Două branduri scoţiene celebre în toată lumea, unul de whisky (Johnnie Walker) şi unul de stofă şi haine din stofă (Harris Tweed Hebrides), au făcut echipă cu Universitatea Heriot Watt (Scoţia) pentru a crea un material inteligent, care miroase în permanenţă a whisky. Motivul demersului nu e greu de ghicit: “Cine nu şi-ar dori haine care să miroasă tot timpul a băutură?”, se întreabă Oddity Central.
Materialul a fost lansat, recent, în Berlin; are arome specifice de malţ, vanilie, fructe şi ciocolată neagră (similare parfumului mărcii de whisky Johnnie Walker Black Label). “Mirosul unic aminteşte de întreg procesul specific producţiei de whisky, iar aromele sunt combinate în aşa fel încât să ducă cu gândul la parfumul caracteristic Johnnie Walker”, susţine un comunicat de presă al brandului în cauză. Culorile materialului sunt, totodată, cele specifice acestei mărci: negru, auriu şi alb. Însă caracteristica extrem de importantă a acestui material este că îşi păstrează aroma şi după spălare sau după curăţare chimică.
Donald Mackay, director în cadrul Harris Tweed Hebrides, spune că firma pe care o reprezintă a mai lucrat, şi altădată, cu arome (stofe aromate), dar rezultatul urma să reziste numai până la prima curăţare a hainei. Acum, cu ajutorul oamenilor de ştiinţă de la Universitatea Heriot Watt, specialiştii în stofe au reuşit să facă mirosul permanent. “Aromele sunt impregnate în stofă în timpul procesului creării acesteia, astfel că rămân acolo şi după spălare”, explică Mackay. Ambele companii participante la proiect consideră că materialul va avea succes pe piaţă. De altfel, haine croite din acest material au fost deja realizate de Harris Tweed şi sunt gata de vânzare în Germania, Grecia şi Belgia, în prima fază.
Surse şi foto: BBC, Oddity Central
Puteţi citi şi: