Lucrul pe care oamenii de succes nu-l fac dimineața

0

Singurul lucru pe care oamenii doritori de succes nu trebuie să-l facă dimineața e să-și verifice e-mailul, scrie Huffington Post.  Deși inbox-ul e chiar acolo pe smartphone-ul de pe noptieră, iar verificarea lui sună productiv, de fapt poate face mult rău. Autoarea Julie Morgenstern, care a fost consultantă pentru companii ca American Express, FedEx și Microsoft din 1989 încoace și a scris foarte mult despre organizare și gestionarea timpului pentru publicații ca Forbes sau New York Times, a scris o întreagă carte pe acest subiect, intitulată, simplu, Nu vă verificați niciodată mail-ul dimineața (Never Check Email In The Morning).

 

 

Dacă vă începeți răspunzând la mail-uri, “nu vă veți reveni niciodată”, spune Morgenstern pentru Huffington Post. “Acele solicitări și întreruperi și surprize și acele reminder-e și probleme sunt interminabile… sunt foarte puține lucruri ce nu pot fi amânate cel puțin 59 de minute.” Mail-ul este reactiv, nu proactiv, în sensul că oamenii ajung să sară de la o sarcină la alta, lăsând inboxul să le stabilească agenda. În loc să vă începeți ziua cu e-mail-ul, spune Julie Morgenstern, mai bine o începeți cu îndeplinirea unei sarcini importante care necesită concentrare. “E greu să treci de la partea tranzacțională, de suprafață, a creierului, cortexul frontal, la porțiuni cerebrale unde se formează strategiile și relațiile”, spune autoarea. “E mai simplu să începi cu locurile mai adânci ale creierului și să mergi spre cele de suprafață.”

Dacă vă începeți ziua cu un proiect important, veți realiza mult mai mult. Morgenstern spune că oamenii cu adevărat de succes își încep ziua așa. De exemplu, fondatorul Tumblr, David Karp, care și-a vândut recent compania la Yahoo pentru 1,1 miliarde de dolari, a spus că încearcă din răsputeri să nu-și verifice e-mail-ul până la birou, adică între 9.30 și 10 dimineața, și că verificarea inbox-ului acasă nu e niciodată plăcut sau productiv. Bloggerul Sid Savara spune că mail-urile îi pot distrage pe oameni de la ceea ce vor și trebuie să lucreze. “Cum vă treziți, lucrați la ceva important timp de 30-45 de minute și abia apoi verificați-l (e-mail-ul)”, sfătuiește el. “Dacă suportați, așteptați chiar mai mult. În unele zile nu-mi verific e-mail-ul decât după prânz.” Dacă știți că aveți lucruri de făcut, axați-vă mai bine pe ele decât pe verificarea e-mail-ului. “În loc să seteze activ o agendă, e-mail-ul vă forțează să reacționați la lucruri pe măsură ce apar, fără a ține cont de adevărata lor prioritate.” Plus că unele mail-uri pot fi nasoale și vă pot strica dimineața.

Puteţi citi şi:

Internetul, cel mai bun prieten al omului

A fi sau a nu fi pe Facebook


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger