Leonadro DiCaprio critică virulent lăcomia din industria cărbunelui, petrolului și gazelor

0

Celebrul actor, recunoscut pentru implicarea lui în diverse cauze pentru protejarea mediului, a intervenit în timpul unei ceremonii de premiere de la Davos – unde implicarea lui în problemele de mediu a fost recompensată cu un Premiu Crystal -, pentru a critica lăcomia marilor jucători din industria energetică. Potrivit actorului nominalizat la Oscar, lumea are nevoie de acțiuni urgente împotriva schimbărilor climatice, iar una dintre acestea vizează combustibilii fosili – locul acestora e în pământ, le-a atras atenția actorul participanților la Forumul Economic din Davos.

În timpul discursului ținut în fața liderilor lumii, DiCaprio a spus: ”Pur și simplu nu mai putem permite corporațiilor lacome din industria cărbunelui, a petrolului și a gazului și să determine viitorul umanității. Aceste entități cu interse financiare în conservarea unui sistem distructiv au negat, ba chiar mușamalizat dovezi ale schimbărilor climatice. Ne-a ajuns. Și voi știți mai bine. Lumea știe mai bine. Istoria va pune pe seama lor vina pentru devastarea planetei.”

Actorul, care în 2014 a fost numit Mesager ONU al Păcii, pe probleme de schimbări climatice, a mai declarat că a văzut cu ochii lui efectele devastatoare ale acestor industrii lacome, de la ghețarii arctici care se topesc, la pagubele provocate de încălzirea globală fermierilor rămași fără recolte. DiCaprio nu este doar activist, ci și donator constant pentru cauze verzi, iar anul a trecut a donat, prin intermediul fundației sale, 15 milioane de euro pentru proiecte de protejare a naturii. Anul acesta, actorul a anunțat că va face încă o donație de 15 milioane, sumă care va merge spre proiecte de conservare.

”Planeta noastră nu mai poate fi salvată decât dacă lăsăm combustibilii fosili acolo unde le este locul: în pământ. Acum douăzeci de ani, descriam această problemă ca pe o dependență. Azi, avem mijloacele pentru a pune punct acestei paradigme,” a mai arătat actorul, citat de The Guardian. Aici puteți urmări întregul discurs susținut la Davos de Leonardo DiCaprio.

Alături de DiCaprio, premiat la Davos pentru implicarea în protejarea naturii, printre laureați s-au numărat actrița chineză Yao Chen – pentru demersurile de susținere a refugiaților -, artistul Olafur Eliasson și muzicianul will.i.am, pentru eforturile de a-i ajuta pe tinerii defavorizați să urmeze diferite forme de educație.

Sursa: The Guardian