Jumătate din uleiul de palmier folosit în Europa ajunge în rezervorul mașinilor

0

În 2014, 45% din tot uleiul de palmier utilizat în Europa a ajuns în rezervoarele autoturismelor si camioanelor, arată datele asociației europene a industriei uleiurilor vegetale, Fediol, și obținute de către rețeaua ecologistă Transport&Environment (T&E). Acest procent este echivalent cu umplerea a patru piscine olimpice cu ulei de palmier în fiecare zi. Este prima dată în istorie când sursele de biodiesel din Europa au fost făcute publice.

O analiză anterioară a unui studiu al Comisiei Europene a arătat că impactul climatic al biodieselului din ulei de palmier este de trei ori mai mare decât al motorinei obținute din combustibil fosil, deoarece expansiunea culturilor de palmier duce la despăduriri și drenaj al turbăriilor fără precedent în sud-estul Asiei, America Latină și Africa.

Utilizarea uleiului de palmier în Europa drept combustibil a crescut de șase ori între 2010 și 2014. Această explozie a alimentat creșterea cu 34% a consumului de biodiesel în Europa. Europa nu produce ulei de palmier, deoarece palmierii au nevoie de un climat tropical pentru a crește.

Jos Dings, director executiv al T&E, a declarat: “Acum știm de ce industria ascunde aceste numere, ele arată adevărul hâd al politicii privind biocombustibil în Europa. Ea duce la defrișări ale pădurilor tropicale, creșterea emisiilor în transport, nu face nimic pentru a ajuta fermierii europeni și nu îmbunătățește securitatea energetică. Ca și cum Dieselgate nu era destul de rău, avem acum și un Biodieselgate”.

Uleiul de palmier utilizat în scopuri non-energetice (de exemplu: produsele alimentare, hrana pentru animale, produse cosmetice și săpun), a scăzut cu o treime între 2010 și 2014. În 2014, 60% din consumul total de ulei de palmier din Europa a intrat în transport, generarea de energie electrică și încalzire.

Biodieselul obținut din ulei vegetal virgin este cel mai popular biocombustibil pe piața europeană, cu o cotă de piață de trei sferturi. Europa este al doilea cel mai mare consumator de ulei de palmier din lume (după India) cu aproape 7 milioane de megatone de ulei importat pe an.

Ar trebui să se elimine treptat biocombustibili de primă generație după 2020, crede Dings. Mai mult decât atât, ar trebui să se pună capăt nebuniei prin care biocombustibilii ce dăunează climei se iau în calcul drept combustibili cu emisii zero în raport cu obiectivele climatice ale UE. “Dacă nu vom termina cu stimulentele pentru biocombustibilii răi, cei buni nu vor avea nici o șansă”, încheie Dings.

Comisia Europeană revizuiește în prezent Directiva privind energia regenerabilă (RED), care decide viitorul actualei cote de 7% pentru biocombustibilii de primă generație după 2020, precum și criteriile de durabilitate pentru toate bioenergiile, inclusiv biocombustibili. Comisia Europeană va publica o propunere în ultimul trimestru al acestui an.

Reforma de anul trecut a politicii de biocombustibili UE a stabilit o limită privind creșterea consumului de biocombustibili bazată pe teren, care, din cauza emisiilor la schimbarea indirectă a utilizării terenurilor (ILUC), a dus la o creștere a emisiilor de carbon, mai degrabă decât la reducerea lor. Dar reforma nu a reușit să includă emisiile ILUC în contabilizarea carbonului emis la arderea biocarburanților în cadrul RED și Directiva privind calitatea combustibililor, ceea ce înseamnă că biocombustibilii dăunători, cum ar fi biodieselul din ulei de palmier pot fi în continuare luați în considerare pentru obiectivele UE și primesc sprijin financiar public.

Sursa: 2Celsius


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger