Nervii ne mănâncă ani din viaţă. Câteva sugestii pentru o viaţă mai calmă

1

Britanicii îşi petrec trei ani şi jumătate din viaţă fiind furioşi. Mai important este că, arată un sondaj, frustrările sunt declanşate de lucruri minore precum servicii proaste.

Două mii de britanici au răspuns la acest sondaj şi au raportat că sunt nervoşi o oră şi nouăsprezece minute pe zi. Deşi problemele de la serviciu, îngrijorările financiare şi problemele de familie au fost menţionate, acestea nu au intrat între primele zece motive de enervare. Primele locuri au fost ocupate de diferite probleme legate de calitatea serviciilor, de mizeria făcută de câine şi afişările publice ale afecţiunii.

Aceste date nu sunt valabile, însă, doar pentru britanici. Dacă adunăm timpul petrecut într-o săptămâna fiind nervoşi din cauza serviciilor proaste din restaurant sau a obiceiurilor enervante ale celor din jur ne dăm seamă cât de mult ne afectează lucrurile minore calitatea vieţii.

Să le ignorăm este uşor de spus, dar greu de făcut când ţi se închide telefonul în nas după ce ai aşteptat 20 de minute să ţi se facă legătură. Iar dacă ne spune altcineva să ne calmăm ne enervăm şi mai rău.

Ce putem face este să acţionăm. În loc să ne plângem de lucrurile care ne irită, mai bine ne transformăm frustrarea în soluţii. Iată câteva sugestii:

1. Gândeşte-te ce vrei să obţii plângându-te şi asigură-te că faci reclamaţia persoanei care are competenţa să îţi ofere ce vrei! De exemplu, dacă eşti nemulţumit de serviciile dintr-un restaurante, vorbeşte cu managerul, nu cu ospătarul.

2. Spune-ţi plângerea fără furie întrucât atitudinea ta distrage atenţia de la conţinutul reclamaţiei! Fii scurt, dar relevant şi dă detalii specifice!

3. Fii clar cu privire la ce vrei! Una dintre greşelile pe care le facem, mai ales când ne plângem celor dragi, este că omitem să spunem ce poate cealaltă persoană (sau companie) să facă pentru ca noi să ne simţim mai bine. Este mult mai uşor pentru ceilalţi să răspundă plângerii când ştiu ce pot face pentru a ne împăca.

4. Să ne plângem eficient este mai uşor decât credem. Putem folosi tehnica „sandvisului” -“ împachetarea reclamaţiei între o introducere relevantă pentru interlocutor şi o încheiere prin care îţi exprimi bunele intenţii ca în filmul de mai jos.

Foto: Flickr / WoogyChuck

Sursa: Psychology Today

Cititi si:

Remedii la indemana pentru durerile de cap

Cum ne pacalesc narcisicii

Dieta ne face irascibili si furiosi

Tags:



Un comentariu

Leave A Reply