McDonald’s și Coca Cola, aliați împotriva Sănătății New York-ului

0

Săptămâna aceasta, scrie Tree Hugger, Comisia de Sănătate din New York așeaptă OK-ul primarului Michael Bloomberg privind limitarea porțiilor de băuturi nealcoolice cu zahăr; acesta e îngrijorat de bolile cronice asociate regimului alimentar și de costurile de sănătate aferente. Cum era de așteptat, industria a început să facă lobby împotriva măsurii și a inițiat și un grup numit “Newyorkezi pentru libera alegere a băuturilor” (“New Yorkers for Beverage Choices”).

 

Flickr/shawnzrossi

 

Sucurile de la dozator aduc venituri de 18 miliarde de dolari pe o piață estimată la 75,5 miliarde. Dacă porțiile ar scădea în dimensiune, Coca Cola ar avea cel mai mult de suferit, din moment ce a acaparat 70% din acest sector de piață, fiind urmată în clasament de Pepsi (19%) și Dr Pepper Snapple (11%). Cu toate acestea, din cauza constrângerilor legale, propunerea Comisiei de Sănătate nu afectează direct retailerii, ci localurile în care își vând băuturile bogate în zahăr, ce fac să alunece pe gât cheeseburgeri, cartofi prăjiți și alte mâncăruri procesate. De exemplu, McDonald’s ar trebui să fie tras la răspundere pentru că a permis mărirea dimensiunii paharelor de suc de la 200 de mililitri, cât era standard în 1995, la 1 litru pentru porțiile mari (care înseamnă 310 calorii în cazul Coca Cola).

Lanțul de fast-food-uri și-a exprimat dezaprobarea față de măsura propusă de primăria New York-ului și a invocat o abordare bazată pe colaborare. Potrivit unei estimări, anul trecut, McDonald’s ar fi obținut din vânzarea sucurilor cel puțin 1,35 miliarde de dolari. Altele vehiculează cifre mai mari. În acest context a luat ființă grupul “New Yorkers for Beverage Choices“, care înglobează atât mari producători de băuturi nealcoolice (printre care și Coca Cola), cât și lanțuri de restaurante și Asociația Națională a Restaurantelor, printre ai cărei membri se numără și McDonald’s. Mai multe detalii, pe Tree Hugger.


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger