Persoanele cu dizabilităţi care conduc o maşină se trezesc adeseori în situaţia de a nu avea libere locurile de parcare ce le sunt destinate, pentru că sunt ocupate de şoferi fără nicio dizabilitate, dar comozi şi tupeişti. În Rusia, spre exemplu, potrivit datelor agenţiei Bird Strategy, peste 30% dintre şoferi ignoră marcajele de pe asfalt ori indicatoarele care arată că locul de parcare este rezervat pentru o persoană cu dizabilităţi.
Împreună cu Dislife, un grup de lobby pentru drepturile persoanelor cu dizabilităţi, agenţia Bird Strategy a venit cu ideea de a pune în faţa şoferilor care ignoră semnele de parcare rezervată persoanelor cu dizabilităţi o altă imagine, în cadrul unei campanii de conştientizare care s-a derulat în centre comerciale din Rusia.
Astfel, în momentul în care un şofer intenţiona să ocupe un spaţiu de parcare marcat, o hologramă a unei persoane cu handicap îi apărea în faţă, brusc. Reacţia şoferilor a fost de a da înapoi şi a căuta alt loc de parcare. Iluzia folosită pentru campanie a fost creată cu ajutorul apei, camerelor şi a unui proiector.
Totodată, cum mesajul era adresat numai şoferilor fără handicap, maşinile care încercau să parcheze erau verificate, tot cu ajutorul unor camere video speciale instalate, ca să se vadă dacă au sau nu semnul special pe parbriz. Dacă nu exista acest semn, îşi făcea apariţia holograma. În materialul video de mai jos, puteţi vedea cum s-a desfăşurat campania de conştientizare:
Sursa şi foto: My Modern Met