Lanțurile hoteliere se descurcă mai bine la capitolul energie verde decât independenții

0

Un studiu realizat de cercetători de la Universitatea Washington arată că marile lanțuri hoteliere se descurcă mai bine la capitolul energii regenerabile decât competitorii independenți de pe piață. Acest fapt are consecințe directe asupra numărului de clienți atrași: lanțurile hoteliere, câștigându-și reputația ”verde”, câștigă și din ce în ce mai mulți clienți.

 

Potrivit studiului, în hotelurile care aparțin unui lanț se folosesc mai degrabă becuri economice, personalul este mai atent cu curentul (nu lasă becuri aprinse sau electronice în priză, în camerele libere), cumpărăturile se fac en-gros, pentru reducerea folosirii ambalajelor plastice, produsele de curățenie și chimicalele utilizate sunt ecologice, iar reprezentanții hotelurilor chiar oferă clienților ponturi despre cum să economisească apă și energie. ”Cred că hotelurile independente încă nu realizează că este tot mai important să fii verde, să fii preocupat de energia verde și de salvarea mediului”, a explicat unul din autorii studiului.

Astfel, spun autorii mai departe, se conturează un marketing hotelier verde, adică bazat pe utilizarea energiilor regenerabile, pe consum responsabil și ecologie, care atrage tot mai mulți clienți de partea lanțurilor hoteliere. Acest concept de ”green hotel” (hotel verde) a fost lansat în anii ’90 și a început să prindă contur în industria de profil. Acum, noile hoteluri ridicate de un lanț hotelier, spre exemplu, sunt total orientate spre design verde, care să le ajute să salveze energie și să fie cât mai ecologice. Cum au reușit marile rețele hoteliere să devină verzi? Printr-un management eficient al energiei, consideră studiul citat, care le-a demonstrat că au de câștigat, în termeni de investiții (și costuri de  întreținere ulterioare) dacă se orientează către conceptul de hotel verde.

 

Sursa: ENN / Clickgreen


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger