Lumea pe care o vrei, competiție de proiecte ecologice

0

Connie Hedegaard, comisarul UE pentru acțiuni climatice, lansează un concurs pe tema reducerii emisiilor de carbon, invitând spiritele creatoare și inovatoare din întreaga UE să-și pună la încercare inițiativele ecologice. Concursul „Lumea pe care o vrei” face parte din campania omonimă de combatere a schimbărilor climatice inițiată de Comisia Europeană.

Aveți la dispoziție trei luni pentru a vă înscrie la concursul „Lumea pe care o vrei” cu propriile dumneavoastră povești de succes legate de reducerea emisiilor de carbon. Vor fi examinate toate proiectele, mari sau mici, realizate de persoane fizice sau de organizații cu sediul într-un stat membru al UE, cu condiția ca principalul lor obiectiv să fie reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Poate fi vorba despre o bicicletă electrică pentru transportat mărfuri, despre un proces de producție inovator care determină scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră și a facturilor la energie, despre clădiri sustenabile sau despre soluții de încălzire. Putem observa în întreaga Europă o mulțime de exemple practice de mod de viață cu emisii scăzute de carbon, care protejează clima, îmbunătățindu-ne totodată calitatea vieții. Concursul „Lumea pe care o vrei” are ca scop să ofere o platformă pentru prezentarea acestor proiecte și pentru recompensarea celor mai creative, mai practice și mai eficace.

În lunile mai și iunie, vizitatorii site-ului campaniei vor putea să voteze, din lista publicată acolo, inițiativa cea mai creativă și mai vizionară. Dintre cele mai populare zece proiecte, un juriu prezidat de Connie Hedegaard va selecționa trei câștigători care vor fi premiați la Copenhaga în octombrie 2013 în cadrul ceremoniei de decernare de premii.

Campania se axează în special pe cinci țări – Bulgaria, Italia, Lituania, Polonia și Portugalia – în care proiectele locale câștigătoare vor figura pe afișele unei campanii naționale în toamna anului 2013.

Concursul face parte din campania „Lumea pe care o vrei. Cu clima care îți place”. De la lansarea acesteia în octombrie 2012, campania a atras peste 20 000 de adepți în rețelele de socializare și peste 130 de parteneri oficiali, inclusiv autorități publice, organizații neguvernamentale, universități și întreprinderi. Scopul său este de a prezenta soluțiile rentabile existente în vederea atingerii obiectivului UE de a reduce cu 80 95% emisiile de gaze cu efect de seră până în 2050, precum și de a încuraja soluții noi.

Foto: Flickr / cinzia bertodatto


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger