Un studiu recent arată că avem mai multe șanse să ținem minte un status de pe Facebook decât o replică dintr-o carte sau figura unui străin. Chiar dacă statusul aparține unui străin, cercetarea a demonstrat că acesta este de o dată și jumătate mai memorabil decât o frază dintr-o carte și de două ori și jumătate mai memorabil decât fețele umane.
Cercetătorii de la Universitatea San Diego din California și de la Universitatea din Scranton au rugat 280 de tineri să citească 100 de propoziții extrase de pe pagini de Facebook, 100 de propoziții din cărți, niciuna dintre acestea nefiind mai lungă de 25 de cuvinte, și să se uite la o serie de chipuri de oameni. Apoi, au fost confruntați cu acestea și întrebați pe care le recunosc. Concluzia a fost că tinerii și-au amintit statusurile de pe Facebook mai multe decât frazele din cărți sau fețele de oameni.
Cei care au realizat acest studiu au eliminat majusculele din statusuri, emoticoanele sau alte semne care le-ar fi făcut mai memorabile. Astfel, cercetătorii au interpretat că oamenii își amintesc mai degrabă statusurile de pe Facebook decât replicile din Marile speranțe datorită tonului de bârfă.
Sursa: Time