pentru ca putem imparti cheltuielile, ne stresam mai putin vorbind intre noi si decongestionam traficul, pentru ca, in loc de 3 masini, va fi doar una.

Site-ul nu este nimic altceva decat o legatura intre oameni, o intermediere a ofertelor. Si totul e gratuit. Iar variatiile sunt infinite. Putem sa ne combinam cand mergem la mare, la munte, chiar si in strainatate si, foarte probabil, vom gasi variante mai bune decat cele oferite de “punctualul” CFR sau de microbuzele cu soferii kamikaze.

Totul este sa si vrem. Ca site-ul va functiona doar cu ajutorul soferilor si al pasagerilor. Daca incepem sa participam si ne inmultim, intr-un viitor nu prea indepartat s-ar putea trasnforma intr-o alternativa serioasa de transport. Chiar si eu as participa, daca as folosi masina in drum spre serviciu. Dar asa pot sa ma ofer sa va acompaniez cu bicicleta.

Pana atunci, noi, cei de la TOTB, ne-am gandit sa sustinem acesta initiativa si sa incercam sa o popularizam. Poate vom reusi sa facem o mica schimbare inspre bine.

Ce ziceti? Calatorim impreuna?

Tags:



92 de comentarii

  1. Romanul socializeaza pentru individualismul lui. La hora romanul vine cu cele mai frumoase constume populare, cusute cu fir de aur, iesind in evidenta prin port si joc. Pentru a avea succes acest program ar trebui sa faca apel la acest individualismul romanului care este mult mai preganant decat spiritul lui civic. Concursuri de genul: cea mai scumpa masina , cea mai tunata, cea mai puternica, cea mai incapatoare, etcetera, cu pozele si promovarea aferenta, ar atrage cu adevarat clienti pentru acest program.

      • [Vai, inca un om fara simtul umorului…]
        Ma scuzati. Desi regula spune ca la o prescurtare a unui cuvant se pune un punct dupa el, pentru a fi clar. E vorba de un minim respect pentru cei care citesc ceea ce scrieti.
        Dar cand o sa implinesc 6 ani, voi intelege, aveti dreptate.
        Noi sa fim sanatosi.

        PS Din raspunsul voit malitios se deduce ca nu prea intelegeti sensul cuvantului futil, altfel nu-mi explic trimiterea la varsta. Va sugerez consultarea unui dictionar.

      • @Ams: Tu ai împlinit 6 ani? Văd că nu prea reuşeşti să te faci înţeles de către adulţi şi nu ştii să abreviezi! Plus că abrevierea ta cu “f util” e prea hilară şi nu tu ai văzut asta.

    • FUTÍL, -Ă adj. lipsit de importanță; inutil; neserios, frivol. (< fr. futile, lat. futilis)
      FUTÍL, -Ă, futili, -e, adj. (Livr.) Lipsit de valoare, de importanță, de interes; inutil, lipsit de seriozitate, neserios, frivol. – Din fr., it. futile, lat. futilis.
      FUTÍL, -Ă adj. (Rar) Lipsit de seriozitate; neserios, frivol. [< fr., it. futile, cf. lat. futilis].
      FUTÍL adj. v. flușturatic, fluturatic, frivol, neserios, ușuratic, vânturatic, zvânturat, zvânturatic

  2. Site-ul cu pricina (www.cumasina.net) a cam crapat.
    Am senzatia ca nu face fata traficului generat de hotnews…

    • Intr-adevar, situl e un pic destabilizat de atatia musafiri, dar se simte bine, e onorat 🙂 O sa mai largim usa, sa intre toti 😉
      Numai bine!
      Cristi – cumasina.net

  3. Marea problema este la intoarcere. Sunt de acord sa ma duca cineva dimineata, dar daca dupa munca vreau sa ma duc la sala sau la cumparaturi sau… in alta parte decat acasa, ce fac? In plus, se mareste timpul pe care il fac spre casa daca iau autobuzul. Ca sa nu mai vb de agomeratie, miresme si a/c lipsa.

  4. Eu unul nu as lua in masina un necunoscut.
    1. Nu este masina lui si desigur nu are grija de ea ca mine
    2. Majoritatea sunt fumatori nesimtiti care nu se pot abtine
    3. O alta oportunitate sa iti dea cineva in cap sau sa iti fure ce mai ai prin masina
    4. Am un anumit program si nu am de gand sa stau sa astept pe cineva
    5. Daca fac vreun accident si moare sau se raneste cel de langa mine pe mine pica vina
    6. Discutii si calcule pentru costul benzinei, uzura masinii etc

    • Costurile generate de uzura masinii sunt aceleasi indiferent daca merg 1, 2 sau 3 persoane in ac timp in masina. Asa ca daca mai iei pe cineva o sa iesi mai ieftin. O idee f buna. Sper sa prinda si pe la noi.

    • Singurul argument valabil si foarte intemeiat este cel de la pct. 5.
      Restul reprezinta scuze, iar cel cu fumatorii nesimtiti ilustreaza inca o data extremismul nefumatorilor (de parca o persoana pe care o iei in masina-chiar si una cunoscuta- ar indrazni sa fumeze fara acceptul sau invitatia ta). Nu mai vorbesc despre ultima justificare, ce demonstreaza ca nu ai inteles esenta (nu benzina) autostop-ului.

  5. HaHaHa! Ce idee mareata, ce gand nobil. Uitati de fapt ca voi traiti in Romania. Cine credeti voi ca va face pe bunul samaritean? Si mai ales pe gratis. Site-uri de genul sau mai facut. Era mai demult autostop.ro (nu am verificat daca mai e valabil). Ce gaseai acolo? Aceeasi chestie. Oameni care vor bani de la tine ca sa te “ajute”, uitand faptul ca, avand sau nu pasageri, faceau tot acelasi drum. E acelasi rahat la autostop. Cu toate ca nu este legal, soferii cer bani cu nesimtire…. pentru ca, deh… “se uzeaza masina” si ca puteau sa te lase in strada… “e scump combustibilul”. Eu zic sa mergeti pana la baie si sa va stropiti cu niste apa rece pe fata, poate va treziti.

