Marile companii de tutun, care au negat decenii la rând că ar fi mințit în legătură cu pericolele asociate fumatului, vor fi nevoite să-și cheltuiască banii proprii pe o camapanie publicitară în care să recunoască că au mințit, scrie The Guardian. Hotărârea, luată de un judecător federal, este cea mai aspră pedeapsă dintr-un proces istoric pe care departamentul de justiție al SUA l-a intentat în 1999, acuzând companiile de tutun de înșelăciune. Judecătorul a spus că este sentința cea mai adecvată pentru o înșelătorie ce datează din 1964.
Foto: boingboing.net
Reclamele de scuză vor fi difuzate pe diferite suporturi media timp de doi ani, dar încă nu s-a stabilit costul lor și instituțiile de presă implicate, ceea ce ar putea duce la tergiversări. În plus, companiile de tutun pot recurge la apel împotriva deciziei judecătorului federal, care vrea să finalizeze acum cinci afirmații diferite asumate de companii în campania publicitară.
Una dintre ele începe așa:
Un tribunal federal a decis că companiile de tutun inculpate au înșelat în mod intenționat publicul american prin comercializarea și promovarea falsă a țigărilor cu conținut scăzut de gudron și a celor light ca fiind mai puțin dăunătoare decât tigările obișnuite.
Alt mesaj din cadrul campaniei ar urma să conțină afirmația:
Fumatul ucide, în medie, 1.200 de americani. În fiecare zi.
Aflați mai multe detalii pe The Guardian.
Puteți citi și: