Librăria care găzduiește o singură carte pe săptămână

0

În condițiile în care sunt publicate sute de mii de cărți în fiecare an, librarii se confruntă cu dificultăți în alegerea titlurilor pe care să le pună pe rafturi. Proprietarul unei mici librării din Tokio s-a gândit însă să abordeze această problemă într-o manieră neconvențională, potrivit The Guardian: Morioka Shoten, cum se numește magazinul său aflat într-o zonă de lux a orașului, pune la dispoziție clienților un singur titlu pe sătpămână, în mai multe exemplare.

Magazinul a fost deschis în mai, în districtul Ginza, de către experimentatul librar Yoshiyuki Morioka, iar printre titlurile expuse până acum s-au numărat romanul Adevăratul escroc, al autorului finlandez Tove Jansson, în care o tânără înscenează o spargere în casa unei artiste în vârstă pentru a o convinge că nu poate locui singură, sau Povestirile lui Hans Christian Andersen. „Înainte să deschid această librărie în Ginza, am mai avut una în Kayabacho timp de 10 ani”, spune Morioka pentru publicația britanică. „Acolo aveam în jur de 200 de titluri în stoc și organizam mai multe lansări de carte pe an. În timpul acestor evenimente, mulți oameni veneau la magazin pentru o singură carte. Trecând de ceva vreme prin această experiență, am început să cred că o librărie poate fi administrată cu o singură carte”.

„Această librărie care vinde o singură carte poate fi descrisă ca ‘o librărie care organizează o expoziție inspirată de o singură carte’”, continuă el. „De exemplu, când se vinde o carte despre flori, în magazin poate fi expusă o floare care apare în acea carte. Totodată, îi rog pe autori și pe editori să vină la librărie ori de câte ori pot. Aceasta este o încercare de a transforma o carte bidimensională într-o ambianță și o experiență tridimensionale. Cred că clienții sau cititiorii ar trebui să se simtă ca și cum ar intra în ‘interiorul unei cărți’”. Modelul s-a dovedit de succes, spune librarul nipon, care se bucură de musafiri din mai multe părți ale globului. Până acum, a vândut 2.100 de volume. Morioka crede că, chiar dacă piața de carte din prezent este asaltată de e-book-uri și de servicii prin rețele sociale, „o carte este un obiect fizic cu atracție specială care a fost, este și va fi rămâne mereu așa, iar mulți oameni vor continua să folosească cărți fizice, mai ales ca instrument de comunicare”.


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger