V-aţi dorit vreodată o super-putere care să vă ajute să vedeţi lumea precum un erou al viitorului? Autorii proiectului Innovega vin în întâmpinarea dorinţei: tocmai au prezentat, la târgul International CES din Las Vegas, prototipul lentilelor iOptik, menite să ofere ochiului uman o altfel de capacitate de a vedea.
Proiectul Innovega a pornit ca start-up anul trecut, scrie Mashable şi se pare că a adunat suficienţi bani şi suficientă susţinere pentru a prezenta, deja, prototipul. Acesta este compus din două părţi: lentilele de contact şi o pereche de ochelari. Lentilele de contact oferă ochiului abilitatea crescută de focalizare, pentru a putea vedea, la distanţă sau aproape, mult mai bine decât în mod normal. Spre exemplu, dacă aţi ţine degetul aproape de ochi purtând lentilele respective, aţi putea vedea detaliile extrem de fine ale vârfului degetului (amprenta), pe când, în mod normal, ochiul uman nu poate focaliza atât de aproape pentru a vedea astfel de detalii.
Când vă puneţi şi ochelarii, care au încorporate micro-proiectoare şi panouri (desigur, de mici dimensiuni) care pot rula aplicaţii, revista presei etc., experimentaţi aceeaşi senzaţie precum cea oferită de deja celebrii Google Glass. Dacă aveţi şi lentilele de contact pe ochi, pe sub ochelari, capacitatea de a vedea foarte clar va fi şi mai mare. „Google Glass înseamnă să ai un smartphone la câţiva centimetri în faţa ochilor tăi. Sistemul iOptik oferă o rezoluţie de şase ori mai bună şi o arie de acoperire de 20 de ori mai mare. Este ca şi când te-ai uita la o proiecţie TV mărită şi poţi vedea şi ce este în jurul ei”, a explicat un reprezentat al proiectului. Acesta a mai precizat că speranţa şi dorinţa inventatorilor este ca acest sistem de lentile inteligente (cu sau fără ochelari, depinde de evoluţia tehnologiei) să înlocuiască cu totul, în viitor, smartphone-urile.
Sursa şi foto: Mashable
Puteţi citi şi:
Prima periuţă de dinţi inteligentă din lume
Mănuşile inteligente, noul „accesoriu” pentru iernile tehnologiei noastre
Vesta high-tech care ne ajută să comunicăm mai bine cu câinii
Un „like” pe Facebook poate mirosi a căpşuni, mentă, cafea sau lavandă
Hotelul Twitter pentru dependenţii de social media
Telefoanele mobile pot fi încărcate cu urină