Lista de cumpărături, cea mai importantă armă împotriva tentațiilor din supermarket

0

Oamenii de marketing care studiază comportamentul uman la cumpărături spun că, în supermarket, clienții sunt pe pilot automat. Studiile arată că 9 din 10 produse cumpărate se încadrează în obiceiurile cumpărătorului.

Acest lucru se explică prin faptul că oamenii sunt tot timpul pe fugă într-un supermarket, se plimbă printre rafturi și aruncă în coș tot felul de lucruri. Partea bună este că părăsesc repede magazinul, dar partea neplăcută este că iau multe lucruri de care nu au nevoie. Doi americani au realizat un experiment pentru a afla în ce condiții cumpărătorii din supermarket achiziţionează lucruri de care nu au nevoie. Unii participanți la experiment au mâncat 100 de grame de brioșe cu afine înainte de cumpărături, în timp ce alții nu au mâncat deloc. O parte dintre participanți și-au păstrat lista de cumpărături, pe când alții au cumpărat fără listă.

Cumpărătorii care au mâncat brioșe au luat mai puține produse pe care nu intenționau să le cumpere decât cei care nu mâncaseră, ceea ce înseamnă că dacă mergi flămând la supermarket, pleci de acolo cu produse pe care nu aveai de gând să le iei, întrucât toate par apetisante. Vestea bună este că cei care au făcut cumpărături cu lista în faţă au cumpărat mai puține lucruri pe care nu intenționau să le cumpere, chiar dacă erau înfometați. Așadar, cel mai important pentru a rezista tentațiilor din supermarket este să nu uitați să vă luați cu voi lista de cumpărături.

Foto: Flickr / EvelynGiggles

Sursa: Psychology Today



Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger