Initiativa online: Un bucurestean lanseaza o campanie impotriva taximetristilor nesimtiti

92

Am cunoscut toate fatetele taximetristilor din Capitala. Am ras si am facut misto cu ei, am criticat impreuna infrastructura, politica si fotbalul, am suferit alaturi de ei nedreptatile sociale si frustrarile in dragoste, dar m-am si certat cu ei, le-am inghitit lipsa de respect, mi-a fost frica si am fost tras in piept. Acum, un bucurestean revoltat a lansat pe un blog ceea ce numeste o campanie de sensibilizare a autoritatilor si a cetatenilor in privinta laturii nesimtite a taximetristilor. Valentin Mladin ii invita pe oameni sa-si posteze experientele si nemultumirile legate de angajatii companiilor de taxi, pentru a le putea trimite mai departe organelor de ordine.

de Ionut Dulamita

De cand sunt in Bucuresti, mai precis de sapte ani, m-au fascinat si iritat incontinuu forta si varietatea breslei taximetristilor. Majoritatea sunt oameni vii, dintr-o bucata. Sunt impenetrabili si ghidusi. Stiu sa-si sustina punctul de vedere si de cele mai multe ori si-l sustin cu vehementa. Detin controlul. Sunt buni negociatori. Sunt surse permanente de informatii proaspete si dezbatere. Sunt uniti si solidari. Sunt empatici si critici. Sunt confidenti si buni ascultatori, dornici sa-si auda propria voce sau impasibili. Te ajuta cu bagajele. Te lasa sa fumezi. Sunt melomani. Sunt prost platiti.

Mai departe. Te refuza daca nu le convine traseul. Fara discutii. Stationeaza pe unde apuca, la adapostul avariilor. Semnalizeaza rar. Trec haotic de pe o banda pe alta. Iti taie calea si te lipesc de scaun. Claxoneaza biciclisti (nu numai ei). Injura. Iti vorbesc ca si cum ai fi tovarasul lor sau un biet om de pe strada de care li s-a facut mila. Sunt aroganti si agresivi. Dau muzica tare. Te trateaza cu dispret daca le spui sa o schimbe. Fumeaza fara sa ceara voie. Iti indruga vrute si nevrute. Sunt rechini, hackerii taximetrelor. Dosesc tarifele mari si aparatele de taxat. Opresc aparatele de taxat si iti comunica pretul lor. La gara, te urmaresc insistenti de pe peron pana fugi de ei. Spun ca nu au rest, desi au banii ordonati strategic.

Exemplele pot continua, si bune, si rele. Am cunoscut toate aceste fatete ale taximetristilor. Am ras si am facut misto cu ei, am criticat impreuna infrastructura, politica si fotbalul, am suferit alaturi de ei nedreptatile sociale si frustrarile in dragoste, dar m-am si certat cu ei, le-am inghitit lipsa de respect, mi-a fost frica si am fost tras in piept. Asta faci si cu prietenii, dar nu pe banii tai. Din toata experienta taximetrista am ramas cu precautia. Ma uit foarte atent la ce aleg si nu ma dau in spate de la tavaleala.

Valentin Mladin a mers mai departe de revolta mocnita si, dupa experientele negative cu taximetristii, bucuresteanul a pus pe picioare un blog – http://taximetristi-nesimtiti.blogspot.com/ – unde ataca partea nesimtita a taximetristilor si unde ii invita pe oameni la dezbatere. Mai jos va prezentam povestea lui:

„Povesta mea incepe acum vreo doi ani, cu o serie de evenimente neplacute a caror cauza a fost taximetristii nesimtiti. Pe atunci mergeam cu masina in fiecare zi la munca si, fara sa vreau, de parca aveam lipici pe mine, toti taximetristii trageau la mine ca albina la flori.

Sunt 5 km de la mine de acasa pana la munca, nu multi, insa destui cat sa am tot felul de intamplari (taiat calea, parcari aiurea, opriri in fata mea ca sa se dea jos clientul, claxoane din spate la fix o milisecunda de la schimbarea culorii semaforului in verde, claxon daca ma opream la vreun galben, taximetristi incadrati pe banda de stanga ce are semafor separat, dar cu intentia de a o lua inainte, nu mai vorbesc de injurii, spart seminte la volan, muzica tare, comportament de cireada si multe, multe altele).

Intamplarea ce a declansat lupta mea interioara si exterioara cu acestia a fost urmatoarea: Veneam de pe Vasile Milea spre Timisoara si voiam sa fac dreapta pe banda special facuta pentru asa ceva, care este si incadrata de o insulita pentru a fluidiza traficul in zona. Problema a aparut cand fix in curba, incadrat de trotuar pe dreapta si de insula pe stanga, un taximetrist a stationat oprindu-si motorul, probabil asteptandu-si randul la coada de taximetre ce deja depasea 10-15 masini (asta fiind, cred, motivul pentru care coada a ajuns pana in breteaua de dreapta).

Normal ca am stat cateva secunde fara sa-mi dau seama ca a oprit motorul. Apoi am inceput sa claxonez si eu sa mi se faca loc. Taximetristul a dat din mana de parca eram o musca ce-l deranja. Atunci am scos capul pe geam si i-am strigat sa-si mute masina. In acel moment, el si inca unul au venit la mine la masina si au inceput sa dea cu pumnul in geam, unul mi-a luat stergatoarele si mi le-a intors invers. Si strigau la mine ca de ce nu ii ocolesc pe dupa insula. Eu nu sunt un tip mic, am 1.83m si vreo 95kg, dar nu puteam riposta, pentru ca riscam sa-i atrag si pe ceilalti taximetristi din cireada. Asa ca am bagat in marsarier si i-am ocolit precum am fost instruit, intr-o serie intreaga de injuraturi la adresa bizonilor, bineinteles.

De atunci mi-am jurat sa port un razboi personal cu acestia si pe unde ii prind, le adresez cateva intrebari legate de situatia intalnita, gen: De ce stai pe trecerea de pietoni? De ce nu parcati unul in spatele celuilalt in statia de taxiuri? etc. De cele mai multe ori, ori nu primesc niciun raspuns, ori primesc un raspuns atat de in sictir, incat stau si ma intreb de ce ma mai agit.

De 7 luni am renuntat la masina in favoarea bicicletei si vreau sa va spun ca desi ma simt mult mai bine, ajung mult mai repede la munca, am si slabit nitel, aversiunea fata de acest fel de taximetristi nu m-a parasit. Ba mai mult, am intalnit mai multe cazuri posibile, dat fiind ca se adauga un nou element in ecuatie. Aici ar putea intra neasigurarea in oglinzi, indiferenta fata de drumul cu prioritate de pe care eu vin, deschideri de usi si din partea taximetristilor, dar si din a pasagerilor, stationari neregulamentare ce ma pun pe mine, in lipsa unei benzi pentru biciclete, sa merg pe banda a doua, crescand riscul de a fi agatat de catre un alt participant la trafic, treceri razante pe langa mine.

Un alt aspect al problemei il reprezinta imaginea pe care o creaza acestia in fata celor din afara Bucurestiului (asta in masura in care bucurestenii s-au obisnuit deja cu ei). Cu trenul nu am mai mers de mult timp, insa ultima oara cand am venit cu trenul in Bucuresti, am fost lovit, la iesire, de cohoartele de taximetristi care incearca sa te agate cum pot ei mai bine, si care dupa ce ca pe unii reusesc sa ii agate, le mai trag si teapa la aparat, la traseu si mai stiu eu ce. Este pacat ca prima imagine din Bucuresti sa fie asta. La gara ar trebui reglementata prezenta unei singure companii de taxiuri, care sa fie recunoscuta, cu preturi modeste, cu aparat de taxat (nemodificat), cu soferi la costume si masini cu AC, in genul reglementarilor de la aeroport. Cel putin asta este parerea mea.

Nu in cele din urma, dar tangential la aceasta problema, mai am una. Cea cu organele de politie care nu-si fac treaba decat pe jumatate. Desi se stiu foarte bine zonele in care taximetristii stationeaza aiurea la colt de strada, sau pe treceri de pietoni, ei nu vin decat o data sau de doua ori pe zi sa ii zboare de acolo. Taximetristii dau roata strazii si se intorc peste 5-10 minute ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat. Scenariul doi este acela in care politistii chiar dau o amenda, doua la cate un taximetrist, dar se pare ca aceasta nu este atat de mare incat sa ii afecteze in vreun fel, pentru ca tot se intorc la locul faptei. Probabil ca o mai multa implicare a organelor competente si niste amenzi marite isi vor face efectul si vor mai rari daca nu numarul taximetristilor, macar numarul incidentelor cauzate de acestia”.

Foto: taximetristi-nesimtiti.blogspot.com

Tags:



92 de comentarii

  1. Este o campanie care chiar era necesara, si avem nevoie de cati mai multi oameni care sa o sustina!

    Cei care au o intamplare legata de acest dureros subiect, pot sa trimita povestea si va fi publicata pe blog!

    Cu cat ne strangem mai multi, cu atat mai bine!

    • Avem asa:

      I) “Te refuza daca nu le convine traseul.” => Legea 38 din 20 Ian 2002 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere:
      Art. 21 “Orice persoana are acces egal si nediscriminatoriu in angajarea serviciilor unui taxi aflat in pozitia Liber, stationar sau in miscare
      Art.52 – sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat de client

      Deci nu prea poate sa te refuze, decat daca nu-ti stii drepturile si te lasi intimidat. Daca totusi insista sa te refuze, o epistola la cei care l-au autorizat si la Protectia Consumatorului nu strica. Problema e ca nimeni “nu se oboseste” sa scrie ….. Astia suntem.

      II) “opriri in fata mea ca sa se dea jos clientul” => Regulament Cod Rutier, Art.63
      (2) Nu se considera oprire:
      a) imobilizarea vehiculului atat timp cat este necesara pentru imbarcarea sau debarcarea unor persoane, daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv;

      Deci, aici taximetristii (si oricare alt conducator auto) AU DREPTATE !!!!

      III) “La gara ar trebui reglementata prezenta unei singure companii de taxiuri, care sa fie recunoscuta, cu preturi modeste, cu aparat de taxat (nemodificat), cu soferi la costume si masini cu AC, in genul reglementarilor de la aeroport.”

      IN NICIUN CAZ!!! Monopolul trebuie evitat cu orice pret! La aeroport, ignorand modul in care birocratia a organizat licitatia, numai “preturi modeste” nu sunt.
      Dealtfel este nerezonabil sa ceri de la un monopol preturi mici si servicii de calitate! Asta este din ABC-ul economiei …. ce naiba.

      Mai bine ai pleda pentru acordarea de licente de taximetrie la liber. Si sa te intrebi cum a calculat Primaria ca in Bucuresti sunt “necesare” X licente si nu X+1 sau X +10 sau X + 1000!?! Care e algoritmul? Care e principiul? [Ignoram lobby-ul…]

      IV) “(…) problema (…) cu organele de politie care nu-si fac treaba decat pe jumatate”
      Pai aici avem doua situatii, daca vrei sa fi “modificator de menatlitati”:

      a) Poti sa reclami, si chiar daca ai un stadion intreg de martori, 1543 de filmari profesionale si 253 de fotografii. Codul Rutier zice ca:
      Art.109. – (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac direct de către poliţistul rutier,

      Deci raspunsul standard va fi ca daca n-a fost niciun agent constatator de fata, nu poate fi aplicata sanctiunea. Cel mult il vor chema si il vor pune sa dea o declaratie, ceea ce inseamna vreo jumatate de zi pierduta. E si asta ceva….
      Acum, sa nu-i intrebati cum naiba la tamponari se poate incheia proces verbal, desi n-a fost de fata agentul constatator … ca n-or sa stie sa raspunda!
      Acolo merge, ca asa e in Romania… 🙂

      b) Poti sa urmaresti cand e un agent constatator in intersectie, sa te duci sa-i semnalezi contraventia si (stiind ca ei sunt prieteni cu taximestristii si te vor aburi cumva sa scape de tine…) sa-i spui:
      “Eu, cetatean, va semnalez o incalcare a legii. Dumneavoastra, ca politist sunteti OBLIGAT sa luati masurile prevazute de lege. Daca dumneavoastra nu puteti, va rog sa chemati prin statie un coleg. Eu astept. In caz ca nu o faceti, inseamna ca dumneavoastra interpretati/aplicati legea dupa cum vi se pare dumneavoastra cazul, ceea ce constituie un ABUZ. La plangerea mea de abuz in serviciu se va intocmi un proces penal, ca asa zice legea. Probabil nu veti pati nimic, ca suntem intr-o tara de tip Karaoke. Dar niste declaratii si niste timp pierdut tot o sa va coste. Din punctul meu de vedere, este o rezolvare relativ onorabila: ori dvs. ori taximetristul va fi penalizat intr-un fel sau altul.”

      Problema e ca nimeni “nu se oboseste”/ii este frica sa scrie o sesizare de abuz … Astia suntem.

      De restu’, acadele ….

      • In timp ce savurezi acadelele pe care le-ai primit rest, pune manuta, rasfoieste si citeste de cateva ori codul rutier… iti va folosi… si poate atunci nu vei mai sustine ca un taximetrist oprit pe banda a doua sa astepte clientul nu perturba traficul…
        Si daca vrei si un exemplu practic ca daca se aplica legea, se poate respecta codul rutier, numara cate taxiuriopresc pe b-dul Magheru intre Batistei si strada aia care vine din Lahovari….

      • Legea spune clar, după cum precizaţi şi dvs.: “daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv.”

        Având în vedere că manevra lor perturbă circulaţia, taximetriştii NU prea au dreptate. Să oprească undeva unde nu este trafic, nu pe Calea Victoriei, la oră de vârf, că acolo “vrea muşchii lui”.

      • Mda, se vede ca ai pierdut ceva timp pe “gugle”, dar nu prea se vad roadele. Nu inteleg cum poti spune ca intr-un oras in care sunt predominant doua benzi pe sens, este ok sa blocheze un taxime-trist prima banda. Probabil ai tinut volanul in mana doar noaptea in somn sau nici macar. Bafta la scoala de soferi!

    • cascheta patrata on

      Politia si primăria sunt un fel de complici ai comportamentului taximetriștilor, prin lipsa oricărei atitudini privitoare la nesimțirea acestora atunci când încalcă legea.
      Pentru a se convinge ORGANUL, ii rog sa vina in intersecția dintre Baba Novac cu Câmpia Libertății sau in fata/ lângă cinematografului Gloria unde primăria a făcut loc de parcare chiar pe trecerea de pietoni ce deservește coltul de strada ce permite traversarea dinspre cinema Gloria către parcul Alexandru Ioan Cuza. (pe partea cu parcul AIC) In prima intersecție exista si minunatul sistem BIG BROTHER de nesupraveghere a traficului. IN fiecare zi cel puțin un taximetru staționează fără nici o problema așteptând clienții pe trecerea de pietoni dinspre nord-est, paralel cu axa acesteia ca sa poată pleca in orice direcție.
      Sunt blocate complet aleile din fata blocurilor de către cozile de taximetre. Daca vrei sa ieși cu mașina din parcare, trebuie sa te rogi de ei.
      De cate ori te iei de respectivii cu privire la oprire pe trecerea de pietoni si pe coltul intersecției acesteia zic ca mănâncă si ei o pâine însa nu-i interesează pericolul la care expun mamele cu copii in cărucioare care trebuie sa iasă printre mașini sa treacă strada.
      Oprind pe coltul intersecției blochează complet vizibilitatea celui care face la dreapta si pune in pericol pe toata lumea.
      Propunerea mea este ca sa lansam o inițiativa de tipul :AI VOIE SA OPRESTI UNDE VREI TU, CHIAR SI PE TRECEREA DE PIETONI DAR OPRIREA IN ACELE LOCURI COSTA:
      • Trecere de pietoni: 100 EURO PE MINUT, PRIMUL MINUT GRATUIT pentru a permite coborârea din mașina a pasagerilor daca este nevoie
      • Zece metri in jurul colturilor de strada si in jurul trecerilor de pietoni: 50 DE EURO MINUTUL, PRIMUL MINUT GRATUIT pentru a permite coborârea din mașina a pasagerilor daca este nevoie
      • In mijlocul trotuarului sau lateral forțând pietonii sa coboare si sa ocolească mașina, 25 EURO MINUTUL.
      NU ESTE AMENDA DECI NU POATE FI CONTESTATA. ESTE TARIFUL PRIMARIEI CARE ITI PRESTEAZA ACEST SERVICIU.
      Așa ar mai intra si ceva bani in contul primăriei. Sa vedem ce nesimțit cu super-mașina își va permite sa plătească o suta de euro pe minut???
      BANI COLECTATI AR TREBUI FOLOSITI PENTRU CRESTEREA SIGURANTEI TRAFICULUI IN ZONA SCOLILOR SI A TRECERILOR DE PIETONI DIN ZONELE FRECVENTATE DE COPII.
      EX:
      Denivelări betonate (nu de cauciuc) de lățime mare 1-1.5 metri. Repetate de 3-4 ori la intervale de cinci metri, din cinci zeci in cinci zeci de metri pe toata lungime străzii care conține obiective de tip școala.
      Radare automate pe străzi de categoria doua cu limite de viteza mici 30-40 KM/h
      Treceri de pietoni desenate la fiecare capat de alee care iese dintre blocuri si traverseaza un trotuar. Soferii evident au dreprul sa iasa dar prioritate au pietonii.

      AM sa revin cu poze. am o colectie impresionanta. O are si administratorul sistemului de supravegere din intersectii dar se pare ca nu il intereseaza.

      • un bucurestean!! on

        Cateva exemple de zone unde Politia se face ca nu-i vede:
        – Intersectia Bd. Basarabia cu Bd Chisinau taximetre parcate pe sensul de mers dispre Bd. Basarabia catre Sos. Pantelimon (trecerea de pietoni nu mai conteaza)
        – Cinematograful Gloria nu mai zic ca acolo se blocheaza parcarea din fata cinematografului
        – Intersectia Bd. Brancusi cu Campia Libertatii (stationare pe trecerea de pietoni)
        – Intersectia Bd. Liviu Rebreanu cu Camil Ressu (langa Piata Rm Sarat)
        – Intersectia Bd. Camil Ressu cu Str. Dristorului – Statia de metrou Dristor 1
        – Calea Vitan – in fata la Bucuresti Mall banda de la bordura ocupata in permanenta
        – Intersectia Bd. Nicolae Grigorescu cu Bd Camil Ressu/Bd 1 Decembrie vis a vis de Piata Salajan
        – Intersectia Cal Vitan cu Bd Energeticienilor vis a vis de Real Vitan.
        – Intersectia Sos. Mihai Bravu cu Bd. Decebal la Piata Muncii.

        Si in mod sigur sunt o sumedenie de alte locuri unde nu sunt respectate locurile de stationare pentru taximetre sau stationeaza fara nici o jena pe trecerea de pietoni.

        Nu vreau sa generalizam ca breasla asta a taximetristilor ca ar fi needucati, smecheri, hoti, etc. doar ca marea majoritate asa sunt. Atata timp cat exista taximetristul de sine statator (colaborator) nu cred ca-l poate sanctiona nimeni pecuniar pentru servicii proaste sau ca nu-si face meseria corect.

        Parca ARR – ul le dadea drept de profesare (spagi, cumetrii, interese la tot ce este legat de RAR si ARR), Primaria ii autoriza sa faca activitate in oras, Politia in ceea ce priveste conduita rutiera, noi sa nu le mai folosim serviciile.

  2. Propun, acolo unde este posibil, sa se dea si numele taximetristului (sau nr de masina si firma) pentru a-l face de rusine in public pe nesimtit!

  3. Din pacate nesimtirea lor nu se limiteaza doar la capitala….Eu sunt din Cluj si ma lovesc zilnic de impertinenta lor. La fel se intampla si in alte orase ale tarii; toti se cred mult superiori altora, au regulile lor, mint, fura, scuipa, parcheaza pe unde vor ei. Nu odata am fost nevoit sa ma cobor din masina la cate un nesimtit care se credea ditamai supererou’.
    Din pacate insa, cu toate ca o asemenea campanie este binevenita, precum ar fi si niste amenzi usturatoare, suspendare de permise si alte masuri….nu se va schimba nimic in tara asta in bine. In primul rand din cauza mentalitatii noastre de oameni needucati(nu zic ca dincolo nu e la fel, in schimb indraznesc sa spun ca macar dincolo mai exista o masura, o limita a decentei), iar in al doilea rand din cauza faptului ca majoritatea taximetristilor au pe speed-dial numarul unui politist, fie el ruda, sau prieten…astfel incat orice ar interveni, ei sunt asigurati.
    Eu ce-as propune ar fi dublarea amenzilor in cazul lor…nu e foarte greu sa mai adaugi un paragraf la un articol de lege….ca sa devii taximetrist, dai un examen prin care te atesti ca si sofer profesionist pe categoria asta. Daca esti in stare sa iei examenul acela si esti dispus sa lucrezi in domeniul acesta, atunci ar trebui si stiul tau de conducere sa fie pe masura.

  4. In sfarsit !!!!!!
    brava!!! cred ca a fost deajuns sa se arunce o mica pietricica, ca valurile nu se vor opri, in asa hal-vreau sa spun- au ajuns taximetristii in bucuresti!! o speta aparte, prost crescuta, niste mitocani si contravenienti, e prea putin sa-i numesti!
    ca circula in nesimtire si trec de pe o banda pe alta fara semnal, cred ca toata lumea o stie, dar daca indraznesti sa le faci un semn, sa-i atentionezi.., sa vezi atunci, sunt instare sa se urce cu tot cu masina pe tine !
    Mie mie scarba de ei, asa ca sofer zilnic pe strazile cpitalei, si as da orce sa fie reeducati !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Așa cum toaletele sunt oglinda nivelului de civilizație a unei țări, la fel se poate spune și de taximetriști. Peste tot în lume sunt o specie aparte (ai noștrii au cu siguranță aceiași mamă cel puțin cu taximetriștii ucrainieni, de exemplu). De multe ori am avut impresia că tagma taximetriștilor este pur și simplu o Românie la scară redusă – cu bune, cu rele, cu șmecherași și surprize plăcute și neplăcute.
    La fel ca la multe dintre problemele noastre de zi cu zi, nu cred că este nevoie de legi speciale ci doar de aplicarea celor existente cu rigoare. Ceea ce nu se va întâmpla…
    Și apropo de locurile unde parchează – realist vorbind gândiți-vă la câte stații de TAXI (în adevăratul sens al cuvântului) cunoașteți, câte locuri au și câte TAXI-uri sunt.

  6. Sunt o veterana in “conflictul” cu taximetristii; neavand carnet de sofer si fara timp pentru a lua lectii de condus (lucrez minim 12 ore pe zi), de cca 10 ani merg aproape zilnic cu taxiul. Pentru a va face o imagine despre ceea ce vad taximetristii carora le provoc astfel de reactii agresive, am 32 de ani (deci odiseea a inceput de pe la 22 de ani), studii superioare, imbracata de obicei office si neprovocator, nicidecum o “muma padurii” din punct de vedere fizic.
    In acest rastimp am avut MULTE probleme cu ei, pe care le pot sumariza astfel:
    – lipsa solicitarii acordului meu pentru ca soferul sa fumeze in taxi (sunt nefumatoare) urmat de refuzul ferm de a stinge tigara cand mi-am manifestat, civilizat, discomfortul – replicile primite osciland intre “in masina mea fumez cand vreau” si “iesi acum jos din masina mea”;
    – mistoul sau revolta taximetristului cand solicit un traseu anume – replicile primite osciland intre (i) “i-auzi, ai si pretentii… asa te-au invatat acasa sa fii mai rasfatata” (taximetrist Cris Taxi, eveniment din 2010) – pe care l-am rugat sa opreasca masina pe motiv ca nu accept sa mi se vorbeasca asa, moment la care taximetristul a considerat de cuviinta sa ma scuipe; cand am sunat la companie sa reclam dispecera mi-a zis ca cine preia reclamatiile nu e la birou atunci, si ca sa fiu intelegatoare, ca sunt oameni simpli :), (ii) “o iau pe unde vreau eu, ca eu sunt soferul; daca nu iti convine coboara din masina” – ceea ce am si facut sub o ploaie de injuraturi (taximetrist Cobalcescu – eveniment 2009); (iii) ” cum, adica zici ca vreau sa te fur???, sa iti fie rusine, iesi din masina mea!” – ceea ce am si facut, refuzand sa platesc cursa pe motiv ca nu m-a dus pana la destinatie, eu nevand ce face in locul respectiv; avand in vedere ca ma tinea de brat pe motivul neplatii, am chemat politia, care mi-a zis sa fiu cooperanta cu dl taximetrist (care, de fata cu politia, amentinta ca “ma sparge daca nu ii dau banii”);
    – luarea la rost pe un ton foarte agresiv pentru ca am intarziat 2-3 minute (sincer, nu mai mult) la comanda, apogeul fiind intr-o seara (implicat a fost un taximetrist de la Meridian), cand la 12 noaptea am plecat de la munca si cand, dupa ce mi-am cerut scuze ca am intarziat 2 minute, taximetristul a continuat sa bodogane – asta inainte sa porneasca masina; astfel, i-am zis ca mai mult decat sa ma scuz nu am ce face, ca sunt foarte obosita, nu am chef de certuri, si daca nu poate sa fie civilizat sa nu porneasca masina, ca ma dau jos; a pornit masina, a facut 1 metru, si iar a inceput cu criticile la crima infaptuita de mine; i-am zis sa opreasca, a oprit, insa am refuzat sa platesc acel metru parcurs (suma de pe bon era de cca 1 RON), pe motiv ca i-am zis de la inceput ca ma dau jos daca continua; am primit o palma. Cand m-am dus la politie a 2-a zi, taximetristul deupsese deja plangere impotriva mea pe motiv ca nu am platit cursa (de 1 RON), iar cand am fost la compania Meridian sa fac reclamatie, mi s-a zis ca nu au ce sa faca, e practic doar cuvantul meu contra cuvantul lui, sa fac proces eu impotriva lui, si daca castig in instanta o sa il sanctioneze ei cumva.

    Ca sa nu mai vorbim de faptul ca aproximativ 50% din taximetristi sunt nespalati si cca 80% din masinile din piata sunt niste rable murdare (probabil ca nu exista vreun standard legal aplicat in legatura cu aceste aspecte).

    Concluzia mea: Daca tot alegi sa mergi cu taxiul in tara asta, trebuie sa stai in banca ta cuminte, ca oricum nu castigi nimic/nu ai vreun mijloc de protectie. Singura sanctiune reala ar fi sa nu mai mergem cu taxiul, insa e nefezabil in termeni practici. Asa ca acum am o companie preferata la care platesc un pic mai mult decat pretul mediu (ca s anu merg cu masini imputite si vechi de 15 ani), zic de la inceput traseul (cu glas mic, sa nu starnesc vreun demon), si nu mai las bacsis – asa, preventiv, si ca sa imi scot alte “parleli” 🙂

    Daca aveti sugestii de remedii, astept plina de curiozitate.

    • Nu stiu cat de departe este serviciul de casa ta, dar ai putea incerca sa intocmesti o lista cu taximetristi preferati si la comanda sa mentionezi daca se poate sa vina unul din respectivii, daca e in zona… O lista cu “astia nu” ar putea fi si ea de folos.
      Alte solutii: fara taximetristi! De ex. un amic fara ocupatie si cu masina personala, un coleg care sta in apropiere etc.

  7. vizitez capitala cam de 5-7 ori pe an;ajung in Gara de Nord si efectiv,nici bine nu cobor din tren,sunt asaltat de tot felul de indivizi,care mai de care mai dubiosi,dar am inteles ca de fapt sunt taximetristi ;aceiasi indivizi te asalteaza apoi la iesirea din gara;
    fac eforturi disperate de a cauta un taxi civilizat,nu reusesc;in cele din urma ,apelez la prieteni sa-mi comande ei un taxi,dar pe care il iau cu mare greutate din cauza acelorasi taximetristi dubiosi-
    mi-e frica intotdeauna ;ma simt agresat verbal ;
    taximetristii din Bucuresti sunt departe de a oferi servicii de calitate;
    procentul de ok este de cel mult 30%

    • Sa vedeti cum e la aeroportul Baneasa,duminica noaptea,pe la 12.30,la aterizarea avionului de Paris…Sunt ca haitele de hiene infometate!
      Exemplu:noi(4persoane)-mergeti cu ceas?
      -da!
      Urcam cu bagaje,porneste motorul,si:
      -700 e bine?
      -NU!
      Am coborat.
      el catre colegi:-ia-i tu pe astia!
      Urcam in alta masina.
      aceeasi intrebare:mergeti cu ceas?
      acelasi raspuns:da!
      Pleaca,nu pune ceasul,mergem 1km.in directia camp.
      noi:-ce facem cu ceasul?
      el:-ne intelegem noi cu 400!
      noi:-opreste ca nu suntem de acord!
      Si am plecat pe jos,cu bagajele taras,inapoi spre Bucuresti…
      PS: cursa a facut”pe ceas”(cu altii)187RON…

      • Daca ai bagaje, la 12:30 noaptea nu ai chef de probat taxiuri. Am luat taxi si de la Baneasa si de la Otopeni, cu pret normal. Cum am facut?
        Baneasa: e in Bucuresti. Poti face comanda, iei nr. de pe alt taxi care vine acolo comandat, ia oamenii si vezi pe el pret rezonabil. Erau “la rampa” hienele care cereau strainilor 40 euro pana la Hotel Pullman (Piata Presei). Nu am luat o firma anume, de fiecare data am comandat la un nr de pe alt taxi, a venit, l-am intrebat de pret, era ca pe taxiul pe care l-am vazut, a mers.

        La Otopeni (Henri Coanda), in afara de Fly Taxi din usa, mai sunt in parcare (20 m de la iesire, mai in fata) si alte taxiuri, la preturi normale.

        In alta ordine de idei, atentie si la taxiurile comandate acasa. In fata blocului a venit un taxi comandat pesemne de un vecin. A oprit 10m mai in fata de scara (sa fie adapostit de copaci si gradina de langa bloc), a deschis portbagajul unde avea mai multe preturi… l-a postat pe cel “convenabil”, a tras masina in fata scarii si astepta clientul. So… nu te baza doar pe amintiri de preturi!
        In rest, numai bine… cunosc si cativa taximetristi de treaba, civilizati… dar e drept, sunt pe cale de disparitie.

  8. Te sustin… aceasta campanie ar trebui sa fie si pentru alte orase… gen orasul meu… Ploiesti… unde taximetristii se cred miezul din dodoasca… si regii soselelor… nu ii mai suport…opresc oriunde… stationeaza oriunde…blocheaza pe oricine ( si nu se obosesc sa se dea la o parte )… niste gunoaie …

  9. Din nefericire, chiar si in inima Ardealului, am gasit astfel de comportamente, si exista sanse foarte mari sa ia amploare. De altfel, astfel de “mitocanii urbane” sunt din ce in ce mai dese si in Cluj. Oricum, felicitari pentru initiativa !!

    • Wow! Cat de tare! CHIAR SI in inima Ardealului? SI IN Cluj?
      Cum se poate asa ceva?! CHIAR SI leaganul civilizatiei, Clujul, este afectat? Mama… nu-mi vine sa cred.

      Eu zic sa-ti clatesti ochii cu apa rece (presupun ca aveti rece, CHIAR SI in Cluj – sau de la fantana), sa-i casti cat cepele si sa te uiti mai atent in jur. TOT intr-un catun traiesti!

      on-topic, despre taximestristi: sa moara!

      • N-o fi Clujul “leaganul civilizatiei”, dar cu siguranta, poate fi un model pt majoritatea oraselor din Romania…prin asta nu vreau sa jignesc nici unul din orasele tarii, intamplarea face ca am calatorit prin majoritatea marilor orase si stiu ce vorbesc.
        P.S. Nu sunt din Cluj.
        Vis-a-vis de initiativa, este laudabila si o sustin 100%. Intradevar marea lor majoritate (taximetristii) si-au luat doctoratul in nesimtire. Sa speram, ca aceasta initiativa se va materializa prin aplicarea unor masuri mai severe impotriva taximetristilor, care au uitat ca practica o meserie, iar clietii lor sunt cei care le aduc incasarile si profitul….si nu invers!

  10. Totul e cat se poate de simplu. Faceti ca mine si vor disparea aceste jigodii numite taximetristii. Nu luati sub nici o forma taxiul. In scurt timp vor muri de foame si se vor apuca de jaf la drumul mare. Imbecilitatea lor este data de capacitatea de a se aduna intr-un timp foarte scurt in caz de nevoie a unuia dintre ei. De fapt aceasta fapta este pedepsita de codul penal care spune ca: Asocierea in vederea infaptuirii unei infractiuni este… sanctionata conform legii. Dar asta nu la noi (binenteles) ci intr-o tara civilizata. Taximetristii sunt mana in mana cu militienii ( cei care pe 24 Septembrie la mitingul ilegal strigau lozinci de parca defilau borfasii si nu asa zisii oameni ai legii) si din acest motiv fac toate murdariile pe care le fac. Felicitari pentru initiativa de a posta pe internet neregulile facute de aceasta breasla nenorocita. Trebuie facute astfel de situri pentru toate neregulile din viata de zi cu zi. Internetul este o forta extraodinara, o unealta cu care se pot face multe lucruri bune. Pe aceste situri se pot pune si poze de la locul faptei ca sa vada tot pamantul ce si cum. De ce credeti ca occidentalii umbla peste tot cu aparate de fotografiat / filmat de gat?

  11. Daca se incepe un razboi contra taximetristilor ar trebui continuat cu altele contra vanzatorilor, asistentelor medicale,functionarilor…si asa am ajunge la miezul problemei. Suntem un popor needucat, tupeist si lenes!
    Imi pare rau dar cu totii suntem asa!

  12. ca tot a venit vorba de Gara de Nord, zona in care am copilarit, pe langa taximetristi dar in stransa legatura cu ei te mai izbeste si mirosul de urina de pe toti peretii ce inconjoara gara si nimeni nu face nimic

    • Da pai se putea sa nu blamam noi un pic Romania. Indiferent de subiect, ne aducem aminte ca la noi miroasa la gara si mai stiu eu nu stiu ce. La fel ca pe stadion, cand joaca doua echipe din provincie, se trezeste o galerie sa strige **** Steaua, Dinamo etc. Tipic romanesc.

  13. Pe mine ma enervau taximetristii care stationau pe banda 1 si 2 (din cele 3) din dreptul parcarii de vis-a-vis de fosta cladire a tribunalului, zona cu terase din centrul vechi.(Bucuresti)
    Am facut sesizare la politie si respectivii cred ca au primit amenzi destule ca s-au rarit.
    In zonele unde taximetristii se afla in cantitati mari se pot face sesizari la Politie cu o cerere explicita de a fi informati in privinta masurilor luate. De exemplu cei de la AFI Cotroceni ar putea parca in parcarea Mall-ului si nu sa ocupe abuziv prima banda. Iar cantitatea de taxiuri e mult mai mare decat necesarul. Tocmai de aceea si incurca traficul in zona.
    Cred ca daca facem multe sesizari catre Politie, macar nu vor mai stationa in locuri unde ingreuneaza circulatia.

  14. Aproape ca nu exista intersectie de bulevarde care sa nu fie blocata, pe prima banda, de taximetristim; motiv pentru care , la orele de varf, se blocheaza circulatia. Politia (ia spaga?) se face ca nu vede sationarea interzisa.

  15. Experientele mele:
    unu: daca nu le convine traseul, te refuza, poti sa spui ca le dai in plus, sa fii bolnav si in carje ca tot degeaba
    doi: cei de la Fly, cei care sunt in fata aeroportului Henry Coanda, te refuza daca indraznesti sa le spui ca ii mergi mai aproape de Bucuresti; aceeasi poveste;
    trei: daca distanta li se pare scurta, te si injura si tot nu te duc;

  16. În principiu, ai putea avea dreptate, DAR ar fi bine să ne gândim la două aspecte:
    – Spre deosebire de ceilalți participanți la trafic, pentru care mașina este un mijloc de deplasare dintr-un loc în altul, taximetriștii din asta își câștigă pâinea. Cu cât au mai mulți clienți, cu atât își pot plăti mai ușor ratele la bănci, taxele, traiul de zi cu zi, al lor și al familiilor. Apoi, să fim sinceri și obiectivi, maniera în care se comportă taximetriștii în trafic este doar expresia (de la nivelul străzii) „relațiilor“ pe care le avem unii cu ceilalți atunci când ne aflăm la serviciu, fără a fi la volan. Fie că lucrezi într-o multinațională sau într-o covrigărie, se vor găsi întotdeauna indivizi „care-ți taie fața“, „te claxonează“, se constituie în „cirezi“ ca să-ți de-a la maleolă. De ce ar fi altfel în stradă?!

    – Taximetriștii completează un gol. Numărul lor este atât de mare, pentru că transportul în comun, de suprafață, este extrem de deficitar. De ce se întâmplă asta? Pentru că nu există benzi speciale pentru autobuze (și taximetre), acestea fiind ocupate de mașinile staționate/parcate și care nu sunt taxiuri. De ce se întâmplă asta? Pentru că nu există locuri de parcare.

    Atunci când vei/veți iniția, în sfârșit, un protest care să vizeze această deficiență fundamentală, LIPSA LOCURILOR DE PARCARE, mă voi alătura și eu. Până atunci, taximetriștii, motocicliștii, bicicliștii etc sunt doar epifenomene, consecințe ale unor cauze care se află în altă parte.

    Numai bine și succes!

  17. Taximetristii din Bucuresti sunt niste oameni de cea mai joasa speta (nu chiar toti).
    M-au taxat cu 50 ron de la otopeni pana in baneasa shoping. 5 km.
    Era Un gras batran mirosind a transpiratie.

  18. De fiecare data cand vin tara trebuie evident sa trec prin Bucuresti, si uneori trebuie sa iau trenul – deci am nevoie de taxi pana la gara. De fiecare data ma enervez pentru ca trebuie sa ma cobor la nivelul unor indivizi dubiosi si slinosi care stau si asteapta sa le pice prada. Nu inteleg de ce un aeroport civilizat cum e Otopeni (e totusi ok cu toate problemele lui), intr-un oras care mie imi place destul de mult (desi nu sunt locuitor) nu poate rezolva problema acestei mafii. Si la gara si la aeroport te asteapta taximetristii de cea mai joasa spetza cu putinta. Am mers cu taximetristi de treaba, oameni ok, politicosi si normali – (in Bucuresti). Se pare ca acestia au interzis la gara sau la aeroport.

  19. Solutia este simpla. Exact ca in tarile west europene, Serviciul Radio Taxi, se face comanda(la modul serios, cu verificare), iar taxarea incepe din momentul in care clientul este in taxi-u. Bineanteles ca urmeaza o gramada de intrebari, cine palteste cursa pana la adresa, daca ia tzeapa…..samd. Toate astea le rezolva timpul si legislatia. Apropo! in west, nu prea exista statii de taxi ca la noi, tocmai din acest motiv.
    CE CE SUNT INTERESATI IMPUN LEGEA!

  20. Va multumesc tuturor celor ce au postat aici si pe blog cat si anticipat celor ce vor continua sa posteze documentat sau nu. Doar printr-o implicare in masa vom putea schimba ceva in Romania si nu numai la nivel de taximetrie, dar la orice nivel ce trebuie adus pe o linie normala a bunului simt si a deontologiei profesionale.

    Ma mai gandeam la o varianta. Daca aveti cunostinte taximetristi cu bun simt, sunt sigur ca si munca lor este afectata de comportamentul colegilor de breasla. Sunt sigur ca un comentariu mai elaborat din aceasta directie va ajuta cauza noastra.

    In rest, va urez trafic usor si fara incidente.

    Va astept cu mai multe detalii.

    O seara buna.

  21. Chiar nu stiati ca obraznicia si tupeul vine de la faptul marea majoritate a taximetristilor sunt informatori ori colaboratori ai politiei si nu numai.Doua chestii ma deranjeaza in principal: 1. te duc doar daca traseul tau coincide cu interesul lor ,si culmea este ca li se pare foarte normal, si 2. Toti vor sa-ti povesteasca viata lor si (sau) sa-ti dea lectii de viata, politica, morala, orice ca doar el este cel mai umblat si destept !Odata m-a luat unul de la serviciu ( institutie centrala represiva) si dupa s-a lamurit ca nu eram vizitator ci chiar lucram acolo, functie importanta, curiozitatea e una din “calitatile” lor, a inceput sa ma invete de ce institutia mea nu merge bine si cam ce ar trebui facut.Atragandu-i scurt si ferm (ma pricep sa tai repede maioneza golanilor) sa-si vada de drum si de volan a devenit subit acru si cert numai frica l-a facut sa-si refuze placerea de a ma da jos sub un pretext oarecare, mai ales ca ii fixasem azimutul o binecunoscuta carciuma bucuresteana unde mergeam la onomastica unui prieten. Pai daca mergi la spritz inseamna ca esti betiv, adica ca mine, si e clar si simplu, suntem egali !Sa mai spunem ca sunt extrem de solidari si daca unul e in pericol ,indiferent ca doar i se pare sau starea deriva din propriul comportament, isi cheama ciracii prin statie si ala esti.Nici politia nu intervine ca sa nu pateasca ca acum mai multi ani cand vreo doua sute de taximetristi au blocat agresiv o sectie de politie pentru a obtine eliberarea unui coleg( pe vremea aia nu erau mascati).

  22. De ce nu cereti introducerea in lege a cerintei de a exista pe fiecare masina de taxi o camera video si obligativitatea firmelor de taxi de a stoca datele respective.
    Asta ar asigura clientul impotriba abuzurilor taximetristului, ar asigura firma impotriva furturilor de genul “te iau fara aparat sa face atat”, ar asigura si taximetristul impotriva abuzurilor din partea clientului.
    Si nici o autorizatie nu ar trebui eliberata daca nu exista camera video pe masina.
    In US toate taximetrele au camera video si inregistreaza, exista un anunt vizibil pe portiera care spune ca daca nu esti de acord sa fii inregistrat nu folosii masina respectiva. Iar cand taximetristul a refuzat sa ma ia pentru ca distanta era prea mica, cel care l-a reclamat a fost colegul lui (urmatoarea masina ).

  23. Monitorizare GPS! sa fie obligatorie prin lege!
    Daca pe bonul fiscal obligatoriu va fi si tariful si distanta parcursa ( pe
    GPS) plus traseul , pentru a nu exista nici un dubiu , jumatate din nesimtitii de acum vor pleca acasa!!!

  24. Cei care stau in zona COlentina-Teiul Domanie, cunosc deja marlania bulinarilor.
    http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Taximetristii_de_pe_treceri_sfideaza_Politia_0_320968156.html
    Stau la 2 blocuri de acolo si in fiecare zi parcheaza pe trotuar, intorc pe el, gata sa dea peste pietoni, femei cu caruciorul de copil, batrani etc
    La 20 m este sectia 7. Credeti ca ei fac ceva? Evident ca nu, militienii stau in spatele blocului de la nr.1 si beau bere pe trotuar.

    • Stii care-i culmea?!
      Ca aia de la Sectia 7 NU AU COMPENTENTA pentru contraventii la legea rutiera! Si daca ai da peste unu’ competent care ar avea toata bunavointa din lume sa te ajute … ar trebui sa sune inclusiv el la Rutiera.
      Asa a facut, in intelepciunea sa, Legiuitorul, legea …. 🙂

      Dar poti sa suni tu la Rutiera 021-9544 si sa ceri sa trimita un echipaj sa rezolve situatia …. de fiecare data cand iesi din casa, in fiecare zi!!

      O faci!? Nu cred….
      O sa o faci!?! Iar nu cred ….
      Mi-as dori sa o faci!?! DA!

  25. Hai sa ne gandim putin cine ajunge taximetrist, si in ce conditii vietuieste acesta:
    1) Taximetrist ajunge in general (!) unul caruia “nu i-a placut cartea” daca pot sa spun asa, si care fie s-a apucat de soferie, fie a fost dat afara de pe la vreunul din combinatele falimentare, si a trebuit sa se reprofileze sa isi castige painea. Oricum, CLAR nu s-a facut taximetrist din pasiune pentru sofat, sau din dorinta de a presta un serviciu de calitate semenilor sai. Deci lipsa educatiei (nu neaparat a scolii, ci a acelor 7 ani) + indiferenta fata de meseria lor + indiferenta caracteristica romanilor fata de semeni = valoarea unui taximetrist in romania.

    2) Anturajul. presupunem prin absurd, ca ajunge taximetrist un om cu un pic de educatie, de obraz, de bun simt si respect fata de client, si fata de faptul ca acesta ii plateste (mai mult sau mai putin) painea (sau shaorma). Si se intalneste in statia de taximetre cu “baietii”, sa stea si ei la o “cioaca”. Si incep baietii sa povesteasca smenuri, gagici, lipeli, combinatii, parfumuri, bordeluri si alte coloraturi de astea…Omul nostru, cu bun simt, fie se retrage in masina si mai citeste o carte din colectia Adevarul, fie intra in discutie, mai timid la inceput, apoi prinde curaj, pana cand, dupa cateva luni, e unul “din baieti”. De la unu invata cum sa isi fenteze aparatul, de la altul invata unde sunt cele mai bune fete, si tot asa. Si transformarea e gata.

    Totusi, sunt gata sa recunosc, ca am cunoscut un taximetrist, un baiat cu familie, fost sportiv (fotbalist), cu un obraz foarte subtire, cu care aveam mereu ce discuta, care avea grija de masina lui, care nu fuma in masina cu clientul, nu punea manele sa iti crape capul, nu mergea ocolit. Deci se poate.
    Ca fapt divers, cand am de mers cu taxiul, il sun direct pe el. Prefer sa ii dau lui 5-10 lei bacsis si sa ii rasplatesc bun-simtul. Deci se poate…

  26. Treaba cu amenzile sta in felul urmator: cei care au statut de sofer profesionist nu sunt amendati, decat la incalcari nesimtite ale regulilor, este o intelegere intre politie si sindicatul lor.
    Merg destul de des cu taxiul, si n-am avut niciodata probleme in interiorul taxiului, in afara de vreo 2 cazuri, chiar am dat numai peste oameni civilizati care m-au si intrebat daca ma deranjeaza ca au geamul deschis. Asta a fost partea de pasager.
    Ca parte de sofer, in trafic, nu prea ai ce sa le faci, mai ales ca 95% din ei sunt tigani, de acolo si unitatea lor incredibila.
    Nesimtirea lor e deja mai mult decat renumita, de batut cu ei nu poti, decat daca esti suficient de prost ca sa mergi in spital, daca doamne fereste l-ai tamponat pe unul pac 4 milioane ca daca nu iei 4 milioane de pumni in cap si tot asa…
    In legatura cu supra taxarea: cereti fratilor bonuletul, pe bonulet se vede tot, daca v-a furat mergeti frumos la politie, aveti nr taxiului tot, afisat pe bord, nu vrea sa-ti dea bonul, nu platesti, oricum cursa fara aparat e gratuita;)
    Iar ca poveste urata cu un taximetrist, hai sa merg la facultate acum vreo 4 ani, iar mama la serviciu, ma uit de la distanta si pe portiera scria 1,9, ce-i drept liniutele erau la 90*, dar era 1 100%, ne urcam in taxi si la un moment dat observ pe aparat ca tarif ora era 7,9 RON/Km, i-am spus sa opreasca, dupa o cursa de maxim 300m, ma dau jos si imi spune ca ala e 7, m-am certat cu el dar fara succes, am platit ptr 300 m cat ptr 10 Km, asa ca mare atentie.

  27. Weekend-ul trecut am fost la Buzau, la o nunta. Am luat un taxi pana la restaurant. La un moment dat, dupa ce circula cu 80 km/ora pe niste stradute cu drumuri proaste, gandindu-ma sa ii sugerez subtil ca merge prea tare, l-am intrebat: nu va suparati mergeti dvs cam tare sau drumul e prost. Raspunsul lui: si una si alta. Dar sa nu va imaginati ca a mers mai incet.
    In Bucuresti se mai intampla sa mai circul si cu taxiul, mai ales cand nu mai circula RATB-ul. Circula cu o viteza ce depaseste de cele mai multe ori 60 km/ora. In ultima vreme am intalnit taximetristi care nu prea cunosc Bucurestiul. Oricum mi-am facut un obicei din a le spune adresa si traseul pe unde sa mearga de cum ma urc in masina, inainte de a porni ceasul. Daca comenteaza….. ma dau jos. NU ma urc in taxi daca: taximetristul arata ca un nespalat, dezlanat, are fata de smecher, masina impopotonata pe interior cu diverse ……..
    Ce am vazut de ex in gara din Milano. Dupa ce iesi din gara, taxiurile au o parcare speciala si sunt aliniati unul dupa altul si isi asteapta clientul. Toate taxiurile sunt albe (indiferent de marca masinii).
    Ce am vazut de ex in gara din Bruxelles: Dupa ce iesi din gara, taxiurile au o parcare speciala si sunt aliniati unul dupa altul si isi asteapta clientul.
    Si exemplele pot continua cu alte orase unde lucrurile sunt facute cum trebuie nu cum se nimereste.

  28. stateam in masina zilel trecute si exact la asta ma gandeamsa iau initiativa si sa fac ceva impotriva astora.

    sunt un om pasnic insa demulte ori astia ma duc aproape sa imi explodeze o vena la cap ! devii coleric, nebun ahhhhh nu ii las sa se bage mai mult vreau sa imi pun unbull bar la masina 🙂

    stiu stiu idei constructive and all dar iti omoara omenia tagma asta de oameni care parca vin de pe planeta statatorilor degeaba county-ul nesimtitilor…

  29. prof .M.O., pensionar +taxi PFA, colab.neretribuit al o firma agreata on

    …. asa de multe acuze sau puncte de vedere nu vor rezolva,decat instinctual, problema (‘am ciuda pe taximetristii …etc.); la cei 74 de ani care-i am pot sa va spun ca – civilizatia, in taximetrie inca nu este cunoscuta(cu rare exceptii…, sau chiar ‘nu cu rare exceptii’, deh….). ‘Taxi nesimtiti’ exista ca asa este imaginata, organizata si dirijata activitatea, adica de 3x prost ! In ultimii 20 de ani, in aceasta munca de prestare servicii nu a invervenit nici o urma de istetime ci numai fel de fel de metode de a-l taxa pe Taxi; aceste gramezi de taxe, impozite, amenzi samd. fac ca multi Taxi sa devina nesimtiti (!); aceste multe puncte de vedere, comentarii isterice sau savante nu rezolva problema. Ea se va rezolva cand ‘cineva’ (poate chiar aceasta campanie) va reusi sa schimbe ceva ‘vechi, antic si dedemult’ cu competenta in organizare si analiza dibace de ordin psihologic a relatiei ‘taxi-client-conduita legala/politie’.

    Daca ‘patronul’ acestei campanii…, ma v-a contacta pe email, ii promit ca pot contribui si eu cu unele…,dece nu, chiar cu ‘totala schimbare eficienta si ieftina’ a activitatii de taximetrie. De nu ma va contacta – eu va urez tuturor autorilor de comentarii atat de savuroase in derizoriul lor ….. succes si ‘sa auzim numai de bine’….[ Voi nota aceasta interventie cu indicativul ‘D 93/1 iar de vor urma si altele ele vor fi notate: D 93/2 .., D 93/3 etc.] Cu bine, M.O.

    • Va multumesc frumos pentru interventie si ganduri. Intr-adevar toate aceaste probleme is pot avea rezolvarea implicand nu numai oamenii cu ofurile lor ci si reprezentantii din clasa politica si administrativa.

      Sunt deschis, si cred ca oricine ar fi, la orice colaborare ce se dovedeste de ajutor acestei campanii.

      Va rog sa imi lasati un mail la taximetristi.nesimtiti@gmail.com si vom putea cu siguranta comunica si face schimb de idei.

      Cu multumiri,
      Valentin Mladin

    • e o perspectiva, domnule pensionar + PfA taxi. etc
      Desigur, conditiile grele ( taxe, etc, daca inteleg bine) pot accentua agresivitatea si …sa zicem nesimtirea taximetristilor DAR NU (CRED CA) LE POT PROVOCA.
      Conditiile grele de viata pot accentua trasaturile negative ale unui popor, ale unei bresle, dar nesimtirea trebuie sa existe ca sa fie consolidata de acestea,…nu DEVII nesimtit si tembel si al dracu’ doar pt ca e viata grea.
      AAh, in cazul in care nu stiati
      – “la tati ni-i greu” …TOATE CATEGORIILE SOCIALE trebuie sa plateasca taxe, impozite, uneori amenzi, toti avem familii, probleme, credite etc
      -taximetristii nu sunt, nici pe departe, cea mai napastuita categorie sociala. Fentarea legii si umflarea preturilor se fac destul de usor in breasla asta( si nu se fac doar in perioade cu taxe mari)

      E parerea dumneavoasra, v-o respect, dar nu ader nicicum la ea.

      • prof .M.O., pensionar +taxi PFA, colab.neretribuit al o firma agreata on

        asa, ca ne ‘respectam’ unii cu altii este bine,dar concret cum vedeti rezolvarea ? Mai este una, sa-i desfiintam pe taximetristi si ati scapat de toate necazurile…, glumesc; oricum ratiunea si, urmarea ei, organizarea civilizata trebuie sa se manifeste !

    • rezolvare posibila, dar putin probabila: respectarea legii. E greu.
      Multora le e jena/sila/mila sa faca reclamatii la firma respectiva, politie, anpc ( nu stiu de ANPC, dar la politie si firma inteleg ca adesea esti intampinat cu atitudini care mai degraba sunt partinitoare pentru taximetrist)
      Cadru legal inteleg ca exista, de cod dontologic ma indoiesc ( si, din nou, daca ar exista, probabil ca nu ar fi respectat)

      in rest…solutii personale- gasirea unei firme sau a unor taximetristi cu care sa colaboram cu precadere
      nu, nu propun desfiintarea breslei, as vrea doar sa fie ceva mai civilizati. nu cred ca e imposibil.

  30. Felicitari pentru initiativa si pentru timpul alocat.
    Totusi nu pot sa nu fiu revoltat de lipsa de reactie a autoritatilor (platite pentru asta) in aplicarea legilor. Trebuie sa pierdem timpul noi cetatenii pentru a sensibiliza politia ? In ritmul asta ne-ar trebui 1000 de ani sa ajungem o societate civilizata.
    Sau, poate daca toti avem initiative de acest gen, vom reusii in decursul unei vieti.
    Felicitari initiatorului si de ce nu, haideti sa facem o intreaga platforma cu toate problemele urbei, sa incercam sa-i luminam pe cei platiti tot de noi sa administreze orasul.

  31. In primul rand tin sa salut aceasta initiativa pentru ca este absolut necesara in conditiile actuale in care suntem tratati de catre cei mai multi dintre taximetristi.

    Referitor la relatarea unei intamplari cu acestia, locuind in Bucuresti 5 ani, am fost nevoita de multe ori sa folosesc acest mijloc de transport, iar aspectele neplacute ale acestui serviciu sunt intr-un numar mare ca de exemplu masini si soferi neingrijiti, fumatul in masina, stationarea in locuri interzise, limbaj de mahala etc, la care as vrea sa mai adaug:
    – traseul parcurs pana la destinatie este, in majoritatea situatiilor, unul mult mai lung, iar in cazul in care indraznesti sa sugerezi un altul, raspunsul primit este ca nu cunosc strazile indicate, desi ca si taximetrist, cunoasterea orasului ar trebui sa fie o conditie sine qua non, iar novicii ar trebui sa foloseasca GPS-ul daca nu se descurca.

    – in cazul in care traseul este prea scurt sau in acel moment oferta de taxiuri este mica din varii motive, cei pe care ii rogi, fie te refuza, fie iti cer un pret mult prea mare comparativ cu distanta parcursa.
    De exemplu, in iarna au fost cateva zile de ninsoare puternica si ulterior nameti pe stazi; fiind in zona Unirii cu o multime de bagaje, am incercat sa iau un taxi pana in zona Sala Palatului, o distanta mica, insa greu de parcurs pe picioare la acel moment; primul dintre ei m-a refuzat tocmai din cauza distantei, al doilea la fel, iar urmatorii doi mi-am cerut 25RON. De aceeasi situatie m-am izbit si in perioada sarbatorilor cand nu se mai respecta pretul afisat pe aparat.

    – o alta problema este comportamentul agresiv la volan, in primavara a trebuit sa iau un taxi si m-am bucurat enorm cand am ajuns la destinatie pt ca domnul conducea f repede si a fost la un mic pas de un accident. Iesind din pasajul Lujerului, in intersectia cu mall-ul, nu a reusit sa se incadreze pe banda pt dreapta noi trebuind sa mergem pe Timisoarei, iar in momentul in care s-a facut verde a accelerat puternic vrand sa treaca prin fata unui camion. Mai aveam cativa cm si eram izbita de cabina resp automobil daca soferul celalalt nu punea o frana brusca. Mai grav e ca dupa aceea taximetristul nu a realizat ca greseala il apartinea si tot el era cel nervos.

    – niciodata nu au rest, situatie pe care nu de putine ori am simtit-o pe propria piele, ultima dintre ele soldandu-se cu decibeli peste limita de bun simt maxim admisa cand nu am avut sa ii dau decat o hartie de 50RON la o cursa de 10RON. A trebuit sa ascult minute in sir injuraturile lui, a facut tot posibilul sa ma faca sa ma simt vinovata ca eu nu am bani fixi sa-l platesc si ca este de datoria mea sa ma asigur ca am, mai apoi a condus cu o viteza f mare in oras pana la un non-stop ca sa schimbe banii, iar cand ne-am intors la destinatie a avut nesimtirea de a ma taxa si pt drumul parcurs sa-i schimbam.

    -taximetristii ne reprezinta ca si tara, iar cu asemenea intamplari, clar imaginea nostra nu se va imbunatati.
    De exemplu, oare ce o sa creada Austria, cand o doamna a fost efectiv jefuita de un sofer de taxi in momentul in care i s-au cerut 300RON pentru o cursa care nu depasea 15RON si i s-au blocat usile cand a refuzat sa plateasca? I s-a intamplat acum doi ani unei doamne trimise cu munca in Bucuresti pt 2 sapt.

    Iar referitor la legi si amenzi, reglementari in teorie sunt o multime, insa cred din ce in ce mai mult ca de fapt ne lipsesc oamenii care sa aplice legea si aici nu vorbesc din punct de vedere cantitativ (scolile de politie au destui doritori si cursanti) ci din punct de vedere calitativ si moral, lipsesc oameni care sa fie impartiali si incoruptibili- well, suna a utopie !!!

    Este pacat ca astfel de lucruri au devenit cotidiene intr-o capitala europeana ce ne place sa credem ca este Bucurestiul, probabil doar din pct de vedere geografic putem spune ca este corecta afirmatia; referindu-ne la serviciile de taximetrie oferite nu putem spune acelasi lucru deoarece, spre deosebire de alte state, aici calitatea este zero.
    Taximetristii (si nu numai) nu au inteles ca ei ofera un serviciu si ca-si castiga existenta din clientii pe care-i au, ca ar trebui sa-i respecte pentru ca daca nimeni nu ar mai folosi taxiurile din motive mai sus enumerate, nici ei nu ar mai avea un loc de munca. Atitudinea lor este gresita si nociva pt ei insisi pe termen lung, nu acesta e modalitatea corecta de a pastra si creste portofoliul de clienti.
    M-am saturat, ca si client in diferite ipostaze, sa fiu eu cea care se roaga de celalalt sa isi faca job-ul intr-un mod civilizat, m-am saturat sa suport toanele soferilor si sa spun doar eu multumesc la finalul cursei desi beneficiile sunt de ambele parti, m-am saturat sa vad clienti suportand atitudini neadecvate si totusi sa platesca la final pt ele si sa lase si bacsis.

  32. prof .M.O., pensionar +taxi PFA, colab.neretribuit al o firma agreata on

    .. vai cat de plictisit sunt de ‘conferintele’ astea pe net; chiar nu se poate scrie doar esentialul…? adica ‘ecva’ care sa ajute la rezolvare nu la incrancenare…!

  33. subscriu si eu acestui articol ..
    am fost lovit de un taxi si proiectat intr-un stalp de beton facand masina dauna 100% ..
    taximetristul nu a acordat prioritate si m-a atins aripa stanga fata.
    mentionez ca nu avea alcolemie fiind de fata la test ..
    varsta lui fiind in jur de 50 ani ..

    lasati-ne sa conducem corect va rugam ..

    • 'cu plecaciune'.... on

      vai, vai, bine ca mai sunteti in viata sa puteti scrie povestea; deci…… azi merg la primar si imi depuns autorizatia pt ca dv. ati fost lovit de un taxi, OK !

      Cum veti reactiona, data viitoare, cand dv. loviti pe altul..?/ La cine depuneti cererea ?

      Dar fiti sigur ca ati avut un eveniment nefericit si im pare rau chiar; eu conduc de 51 de ani iar partea din fata a masinii mele nu a lovit, zgariat nimic.

      Deci 51 ani sofer fara accident si stiu cam toate drumurile din Europa, de ex.

      Cred ca o parte din Cap. “Socializarea reala”, nu l-ati citit inca si iata aveti ‘surprise’….. Drum bun, fara evenimente !

  34. Domnule M.O. ,referitor la intrebarea dvs “chiar nu se poate scrie doar esentialul? ” as vrea sa va reamintesc ca ideea a fost conceputa ca o dezbatere (conform DEX, analiza amanuntita, discutie) , ca modalitate de relatare a intamplarilor neplacute cu taximetristii si nu doar ca mod de a gasi solutii la acesta problema, desi intr-un final aici vrem sa ajungem.
    Continuand pe afirmatiile dvs, daca sunteti plictisit de “conferintele” noastre pe internet si daca vreti ” ceva care sa ajute la rezolvare nu la incrancenare” , atunci de ce nu veniti dvs cu o rezolvare mai ales ca sunteti si taximetrist si cu siguranta cunoasteti si varianta colegilor? Poate asa ii intelegem si noi mai bine si ne vom abtine de la a mai posta “comentarii isterice ” cum ati mentionat mai sus sau poate ca asa ne vom face si noi mai bine auziti in breasla din care faceti parte.
    In alta ordine de idei, eu nu sunt dispusa sa folosesc niciun gram de empatie in acest caz, sa incerc sa inteleg nesimtirea celor care lunar primesc un salariu din buzunarul meu, sa accept sa se poarte urat cu mine si sa ma complac in situatie (tacerea si indiferenta noastra alimenteaza abuzurile lor) .
    Iar scuze ca, asa sunt ei, nu sunt civilizati, nu avem cum sa schimbam asta, trebuie s-o luam ca atare, nu ma incalzesc deloc, nu reprezinta argumente care sa le justifice actiunile; fiecare om munceste zi de zi si indiferent de problemele personale sau de nivelul de studii, in timpul programului de munca respecta o anumita conduita.
    Referitor la afirmatia cu taxe, amenzi, impozite, acestea nu exista doar pt ei, sunt si alte bresle care trebuie sa achite o multime de dari la stat, toti intr-un final trebuie sa suportam o fiscalitate din ce in ce mai dureroasa, dar asta nu ne justifica deloc un comportament vulgar; fiecare persoana are greutatile ei, dar reuseste sa se abtina de la refulari ca cele infaptuite de taximetristi.
    Haideti sa nu mai incercam sa gasim astfel de scuze, pentru ca toti traim in aceeasi societate, pentru toti este anul 2010, ei nu vin din Evul Mediu sa putem spune ca nu sunt civilizati si sa-i iertam, iar inainte de a ne spune ca sunteti plictisit de ceea ce scriem noi aici, ar trebui sa va ganditi ca daca s-a ajuns la “conferinte” inseamna ca am avut f multe incidente cu clg dvs si avem nevoie de mult spatiu pt a le relata.

  35. Alina, stima comentatoare: scrieti cat vreti dar eu stiu, de ex., ca nici nu am citit ce ati scris ca era prea lung si aveam treaba. Fiabilitatea mesajului depinde si de lungimea lui. Uite , eu am incheiat si cred ca-m spus ‘destule’ ; pa…..

  36. mi-am facut timp si am citit raspunsul dv. