MIT a inventat reţeaua socială care se poartă pe corp

0

O echipă de designeri de la Massachusetts Institute of Technology (MIT) şi-a propus să facă reţelele sociale mai palpabile şi a realizat proiectul Social Textiles, menit să transforme moda într-o reţea socială purtată pe corp, scrie FastCoExist. Aceasta îi alertează pe oameni când sunt în preajma unui prieten şi se luminează în prezenţa persoanelor cu aceleaşi idei sau gusturi ca ale lor pentru a le atrage atenţia.

 

 

“Dacă staţi şi vă gândiţi, Facebook şi Twitter au impact asupra a mii de oameni în fiecare zi, dar nu se simte asta”, spune Viirj Kan, reprezentantul grupului de designeri, pentru FastCoExist. “Dacă modul în care ne reprezentăm pe noi înşine pe reţelele sociale este impalpabil, ceea ce purtăm nu e aşa. Am vrut să vedem dacă putem combina cele două medii pentru a crea catalizatori sociali”. În prezent, reţeaua Social Textiles este reprezentată de tricouri, deşi orice alte piese de îmbrăcăminte pot intra în schemă. Pe partea din faţă a tricoului este un model imprimat cu cerneală termocromică, având dedesubt o membrană subţire cu circuite. Dacă este conectat la un smartphone prin Bluetooth, tricoul detectează prezenţa oamenilor cu interese comune şi transmite un bâzâit în guler când aceştia se află la 4 metri distanţă unul de altul.

Dacă un utilizator îl atinge pe altul pe care îl simpatizează, bătându-l pe umăr sau strângându-i mâna, atunci se activeează un senzor capacitiv din interiorul tricoului, iar acesta se aprinde şi afişează simboluri în partea din faţă, ilustrând ce au în comuni cei doi utilizatori. “În funcţie de cum este proiectat pattern-ul cernelii, Social Textiles poate comunica tot ce îţi doreşti”, spune Kan. “Le poate transmite unor oameni care abia s-au cunoscut că amândurora le place jazz-ul sau că amândoi studiază la MIT”. Dacă se merge mai departe, le-ar putea indica oamenilor dacă sunt donatori de organe compatibili ş.a.m.d. În plus, tehnologia din tricouri este ieftină.

 

Puteţi citi şi:

Un român a creat prima reţea de socializare 3D, cu care a cucerit SUA şi Japonia


Leave A Reply