Milioane de utilizatori părăsesc Facebook-ul în fiecare lună, din cauza plictiselii

0

Facebook este, de departe, cea mai mare reţea socială de pe Internet, dar tocmai în regiunile în care avea o cotă de piaţă foarte bună se pare că reţeaua pierde milioane de utilizatori lunar. Motivul principal pentru care oamenii “se lasă” de Facebook este plictiseala.

Potrivit estimărilor unei analize independente, numai în SUA Facebook a pierdut şase milioane de utilizatori luna trecută şi, respectiv, peste nouă milioane de utilizatori în ultimele şase luni. Asta înseamnă o scădere de 4%. Şi în alte ţări se remarcă acelaşi fenomen: Marea Britanie, Germania, Spania, Franţa, Japonia sau Canada, în toate aceste ţări scade vertiginos numărul utilizatorilor reţelei sociale.

De ce se întâmplă acest lucru, de ce tot mai mulţi oameni părăsesc Facebook-ul? Răspunsul are două coordonate: în primul rând, competiţia de pe piaţă cu alte servicii, cum ar fi Instagram sau Path, Google+ ori Twitter. Dar, în al doilea rând (şi riscând să devină problema majoră a Facebook-ului), plictiseala. Reţeaua este imensă, masivă, aproape că nu mai este loc de creştere şi utilizatorii, mai cu seamă cei care au conturi vechi, se plictisesc de ceea ce oferă reţeaua socială şi aleg să migreze înspre alte reţele.

Timpul petrecut pe Facebook scade şi el: în SUA, de la o medie de 121 de minute a ajuns la 115 minute (din decembrie 2012 până în februarie 2013). Reprezentanţii Facebook cred că acest fenomen se explică prin faptul că oamenii se folosesc de telefoanele mobile inteligente sau alte dispozitive şi nu mai petrec atât de mult timp în faţa calculatoarelor. Factorul plictiseală nu este, însă, de ignorat, iar reţeaua socială face eforturi să îl combată. Deocamdată, privind cifra de afaceri, proprietarii Facebook nu au motive de îngrijorare (aceasta va fi mai mare în acest an decât anul trecut). Dar viitorul nu este tocmai previzibil când vine vorba de comportamentul şi opţiunile utilizatorilor.

Sursa: Geek


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger