Hervis – cel mai mare retailer de articole sportive din Austria, care deţine 12 magazine şi în România – s-a alăturat iniţiativei Vier Pfoten de a promova moda fără blănuri. Hervis a intrat astfel pe lista internaţională a companiilor care au renunţat la comercializarea blănurilor, un instrument util tuturor consumatorilor care nu vor să cumpere suferinţa animalelor.
De la sezon la sezon, din ce în ce mai multă blană naturală este folosită în confecţionarea articolelor vestimentare, inclusiv cele sportive. Dacă în trecut domina moda blănurilor, astăzi blana este folosită cel mai des ca accesoriu pe glugi, căciuli, mănuşi şi cizme.
Alfred Eichblatt, general manager la Hervis, a declarat: „Este foarte important pentru noi să tratăm animalele şi mediul înconjurător cu consideraţie. În calitate de cel mai mare retailer de articole vestimentare sportive, dorim să fim un exemplu de responsabilitate socială. Până acum am comercializat puţine articole care conţin blană. Însă de acum încolo vor renunţa complet la produsele cu blană naturală, pentru a proteja animalele. Suntem bucuroşi să anunţăm asta alături de Vier Pfoten”.
„Prin această decizie, Hervis transmite un mesaj clar, şi anume că-i pasă de protecţia animalelor. Cu cele 170 de magazine în Austria, Croaţia, Slovenia, Cehia, România, Ungaria şi Germania, Hervis este un jucător important în segmentul de piaţă al îmbrăcăminţii sportive. Sperăm ca şi alte companii să urmeze exemplu Hervis”, a declarat Helmut Dungles, fondator şi preşedinte al Vier Pfoten.
Organizaţia a devenit, la nivel internaţional, reprezentantul programului “Companii care au renunţat la comercializarea blănurilor”. Prin această iniţiativă, consumatorii sunt informaţi în legătură cu acele companii care au semnat angajamente privind renunţarea la comercializarea blănurilor sau articolelor care conţin blană naturală. Vier Pfoten ajută astfel consumatorii să facă o alegere în cunoştinţă de cauză. Companii mari, precum H&M, Esprit sau Zero au semnat deja acest angajament.
Numărul animalelor ucise în numele modei creşte de la an la an, pe măsură ce blană este folosită ca accesoriu şi devine tot mai populară în Asia. În fiecare an, circa 100 de milioane de nurci, şinşile, vulpi şi enoţi sunt ucişi pentru industria vestimentară. Animalele sunt crescute şi ţinute în condiţii oribile. Înghesuite în cuşti minuscule, acestea sunt într-o permanentă stare de stres, fiind ucise prin metode extrem de crude după câteva luni de viaţă chinuită. Alte specii, precum coioţii sau ratonii, sunt vânate în sălbatice cu capcane, care sunt o formă de tortură.
Vier Pfoten luptă pentru interzicerea prin lege a fermelor de blană în Europa, dar şi a importului de produse confecţionate din/cu blană. În Austria şi Marea Britanie, fermele de blană sunt deja interzise. Cu toate acestea, vânzarea produselor este legală. Industria modei şi consumatorii neavertizaţi sunt responsabili de suferinţa a milioane de animale.
Vizitați campania noastră online împotriva blanurilor.
Lista companiilor care au renunțat la comercializarea blănurilor în România.
Puteți citi și:
Paradă VIER PFOTEN împotriva magazinelor de blănuri din București
Blana naturală – o industrie a suferinței în România
Protestați dezbrăcați împotriva comercianților de haine de blană