O mie de roboţi umanoizi vor vinde cafetiere în Japonia

0

Compania Nestle va “angaja” o mie de roboţi umanoizi ca vânzători de cafetiere în magazinele de electronice din Japonia, devenind, astfel, prima corporaţie client al conglomeratului tehnic SoftBank Corp, cea care a lansat roboţii de acest tip pe piaţă, în luna iunie a acestui an.

 

 

Roboţii, de înălţime medie, au fost concepuţi de o companie franceză şi produşi în Taiwan, iar SoftBank i-a mediatizat ca fiind capabili să înveţe şi să redea emoţii umane, capabili să se comporte ca nişte companioni sau chiar ghizi. Comanda iniţială de roboţi pentru Nestle este de 20 de bucăţi, toate cu acelaşi nume – Pepper. Ei îşi vor intra în rol în luna decembrie a acestui an: vor interacţiona cu clienţii magazinelor de electronice, pentru a promova şi vinde cafetierele Nestle.

Până la sfârşitul anului viitor, planurile companiei sunt de a avea o mie de astfel de roboţi care să lucreze pentru ea, în o mie de magazine. “Sperăm ca acest nou tip de serviciu să prindă la nivel global”, a spus Kohzoh Takaoka, preşedintele Nestle Japonia. Compania nu a specificat cât anume va plăti pentru roboţii Pepper; dar SoftBank declarase, în luna iunie, că preţul de retail pentru un astfel de robot ar fi de 1.830 de dolari. Roboţii de acest tip lucrează, deja, în peste 70 de magazine de telefonie mobilă deţinute de SoftBank în Japonia. Slujba lor este să întâmpine clienţii.

 

Sursa şi mai multe detalii: Reuters

 

Puteţi citi şi:

Dansul la bară, în varianta robotizată

10 meserii în care roboţii iau locul oamenilor

Au început testele pentru internetul roboţilor – RoboEarth

Nemurirea digitală, posibilă în anul 2045: Ne vom încărca minţile în computere

În curând, micro-tehnologia ar putea înlocui o parte din doctori şi din medicamente

Trupa de rock cu roboţi din Japonia

 

 


Leave A Reply