    • Pai uite de aia eu nu am luat, nu iau si nu voi lua NICIODATA autostopisti: pentru ca multi dintre ei cred ca li se cuvine sa fie transportati. Adica uita ca eu am dat bani pe masina, dau bani pe ulei, revizii si multe altele. Asa ca nu aveti decat sa stati in soare la “ia-ma nene” pana vi se aproba creditul pentru masina. E absurd sa incerci sa educi niste nesimtiti care fumeaza si scuipa seminte in masina ta.

      • Benzina, uleiul si altele oricum se consuma fie ca mergi singur, fie ca iei autostopisti iar de parte cu fumatul si semintele poti foarte frumos sa le interzici. In rest drum bun si iti doresc sa nu ramai niciodata cu masina in pana si sa ai un drum important de facut.

      • @maria: cum spuneam, voi credeti ca VI SE CUVINE sa fiti transportati pentru ca, nu e asa, benzina, uleiul oricum se consuma. Ei bine, este gresit!!! Nu vi se cuvine nimic. Eu platesc rate la masina, voi nu. Eu trebuie sa o intretin (ulei, spalat, etc) voi nu. Eu am cu ce merge voi nu. Cam asta e filosofia. PS: trebuie sa faci diferenta intre a ajuta pe cineva in dificultate (eu intotdeauna) si a fi sluga unuia care crede ca totul i se cuvine doar pentru ca “oricum se consuma” (ei bine, NU, nu i se cuvine nimic.)

    • Eu am avut acum cateva saptamani o experienta foarte placuta care contrazice toate afirmatiile si argumentele voastre. Dupa ce am facut o tura de o zi pe platoul Bucegilor impreuna cu un tovaras intalnit pe traseu, am coborat la Cota si fiind in pericol sa pierdem trenul spre Bucuresti, l-am rugat pe un nene care tocmai pleca spre Sinaia impreuna cu sotia si copilul sa ne duca si pe noi. Ne-a lasat la gara, cu toate ca aceasta a presupus un ocol in raport cu destinatia lor, iar la plecae, desi am vrut sa contribuim la plata combustibilului, ne-a refuzat si ne-a urat drum bun. Precizez ca nu am degradat tapiteria si nici nu am fumat in masina desi nu mai fumasem de cateva ore.

  6. Nu va functiona niciodata cum trebuie pentru ca trebuie sa ai un program fix, iar daca la plecare e ok, la intoarcere este aproape imposibil pentru ca ar insemna sa pleci de la birou la ora fixa si sa mergi direct acasa. Ori, asta nu se intampla aproape niciodata, ca nu suntem in alte tari.

    In primul rand ca nu pleaca nimeni fix la 5 sau 6 de la birou – mai apare un task scurt de 10 minute, mai se prelungeste o sedinta. Apoi, oamenii mai vor sa se si relaxeze si ies cu colegii sau prietenii in oras. Si nu prea poti sa programezi iesirile astea cu 2 saptamani inainte.

    O idee interesanta, care a functionat in alte parti. Vor fi cateva zeci de fani, va avea o crestere constanta timp de 2-3 luni, apoi reteaua va ajunge la saturatie si proiectul va muri incet-incet. De monetizare nu cred ca se va pune problema.

  7. Daca va uitati mai bine in trafic o sa vedeti ca de fapt, singurele masini cu mai mult de o persoana in ea (nu doua), sunt taxiurile. Sunt pesimist in ceea ce priveste succesul proiectului pentru multe din argumentele enumerate de altii. Mai simplu ar fi daca angajatorii ar incerca sa incurajeze acest lucru intre colegii din aceeasi cladire/birou. Comunicare mai simpla, program relativ similar, subiecte de discutie comune.

    Ar mai fi si varianta de impunere a unor reguli de genul “nu ai voie sa intri pe aceasta portiune din oras/bulevard cu mai putin de 3 persoane in masina”. Functioneaza in tari cu mult mai bananiere decat Romania, fiind impusa la orele de varf si avand ca avantaj fluidizarea portiuni respective, dar ca dezavantaj blocarea altor zone. Totusi, bine gandita (ceea ce in Ro nu este posibil, sa fim realisti), metoda are un oarecare succes (mai bine mai iau pe cineva in masina si merg pe unde se circula bine, decat sa stau ca tembelul blocat cu orele in trafic – da, dar macar am loc in masina 😀 ).

  8. Solutiile sunt multe si ar ajuta mult de tot circulatia in Bucuresti. Nimeni nu se gandeste la a utiliza raul Dambovita ca artera de transport . Daca va uitati pe harta Bucurestiului vedeti ca intre cele doua autostrazi nu exista o legatura . Daca s-ar face un tunel care sa lege cele doua autostrazi multe masini nu ar mai intra in bucuresti dimineta. accesul la acest tunel sa se poata face si din interiorul Bucurestului si atunci nu ar trebui sa mergi jumatate de Bucuresti ca sa iesi la una din autostrazi.

  9. Functioneaza un astfel de program undeva intr-o tara nordica, dar nu oricine cu oriceine, ci pt masinile de servivi, la care problema e aceiasi : circula doar cu un pasager.
    Deci, doi sau mai multi colegi renunta de buna voie la una – doua masini de sv si vin cu cea a altui coleg. Firma da mai putini bani pe benzina, traficul este mai aerisit. Si nici nu iei in masina necunoscuti, cum spunea cineva mai sus
    Pkus ca programul era relativ acelasi , deci si la intoarcere poate fi la fel..

    Doar ca romanul este intr-adevar individualist si….. fudul ! Trebuie sa vada lumea ca el are masina de servici.

    dar…cine stie… poate s-ar putea incerca.

  10. Fratilor, de bicicleta nu a ajuzit nimeni? In loc de autostop sau whatever, se poate folosi o bicicleta. Pe distante mai scurte de 5 km e cel mai eficient mijloc de transport. Daca esti “sportiv” e eficient si pe distante mai mari.

      • nu a zis nimeni că o să iei în maşină muncitori în construcţii sau vânzători de covrigi.
        În teorie iei o persoană care are maşină şi deci ştie cum să se poarte.
        Ideea era să se scape de maşinile goale (doar cu şofer) din trafic nu să aduni oameni de pe stradă şi să-i duci la muncă.

      • Nu inteleg ce te tot lamentezi ca te costa masina! NU TE OBLIGA nimeni sa iei pe altcineva in masina.In rest sanatate si nu te mai agita atit ca am inteles ideea ta.

    • Ai dreptate ZELTERA, pe distante mai scurte de 5km. Eu stau in Militari si lucrez in Pipera, am 12 km de parcurs. Cu bicicleta trebuie sa fii foarte sportiv, am incercat si am reusit o saptaman intreaga sa merg doar cu bicicleta la serviciu. Din pacate nu pot tot timpul, e prea cald si e prea mare poluarea, ma intoxic in trafic. De pericolul accidentelor cauzate de ghertoii stapani pe drum ce sa mai zic? Te calca, zice imi pare rau, n-am vrut, si tu mori sau ramai invalid. La nemti biciclistul e rege, sta toata strada in spatele unei babe obosite ce nu poate depasi 5km/h, e dreptul ei sa mearga cu 5km/h. E nevoie de vreo doua generatii pana vor intelege romanii ce e bicicleta.

      • 12 km e o nimica toata. Am parcurs 26 km intre Deva si Calan intr-o ora si nu sunt sportiv de performanta… Eu nu am masina, dar nici eu nu as lua pe nimeni in masina mea, sincer vorbind. Exista prea multi oameni necivilizati in Romania. Imi pare rau, dar asta este crudul adevar. Avem o tara asa de frumoasa si muradarita de (ne)civilizatia noastra, a tuturor. Ma includ si pe mine aici, asta ca sa nu discriminez pe nimeni. In momentul in care vor stii si romanii sa se comporte ca germanii atunci probabil, dar probabil ca va exista o speranta si pentru ei. Am fost in Germania mi-am dat seama ce inseamna civilizatia. Am ajuns in Germania de est si credeam ca sunt in paradis… Romanii mai au multe de invatat, dar in scoala nu se invata ce inseamna sa fi civilizat. Aveam prieteni educati si cu pretentii care aruncau hartiile cu o nonsalanta ametitoare… la ce te-ai putea astepta sa zicem de la un muncitor, sau de la un simplu lucrator al pamantului ? Peste tot pe unde vezi om, sau urma de om in Romania vezi mizerie… In paduri se taie in codru.. paduri frumoase are tara noastra, dar mie teama ca in curand o sa ramanem cu amintirea lor…

      • Daca 50% dintre cei care au de parcurs mai putin de 5 km ar renunta la masina si ar folosi bicicleta, tu, care ai 12 km ai putea sa incapi mai bine pe sosea.

        Insa in cele mai multe cazuri deplasarea prin oras se bazeaza pe principiul “mai bine 30 minute in masina la cald/racoare decat 5 minute pe bicicleta pedaland. In plus (adica in minus, mai bine spus) sa fii vazut pe bicicleta nu e la fel de “jmecher” precum e sa fii vazut in masina. Si nici nu ai manele la maxim pe bicicleta (decat daca mergi langa unul cu masina care are si da la toata lumea.

  11. la un moment dat am fost nevoit sa las masina in service o saptamana (mi-a “pupat-o” alta masina in “fund” :D)
    si cum sunt vecin cu cumnatul si el are serviciul aproape de al meu, am zis ca daca ma duce el sapt asta, o sa-l duc eu sapt viitoare.
    apoi ni s-a parut o idee buna sa facem in continuare lucrul asta.
    si deja e aproape jumate de an de-atunci.

    nu e neaparat mare lucru… dar se simte si la buzunar. acum vara mai putin, cam 25 de litri de benzina pe luna, iarna in schimb sunt de la 35 de litri in sus.

  12. Nu va merge pt ca nu e in firea romanului sa faca asa ceva. In Ro e de neconceput sa faci ceva pe gratis care oricum nu te costa nimic – sau aproape nimic. Sau daca o face, va cere bani – macar din cind in cind (pentru benzina, pentru “uzura masinii”, etc). Lumea se cramponeaza pentru fiecare leu. Ar fi o sansa daca s-ar impune ceva restrictii, ceva de genul o taxa ca sa intri in centru fiind singur in masina. Ma pregateam sa zic si ceva de genul benzi dedicate pt carpool, dar nu exista infrastructura care sa suporte asa ceva (ar fi precum benzile de biciclete de pe trotuare, din cauza carora nu mai poti circula ca simplu pieton pt ca adesea ocupa tot trotuarul), si nici romanului nu-i sta in fire sa respecte leagea – uitati-va la cite masini circula pe banda dedicata autobuzelor… Taxarea in centru e unica solutie, in paralel cu marirea nr de garnituri de metrou si autobuze.

    • In Spania, de fapt drumurile care fac legatura dintre Madrid si celelalte orasele sau satuce de pe langa Madrid au o banda speciala pt masinile care au cel putin 3 pasageri. Daca o masina cu mai putin 3 pasageri intra pe aceea banda este amendata cu 350 euro. Banda aceea e destul de libera si poti circula cu viteza mult mai mare decat restul. Peste tot in lumea aceasta se poate …numai in Romania nu.

  13. Mie mi-e să nu degenereze în agenţie de turism! Adică cineva să posteze anunţuri că merge mai nu ştiu unde, să vadă ce anunţuri se strâng, apoi să meargă la destinaţie dacă se strâng mai mulţi şi să le ia şi bani.

  14. ca sa fac haz de necaz, se pare ca sunt un vizionar al acestei inca viitoare solutii, din moment ce de 10 ani merg cu nevasta si cumnata, in masina mea, la serviciu. economie se face daca te gandesti ca numai eu dau banii pe benzina si intretinere (hahahaha).

  15. solutia e bicicleta, chiar si pe caldurile astea e mult mai bine pe bicicleta decat cu mijloacele de transport in comun sau pe jos. Eu nu mai folosesc masina decat cand am ceva de rezolvat in oras sau in afara orasului.

  16. Excelenta idee. Ma bucur cand vad ca suntem mai multi cei pe care ii preocupa gasirea decentei in stilul de viata bucurestean si romanesc.

    Solutia e sprijinita si tehnic ceea ce e arata ca sunteti seriosi, nu doar laudarosi. Mult succes, eu o sa ma inscriu acum pe site.

  17. in afara ideea asta se plica in cazul celor care fac naveta, lucreaza in acelasi oras dar locuiesc intr-o comuna anexa la cateva zeci de km. stii iexact la ce ora pleci, unde te intalnesti, cand te intorci si ambii (sau mai multi) contribuie la costuri. e o chestie pe termen mediu/lung
    altfel nu prea are sanse mari de reusita..

  18. E greu de realizat …ideea e buna, dar foarte greu de pus in practica, mai ales din cauza firii noastre.
    Eu intr-un timp luam 2 colege de serviciu, vecine cu mine, si veneam impreuna la birou, cu masina mea, (fara sa impartim costurile, of course).
    Au aparut repede disensiuni: ,,de ce nu esti la ora 8:30 la colt, ca tu esti punctual de obicei?”, ,,de ce o iei pe bd. X, nu vezi cat e de aglomerat??” . ,,opreste aerul cdt ca ma doare maseaua”. Ba chiar s- a ajuns la situatii in care una dintre colege s-a dat jos din masina, si a luat RATB-ul, nemultumita ca nu am luat-o pe scurtatura.
    De atunci ma feresc de asemenea practici, si doar imi mai duc colegi acasa la plecare de la birou, DACA SE INTAMPLA SA PLECAM LA ACEIASI ORA SI SA MERGEM DIRECT ACASA.

  19. “Ce ziceti? Calatorim impreuna?”

    Nu. Nu functioneaza. Motivele sunt multe, in mare parte tinand de specificul local, unele dintre ele aratate mai sus.
    Putem in schimb sa “furam” o banda din patru sau din trei, o fasie din trotuar si/sau din strada unde avem o banda sau doua, sa punem ziduri, garduri, popici, dungi, borduri (ha ha ha), orice delimiteaza si separa traseele pentru biciclisti.
    Se blocheaza traficul o luna, lumea protesteaza, inebuneste, injura, pe urma se obisnuieste cu idea si schimba mijlocul de transport..
    Am mers la birou cu bicicleta multi ani, chiar si iarna pe zapada, e foarte placut. N-am renuntat pentru ca mi-au furat-o, imi cumpar oricand alta, dar nu ma mai simt in siguranta. Asa ca merg cu masina. Si ma tem ca multa vreme inca, uitati-va la edili si veti intelege te ce.

  20. E copilareasca ideea, sincer. Poate functiona doar intre colegi de serviciu care au acelasi program, stau relativ in aceeasi zona si se mai si suporta reciproc. Si tot apar discutii ca mereu folosesc masina lui x si nu y. Demersul este mult prea idealist, mi se pare chiar naiv pe alocuri.

  21. In California, .. la ore de varf, exista o bada pe care pot circula doar masinile unde sunt cel putin 2 persoane.

    asta e LEGE.

  22. Dar daca vrem sa luam in masina doar pitipoance nimfomane se poate anunta pe site ? Nu de alta dar in caz de blocaj rutier iti descarci nervii intr-un mod avantajos pentru toata lumea. Aaa, dar fetele asta nu au serviciu, deci nu se poate. Asadar a se ignora aceast comentariu.

  23. Si eu cred ca este o idee buna, dar nu ai cu cine.

    Eu de 2 luni merg pe 2 roti la servici si simt ca nu mai pot fara ea. Am mers pe ploaie torentiala, vant, canicula(astept si iarna sa vad ce poate 😀 ) Am o placere perversa cand trec pe langa siruri intregi de masini cu 20-25 km/h. Urcati-va fratilor pe biciclete si totul va fi mai frumos. Sa ramana pe strada doar masinile utilitare, de firma, de curierat, toate care chiar trebuie sa circule. Va scadea considerabil indicele de poluare. Nu veti mai ajunge la munca deja nervosi si cu nervii intinsi, deci veti da randament mai mare. Nu trebuie mare investitie in bicicleta, doar cat sa va tina si sa nu cada suruburile de pe ea.

    Ma uitam la un filmulet pe net despre traficul de biciclete din Utrecht, Olanda, si am ramas mut la cati biciclisti sunt acolo. Cautati-l pe youtube.

    Cand o sa scapam de sedentarismul asta genetic, si cand vom incepe sa apreciem ce conteaza mai mult pentru noi, abia atunci se vor vedea schimbari pe toate planurile. Pana atunci, la mai multe noxe, nervi si bani aruncati aiurea.

    • Uita-te care e media pe an la temperaturi in Olanda inainte de a face comparatii. Si cam cat praf au ei pe acolo….

  24. Eu am lucrat la o ffirma unde am avut masina de serviciu. Cand eram in oras, dimineata, mai luam inca 3 -4 colegi chiar daca faceam un ocol si ii adunam de la cateva statii de metrou. Sistemul functiona pe “Bip”. cand colegul mai avea 15 minute pana la statia de metrou dadea bip soferului si urmatorului “cules”. Si a mers. Binenteles ca au aparut si probleme cu intarziati, dar in general toata lumea ajungea la timp cu un +- 5 minute care sunt suportabile. La plecare se discuta care cum mai are treaba si in general ne asteptam pana terminau toti. Nu a durat niciodata mai mult de jumatate de ora, timp in care putema sa revizuiesc agenda pe a doua zi, sa mai raspund la niste mail-uri, sa mai dau un feed-back la vreo roblema “uitata” peste zi. Eu stateam cel mai aproape de servici dar intotdeauna imi duceam colegii pana la primul nod de metrou, chiar daca uneori asta insemna sa mai fac 30-40 min in trafic. Nu mi-au picat galoanele niciodata, daca ploua torential incercam sa ii las cat mai aproape de casa. Nu eram obligata ci doar mi s-a parut corect si fun. Dupa servici mai schimbam cate o vorba “interdepartamentala”, mai povesteam cate ceva, iar vara mai mergeam si la cate o terasa la o bere..eu fara alcool …

  25. http://www.covoiturage.fr…demuuult exista dar pe distante lungi….si nu numai in franta….nu de la moara pana la gara…asa ca…succes…in juma de an dispare ideea daca se pune accent doar pe loco…asa ca la mare munte e alceva…succes inca odata…copiata ideea dar merge…tipic romanesc

  26. Dragii mei,

    Lectia de educatie nr 1: Ordinea se impune cu nuiaua si nu cu rugaminti fierbinti. Istoria o arata, realitatea o demonstreaza.
    Decat sa fim saraci si sa impartim masinile intre noi, mai bine sa fim bogati si sa avem fiecare cate una. Dar sa fim si civilizati in plus.
    Vreti proiect de evitare a aglomeratiilor si a marlaniei? Iata unul.
    Fiecare din cei ce conduc (si sa nu ne ascundem, asta e adevarul) comite cel putin 3 contraventii pe zi, mici sau mari. Sa presupunem ca valoarea medie a amenzii aferente unei contraventii e 100 RON. Daca am fi prinsi cu totii, am cotiza cate 300 RON/zi. Aplicand acest principiu la un aflux de 1.5 mil masini/zi in Bucuresti, s-ar incasa 450 mil RON/zi din amenzi. Nu avem destui politisti cat sa ii prinda pe toti ce comit greseli, dar din cele 4,5 mil de contraventii zilnice ar putea fi prinse 450.000 (10%). Presupunand ca durata medie de detectare, constatare si amendare este de 30 minute (la foc continuu, dar se poate si mai bine), un agent de circulatie ar aplica 16 amenzi/zi, ducand la un necesar de 28125 agenti -> nu e imposibil. Cuantumul amenzilor incasate de acestia pe zi ar fi deci 45 mil RON/zi sau ~ 11 mil EUR. Numai din Bucuresti s-ar colecta cam 4,5 miliarde EUR din amenzi/an (am mai avea nevoie oare de imprumuturi de la FMI?). Scadem din ele salariile si uniformele agentilor (6000 RON salariu brut lunar => ~8000 RON cu tot cu dari la stat + 200 RON/luna amortizare uniforma + 1500 RON masina + benzina, daca s-ar cumpara Logan la pret nesupraumflat ), ar duce la cam 780 mil EUR/an cheltuieli cu structura respectiva. N-am adaugat costurile chitantierelor de amenzi, a aparatelor radio (se considera ca sunt echipate pe masini) si a eventualelor radare, dar avem un business case de succes si cetateni care vor iubi armonia si civilizatia, ca si beneficii necuantificabile. Ca sa nu mai vorbim de o scadere masiva a ratei accidentelor si a costurilor cu ambulante, medici, combustibil.

    • Motociclistul on

      Adevar graiesti, dar daca romanii nostrii ar lua exemplu Chinei (si nu numai)si cat nu este zapada sa mearga cu bicicletele sau scutere, bineinteles legal caci i-ar costa mult mai putin decat o masina?

  27. Cea mai buna solutie care ar multumi pe toata lumea e transportul in comun, dar nu in varianta curenta. Daca metroul ar veni mai des(maxim 5 min diferenta) in intervalul 7-9 si 17-19 nu ar fi imbulzeala de pe peron, iar primaria capitalei ar reorganiza circulatia prin Bucuresti(benzi speciale numai pentru taxi-uri, autobuze,trolee,etc, interzicerea masinilor in timpul saptamanii in anumite intervale orare in diferite zone, samd) nu am mai discuta de trafic si alte idei traznite. Am colegi care fac minim 1 ora cu masina pe traseul casa-servici si la fel de mult ar dura cu RATB-ul + metrou si prefera confortul masinii proprii. Si dpdv financiar esti castigat, max 75 ron pe luna si te poti folosi oricand de ambele mijloace de transport. E chiar absurd sa stai la max 5 km de locul unde lucrezi si sa mergi cu masina la munca, dar fudulia e una din “calitatile” de baza a romanului si cu greu o poti schimba.

    Si solutia “propusa” de TOTB deja a fost demontata prin cateva comentarii pe care le-am citit: in primul rand depinzi de altii si altii depind de tine si in al doilea rand de ce sa iau eu pe altul in masina mea, cumparata de mine, sa se bucure de confortul meu.

    Spor

    • Nu am inteles de ce cei de la TOTB insista pe solutii puerile si fara durata, cum este aceasta sau cea a bicicletelor.
      De ce nu militeaza pentru un transport comun serios, mai multe linii de metrou, benzi de autobuze peste tot.
      Tot ce ofera ei sunt niste imitatii ale usor solutii din tari cu un sistem de transport care deja functioneaza excelent, restul fiind doar niste adaugiri minore.

      • Alina, nu e defel pueril ce se doreste aici.
        Se poate face car pooling, nu e defel o idee revolutionara.
        Si sotia mea merge la serviciu cu o vecina, chiar daca la intoarcere vine cu tramvaiul.
        Si dintre colegi am care vin la lucru cu masina unuia dintre ei, iar daca unul are ceva treburi, vine cu masina lui. Ca doar nu in fiecare zi ai de mers la cumparaturi dupa serviciu …
        Iar eu, de cate ori imi permite vremea de afara si problemele ce le mai am de rezolvat prin oras, merg cu bicicleta.
        E drept ca lucrez destul de aproape de casa, dar merg cu placere, fara sa fiu sportiv de performanta, si de multe ori lungesc acest drum spre/de la serviciu, doar de placerea mersului pe bicicleta (de multe ori am lungit la 10 km, chiar si cu portiuni peste camp, doar pt. ca ma reconforta biciclitul).
        E altceva, daca incerci si poti sa nu mergi pe bulevarde si strazi aglomerate, o sa-mi dai dreptate.

  28. Este un cerc vicios: ratb-ul merge prost din cauza aglomeratiei de pe drumuri; lumea foloseste masina pentru ca ratb-ul merge prost.

    Trebuie rupt acest cerc .
    RATB-ul incearca (au pus AC in autobuze, au marit numarul).

    Seara mai ales (18.30-19), iau 135 de la A Vlaicu pana la Dristor si este acceptabil: stiu la ce ora ajunge in statie, am loc , are si AC , nu este aglomerat si este acceptabil ca durata.

    Cu masina vin doar daca plec din oras sau trebuie sa car ceva, in rest metrou sau bicicleta sau RATB.

  29. Ceea ce lumea refuza inca sa inteleaga, este ca marea problema a traficului din Bucuresti nu este reprezentata de numarul mare de masini, ci de numarul mare de soferi nesimtiti, care nu respecta regulile, care habar n-au ce traseu au de parcurs, care nu stiu sa conduca sau sa-si foloseasca masinile sau pur si simplu care nu cunosc orasul. In momentul in care n-o sa mai vedeti coada de 1 km si 10 smecheri pe linia de tramvai care se baga in fata, sau blonde care isi fac machiajul si uita ca e verde, sau mosi care merg cu 5km/h pe benzile 2 SI/SAU 3 (pentru unii e greu sa stai intre liniile alea punctate…ei cred ca trebuie sa le ia intre roti…), sau “baietasi” care taie 3 benzi in 2 metri pentru ca ei vor sa faca stanga de pe banda 1 sau dreapta de pe banda 4, sau adormiti care intra in intersectie desi vad clar ca e blocaj in fata (nu mai zic de cei care vad ca tu te opresti, ca deh, e blocaj, si totusi te ocolesc si se baga ei), cand n-o sa mai vedeti zeci de masini parcate care cum ii vine si pe unde vrea, cand lumea o sa invete ca in acelasi loc poti ajunge pe mai multe cai (stradute, un mic ocol, parcat ceva mai departe, nu la scara si mers 2 minute pe jos), cand lumea va invata ca la blocaje e recomandata regula “fermoarului” chiar si cu cei de pe drumuri fara prioritate (da, sunt si ei oameni si trebuie lasati sa treaca…), cand o sa avem si noi o infrastructura demna de o capitala europeana, si nu strazi ce se asfalteaza an de an si CEL MAI IMPORTANT : cand o sa vedeti politisti care iau permise, nu spagi….atunci o sa putem circula cum trebuie…pana atunci…numai de bine…

    • Iti prezint 2 situatii:
      1. Daca ar circula doar 10 masin pe acelasi traseu(tu ai fi in a 10-a), iar primele 9 merg haotic: nu pleaca imediat ce se pune verde, se incadreaza aiurea pe banda, cat ai intarzia ? Maxim 1,2 semafoare ceea ce nu ar fi o problema si nu te-ar deranja.
      2.Daca ai merge pe o strada cu un singur sens si esti a 100-a masina?Prinzi vreo 3-4 semafoare pana treci si bineinteles ca iar prinzi rosu si iar trebuie sa astepti pana trec toti.

      Intr-adevar modul in care se conduce in Bucuresti si nu numai e o problema, dar nu la fel de mare ca numarul celor care folosesc masina ca sa ajunga la serviciu. Cu vorba buna si apeland la simtul civic al romanului nu se face nimic, ci trebuie aplicate masuri dure si sa se incurajeze transportul in comun.

      • Pai tocmai pentru situatia a 2-a spuneam eu ca oamenii trebuie sa invete sa se adapteze si sa gaseasca solutii alternative. Iti voi da un exemplu concret : lucrez in Drumul Taberei (langa Plaza Romania) si stau langa Obor. In 3 ani de zile am schimbat cel putin 4 trasee spre casa, in functie de cum se bloca traficul, schimbari de sensuri etc. Diferentele intre trasee (ca si durata) sunt de maxim 10 minute. Deci plecand din A si ajungand in B am 4 optiuni de traseu si imi aleg in functie de cum e traficul, varianta optima pentru a ajunge acasa in cel mai scurt timp. Si da, pana sa le descopar am fost si eu a 100-a masina pe sens unic, asteptand la stop, dar asta s-a intamplat 1 data. A doua zi, deja am cautat alternativa. De ce sa fac 1 ora si 30 de minute pe Stirbei pana la Calea Victoriei, cand pot sa merg in 30 de min pe : Stirbei, Golescu, Berzei, Transilvaniei, Theodor Aman, Berthelot, Banului si ajung tot in Calea Victoriei ? P.S. Si totul legal, fara mers pe sens interzis, pe linii de tramvai sau blocand intersectii…

    • Oooooo, ai scris cuvant cu cuvant exact ce as fi vrut sa spun..
      Chiar azi dimineata un dom s-a trezit brusc ca el de fapt vroia sa faca dreapta, dar era pe banda a 3 a..
      Si pentru ca dansul nu ar fi putut sa rezolve problema altfe s-a gandit ca ar fi bine sa taie cele 2 benzi si sa faca dreapta.
      L-as fi iertat sa zicem, pt ca se mai intampla sa mai uiti, dar nici macar sa nu semnalizezi????
      Si tot tu sa injuri ca te-am claxonat?

  30. Obligativitate de GPS pe toate masinile care circula in oras + continuat constructie infrastructura ( mai ales parcari). Nu e alta solutie.

    Nu uitati, ideealul de contribuabil este : consumator de produse de lux, fumator… Cat timp fiecare masina plateste acciza pe combustibil, trebuie incurajata sa circule…

  31. drago ciby, ma ierti pentru o noua interventie in cele scrise de tine.Cred ca tu no intelegi romaneste. Nu trimite in derizoriu actuala situatie din tara noastra.Pensionarii romani (nu conteaza etnia) sunt condamnati la moarte ??
    te provoc la o explicatie!!??. spune ” romanilor” ( cum ii place impostorului “bese” sa spuna), cine trebuie sa moara si cine treabuie sa traiasca. Incep sa cred ca si tu esti un nesimtitor cu nevoile cetatenilor Romani, unguri, germani, secui, evrei, sarbi, rusi, lipoveni, ucrainieni , moldoveni si alti traitori pe pamantul Romaniei

  32. Nu mai cautati solutii naive, idealiste, nepractice.
    Ceea ce cautati voi (mai exact cautam NOI toti) este un transport in comun de calitate. Vad cum functioneaza transportul in Viena si ma minunez, dar pentru asta trebuie sa nu se fure de la stat (vezi cazul Radoi la metrou), sa existe idei si initiativa. Trebuie rezolvata aceasta problema intai, abia apoi mai putem coheta cu micro-solutii de genul celeia expuse in articol.
    Iar daca metroul nu se aplica in toate orasele din Romania, luati ca exemplu Zurichul.
    Dar atata timp cat tramvaiele vin la intervale de timp aleatoare, facand ca un drum servici->acasa sa aiba durate de timp greu de estimat cat mai precis, e de jale.
    Cat am stat prin Viena stiam exact cat fac de la hotel la congres, in fiecare zi, la orice ora, chiar daca schimbam 2 mijloace de transport.

    • Asa e,

      Am fost si eu in Viena de curand. Este incredibil cat de aerisit este orasul. Toate mijloacele de transport in comun veneau la fix!! NU exista intarziare si am stat o saptamana acolo. A fost un congres in perioada respectiva, iar socrul meu, om de stiinta, avea la el un aparat de masurat indicele de poluare. Vreau sa va spun ca a masurat la un semafor langa 5-6 masini cu motorul pornit, iar indicele de poluare a fost mai mic decat unde sta el, adica in Canada, Toronto, intr-o suburubie, la casa, imprejmuit de padure si un lac. Nici nu vreau sa ma gandesc care ar fi fost indicele in Bucuresti.

      Credeti ca este intamplator? Eu sunt sigur ca nu. Transportul in comun foarte bine pus la punct, cu frecvente ce se schimba in functie de fluxul de oameni, multitudinea de biciclisti care beneficiaza de parcari proprii, acoperite si de standuri pentru legat bicicleta la fiecare colt de strada, nivelul de civilizatie crescut ce iti da siguranta ca nu iti va fi furata bicicleta si in final prezenta moderata a masinilor datorita motivelor de mai sus, duc la un nivel de trai mult mai ridicat, un nivel de stres mult mai scazut, deci la o satisfactie mai mare ca apartii unei metropole adevarate.

      Noi mai avem mult pana departe.

      Bafta si la mai multe pedale. Asta e secretul.(nu vi se pare ciudat ca in toate metropolele aglomerate din lume bicicleta si scuterul fac legea pe strazi??? La noi NU!!!)

  33. In Canada exista asa numita HOV (High Occupancy Vehicle) Lane pe care ai voie sa circuli numai daca ai mimin 2 sau 3 persoane in masina. Astfel, se stimuleaza acest obicei de a merge mai multe persoane in masina (car pool), folosind alternativ masina persoanelor care circula impreuna. De obicei sunt persoane din aceeasi vecinatate si/sau colegi de serviciu care au un drum aprox. simlar pentru a merge la servici/acasa.

  34. Think Outside The Box on

    Buna idee, pacat ca are 2 defecte:
    1. Nu este noua (am auzit-o prima data cel putin acum 10 ani)
    2. Este utopica. (motiv pentru care nu a razbit pana acum la urechile celor care cred ca este noua)

  35. Mie mi s-ar parea mult mai utila construirea unui site unde cei cu masini sa poata spune ce traseu si in ce orar zilnic au, in asa fel incat cei cu traseu si orar de lucru similar sa poata partaja o singura masina, prin rotatie ….

  36. Pentru cei care nu vor sa pedaleze la bicicleta exista solutia cu propulsie electrica; eu de o luna si jumatate asa ma deplasez de acasa la serviciu si retur;
    merg 14 km pe traseu – e adevarat ca si traseul e frumos – Aviatorilor, Kiseleff,
    Piata Presei si Damaroaia. Incarc bateria la doua zile; cind mai adun niste bani o sa cumpar o baterie performanta si o sa pot merge peste 60 km cu o incarcare.

    • Daca nu e cumva si pliabila ar fii bine s-o pazesti cu atentie, eventual sa-i montezi alarme, GPS, U-lock, etc. , mie mi s-au furat 3 biciclete pana acum, din care doua erau legate cu lant …in bloc , la etaj…legate de calorifer pe scara ..
      Acum mi-am pus o alarma U-lock cu senzor de miscare si vad ca nu a mai facut pasi, dar si bicicleta e un jaf….

  37. O soluţie ar fi scuterele. Exemplul marilor oraşe europene cred că este elocvent. În Paris vezi mii de scutere, motociclete, biciclete parcate în preajma sediilor marilor companii şi nimeni nu se sfieşte să meargă cu ele, chiar şi în costum.

  38. bicicleta (scuterul) electrica e o alta alternativa foarte buna la masini. Pana la urma problema e ca nu mai e loc pe strazi de masini si trebuie facut ceva pt a fi redus numarul lor.

    fie ca se merge pe jos, pe bicicleta, scuter electric, scuter pe benzina, metrou etc, daca se reduce numarul de masini aflate in circulatie este un progres. daca nu… o sa fim in continuare sufocati de trafic.

    • Dar la faptul ca nenumarate masini doar tranziteaza Bucurestiul te-ai gandit vreodata?

      La faptul ca astia care merg pe scutere sunt ingrozitor de neatenti si de nesimtiti? Chiar luni era sa dea unul peste mine pe trecerea de pietono unde culmea, mai era si verde pentru mine !

      Si mai spune-mi ceva..in momentul de fata ca sa ma duc la serviciu ar trebui sa iau fie 2 tramvaie/tramvai si autobuz, care nu vreau sa-ti spun la ce intervale vin in statii, fie 1 tramvai si schimbat metroul de doua ori..o medie de o ora, o ora si 15 minute. Cu masina, in cele mai proaste zile, fac 40-45 de minute.

      Cam ce ar trebui sa aleg?
      Aaa, si exclus bicicleta..am mai scris pe aici..nu ma pot duce la birou dupa un drum de 12 km fara sa-mi fac un dus, iar fusta conica si camasa alba impuse ca tinuta de birou nu prezinta niciun fel de potrivire cu bicicleta 😀

  39. Ce propuneti voi e o copilarie. Nu-mi face placere sa merg in masina nici cu vecinul/vecina, nici cu colega/colegul. Ma simt bine eu cu mine si nu vad de ce as depinde de x si y. E adevarat ca nu fac cumparaturi in fiecare zi dar prefer sa fac 1h30′ in trafic eu cu ale mele decat sa am asistenta in fiecare zi. Si da, majoritatea fumeaza si nu suport fumul de tzigara! Iar solutia e transportul in comun, asta cand o sa fie si la noi ca in Londra, Paris, Munchen etc (educatie+infrastructura). In secunda 2 multi isi vor lasa masinile acasa. Pana atunci, ne vedem in trafic!

  40. De ce dracu’ romanu nu poate sa lase capra vecinului in pace?
    Asta e o idee teribil de cretina! Adica eu sunt in stare sa imi cumpar masina iar putorile care nu vor sa munceasca pentru asa ceva imi propun “mijloace alternative?”
    Vreti mai putina aglomeratie pe strazi, mai putina poluare?
    Pai atunci nu ar fi mai DESTEPT sa functioneze TRANSPORTUL IN COMUN cum trebuie?
    Sa aiba banda proprie?
    Sa fie CLIMATIZAT ?
    Sa vina LA TIMP?
    Sa nu mai PUTA romanul in transportul in comun?
    Sa te poti urca lejer cu caruciorul copilului?
    Sa ne intrebam “Cum dracu’ la altii se poate si la noi nu” fara sa ne temem de raspunsul “pentru ca noi suntem si prosti si ai dracu’ “?
    De ce sa ingradesti PROPRIETATEA PRIVATA in loc sa te duca capul sa faci ceva sa functioneze cum trebuie?
    Chiar atati prosti sunt in tarisoara asta incat sa nu putem naibii o data sa intelegem ce e PROPRIETATEA PRIVATA si faptul ce fac ce vreau cu ce-mi apartine?

  41. Am citit o parte din mesaje, si am vazut ca lumea e cam reticenta.
    Am vrut doar sa scriu ca eu am aplicat aceasta idee inca de prin Martie impreuna cu niste colegi de serviciu. Intr-adevar, indeplinim niste conditii ca sa si mearga treaba bine: locuim in aceeasi zona (deci in max 5 min ajung pe jos la oricare dintre ei) si plecam la aceeasi ora de la serviciu. Am ales aceasta varianta de “combinare” la masina in primul rand din cauza drumului foarte prost pana la firma, pt a reduce cheltuielile cu benzina (si se simte, credeti-ma), dar si din cauza lipsei locurilor de parcare la firma.
    Acum suntem toti multumiti ca nu avem de circulat cu masina spre serviciu decat o saptamana pe luna.
    Sfatul meu e sa incercati, macar cu niste colegi, cunoscuti….nu neaparat cu niste straini! Merita! Si chestia cu socializarea intre cei 4 soferi care stam acum intr-o singura masina…..e adevarata! Better 4 than only one! 😉
    O zi frumoasa!

    • Si eu am aplicat-o..
      Dar ce te faci cand colegii de drum intarzie?
      Sau cand vor tot felul de opriri ca sa-si ia tigari sau mai stiu eu ce?
      Iar seara trebuie sa stau dupa ei, pentru ca si-au mai adus aminte ca mai aveau un telefon de dat sau un mail de citit..
      Aaaa..si cand indrazneam sa spun ca dupa amiaza trebuie sa ma duc in alta parte..sa vezi suparare..
      Trecem peste faptul ca din graficul cu o saptamana pt fiecare sofer s-a ales praful..pentru ca doi dintre ei mai mereu gaseau scuze cu diferite treburi atunci cand era ransul lor sa mearga..
      Ideea este minunata, dar din pacate e foarte greu de pus in practica si este normal la un moment dat sa nasca si anumite frustrari.

      • Aici depinde deja de om. Ai dreptate, pot aparea frustrari, dar asta se intampla doar pt ca unii isi vad doar interesul lor.
        In exemplul meu, in cele 3 luni nu am avut nici o “frustrare”. Au fost si la noi cazuri de care pomenesti, in care cel la care ii e randul nu poate veni, dar am schimbat cu altul. Si cand a putut, si-a facut tura. Cand stiu ca am de mers undeva dupa program si nu pot merge cu ei….imi iau masina mea si ii las pe ei sa mearga impreuna, sa nu ii incurc cu alte rute.
        Solutii se gasesc la fiecare exceptie, de aceea regula este peste cazurile generale, iar exceptiile sunt tratate ca atare….separat!
        Asadar, din pct meu de vedere daca nu este intelegere din partea oamenilor, NU o sa se poata face asa ceva. Nu-mi place sa generalizez, dar mi se pare ca “frustrarile” astea ar fi….tipic romanesti! Din pacate! ;(

  42. Pai ia sa vedem, ca numai argumente tembele vad pe aici, gen “oricum se uzeaza”. Pai daca oricum se uzeaza, eu, care suport toate cheltuielile, de ce sa va suport pe voi la mine in masina?

  43. Pingback: Carpooling în România | DMax - Distracţie Maximă

  44. Pingback: Unde se termina o recomandare si unde incepe o reclama « Blogul cumasina.net

Reply To bedexe Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger