Japonia va deschide primul hotel cu personal robotic

0

La începutul acestei veri, în celebrul parc de distracţii Huis Ten Bosch din Japonia, se va deschide un hotel ai cărui angajaţi vor fi roboţi. Henn-na Hotel (“Hotelul ciudat”) va avea două etaje şi 72 de camere, de care vor avea grijă roboţi umanoizi — aşa-numiţii “actroizi.” Sperăm că hotelul nu va fi dotat şi cu aspiratoare robotice din aceeaşi gamă cu aparatul care i-a “mâncat” părul unei femei coreene, confundându-l cu vălătucii de praf.

 

henn-na_hotel_10.jpg__800x600_q85_crop

 

Roboţii actroizi care vor lucra la hotelul japonez, creaţi de compania Kokoro, vor avea fizionomii create după chipuri de tinere japoneze şi vor vorbi fluent japoneză, chineză, coreeană şi engleză. De asemenea, ei vor putea mima limbajul corporal uman şi vor fi deprinşi cu gesturi asemănătoare cu ale oamenilor, cum sunt sunt clipitul şi mişcările mâinii.

Rolurile actroizilor vor fi diversificate: trei dintre ei vor opera la recepţie, ocupându-se de primirea şi cazarea clienţilor, patru vor fi portari, ocupându-se de căratul bagajelor, iar un alt grup va fi însărcinat cu munca de curăţenie. Alături de roboţi, vor exista şi angajaţi umani, însă dacă actroizii vor da rezultate bune, numărul lor va fi extins. Sistemul informatic al hotelului va fi dotat, de altfel, cu diverse alte servicii inovatoare. Prin sistemul de recunoaştere facială, de pildă, oaspeţii vor putea intra în camerele lor fără cheie, iar temperatura camerei va fi stabilită în funcţie de parametri care iau în calcul temperatura corporală a clienţilor.

 Henn-na Hotel, amplasat în parcul de distracţii unde au fost reconstruite elemente din peisajele oraşelor olandeze, se află în apropiere de Nagasaki, şi va oferi camere începând cu circa 60 de dolari pe noapte.
Japonia este una dintre ţările recunoscute pentru pionieratul în domeniul roboticii şi, totodată, pentru folosirea inteligenţei artificiale în contexte de muncă unde, pentru un occidental, prezenţa unui om pare o condiţie 100% necesară. La începutul acestui an, cea mai mare bancă japoneză a anunţat, de exemplu, că va introduce în filialele sale angajaţi robotici capabili să interpreteze expresiile faciale ale clienţilor şi este dotat cu microfoane direcţionale, pentru o mai bună determinare a tonului. Astfel, din aprilie, în sucursalele Mitsubishi UFJ Financial Group vor fi introduşi mai mulţi “angajaţi” Nao, roboţi cu înălţimea de 58 de centimetri, care vor vorbi 19 limbi şi vor prelua o parte din sarcinile serviciilor cu publicul.
De asemenea, la finalul anului trecut vă povesteam despre compania Nestle, care a lansat un program în care roboţii erau însărcinaţi cu vânzarea de cafetiere. Roboţii, de înălţime medie, au fost concepuţi de o companie franceză şi produşi în Taiwan, iar SoftBank i-a mediatizat ca fiind capabili să înveţe şi să redea emoţii umane, capabili să se comporte ca nişte companioni sau chiar ghizi.

Sursa: Smithsonian Magazine, Daily Times

Puteţi citi şi:

10 meserii în care roboţii iau locul oamenilor

Au început testele pentru internetul roboţilor

 

 


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger