Ne cam dăm pe biciclete, dar nu ne prea bagă nimeni în seamă

6

Luni, 10 septembrie, cei de la Green Revolution au făcut public un studiu despre cum se foloseşte şi cum se vede bicicleta prin oraşele româneşti. Rezultate prea puţin spectaculoase, le ştiam; ce nu ştim e dacă cineva de la primării le va şi baga vreodată în seamă. La evenimentul de prezentare a studiului, organizat pe timp frumos, în Herăstrău, trebuia să vină şi dom’ primar Oprescu, dar sigur vreun trafic infernal de pe vreo autostradă suspendată l-a împiedicat să ajungă. Aşa că ne-am felicitat între noi că suntem mulţi şi nemulţumiţi de infrastuctură adecvată.

 

 

de Cosmin Popan (Portocala Mecanică)

 

Mai jos aveţi embed la rezultatele studiului, şi mai jos câteva highlight-uri, însoţite de concluzii personale:

 

 

* Doar 15% dintre cei 750 de chestionaţi merg zilnic (în ultimele două zile, zice, mai exact studiul) cu bicicleta. Şi aşa mi se pare extrem de mult şi nimeni nu ar trebui să se hazardeze să spună că mai bine de unul din zece locuitori din oraşele României fac commuting pe bicicletă.

* Realizatorii sondajului, Daedalus Millward Brown, încadrează din start datul pe bicicletă la activităţi de tot felul, alături de fotbal, înot, fitness. Asta spune multe despre percepţia generală (inclusiv din tabăra sociologilor faţă de ce înseamnă bicicleta: activitate recreativă in the first place).

* Şi, da, peste jumătate din bicicliştii chestionaţi recunosc că se dau exclusiv în scop recreativ pe bicicletă. That is, de cele mai multe ori pe piste proaste şi prin parcuri. Ceea ce e şi mai nasol e că în Bucureşti, cei care folosesc bicicleta exclusiv pentru puţină mişcare reprezintă peste 70% dintre biciclişti.

* Principalul motiv pentru care bicicleta e folosită doar ca mijloc de recreere, nu şi ca mijloc de transport este, spun respondenţii, faptul că preferă alte mijloace de transport. Ăsta e genul de scuză clasică şi-l bănuiesc de niscai ipocrizie. Nu pot să cred că te simţi atât de bine blocat săptămânal ore în şir în traficul din Bucureşti.

* Cei mai mulţi biciclişti sunt de dată recentă: aproape 70% au început să folosească bicicleta în ultimii cinci ani. Deci boom-ul acela despre care se tot vorbeşte are şi cifre care-l certifică.

* Suma medie plătită pentru o bicicletă în România este 541 de lei. Aşa, ca idee, în Olanda se plăteşte, în medie, 1.100 de dolari (vreo 3.800 de lei).

* Unu din cinci respondenţi spun că pistele ar trebui făcute pe trotuar. Mă cam sperie gradul lor de toleranţă faţă de alternativele de transport, sincer.

* Şi ultima observaţie, care e şi cea mai tare: bicicleta nu e pentru săraci, cum spunea cineva din primărie acum câţiva ani când se punea problema infrastructurii. Ba din contră. 28% dintre biciclişti au venituri cuprinse între 1.000 şi 1.800 de lei. Faţă de 25% din totalul respondenţilor. Ha!

 

Puteți citi și:

Șoferii auto ar trebui să ia lecții de ciclism

“Adoptă o pistă periculoasă. Apoi desfiinţeaz-o!”

Pentru ca mersul pe două roți să prindă avânt, bicicliștii au nevoie de o voce comună

Mersul pe bicicletă – De unde și încotro? Live blogging de la întâlnirea cu promotorii români ai mersului pe două roți



6 comentarii

  1. @ Paul – n-am înțeles exact de ce e Gigel idiot. Că ne-a zis că o să vină vremuri grele și imprevizibile, maică? Ți-a stricat “visul imaginației”?

  2. Pingback: Biciclete vechi luăăăăăm şi dăăăăăm! Hai la Talcioc! | TOTB.ro - Think Outside the Box

Reply To Dragos Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger