O dietă sănătoasă protejează creierul împotriva micșorării

0

O dietă bogată în vitamine și pește ar putea proteja creierul împotriva îmbătrânirii, iar mâncarea nesănătoasă ar avea efectul opus, susțin cercetătorii.

Vârstnicii cu nivel ridicat de vitamine și acizi grași omega 3 înregistrează o micșorare redusă a creierului și o performanță a creierului mai bună.  Pe de altă parte, grăsimile din mâncarea fast food a fost relaționată cu rezultate mai slabe la aceleași teste și o micșorare a creierului, tipică pentru bolnavii de Alzheimer.

Cea mai bună recomandare, în prezent, este o dietă echilibrată, bogată în fructe și legume, fără tutun, cu sport regulat și păstrarea presiunii arteriale și colesterolului la valori normale.

Experții au analizat mostre de sânge de la 104 persoane sănătoase cu o vârstă medie de 87 de ani, cu puțini factori de risc de Alzheimer. Ei au descoperit că subiecții cu un nivel ridicat de vitamine B, C, D și E s-au descurcat mai bine la teste de memorie și gândire, precum și cei cu un nivel ridicat de acizi grași omega 3. Cei cu un nivel ridicat al acizilor grași trans, însă, au avut cele mai proaste rezultate.

Acizii grași trans se găsesc, de obicei, în produsele procesate, inclusiv în prăjituri, biscuiți și mâncăruri prăjite.

Cercetătorii de la Oregon Health and Science University, Portland au scanat creierul a 42 de participanți la studiu și au descoperit, de asemenea, că cei cu o dietă sănătoasă au un volum mai mare al creierului, spre deosebire de cei cu o dietă bogată în acizi grași trans, care aveau un volum total mai mic al creierului.
Foto: Flickr / roblisameehan

Sursa: BBC

Tags:



Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger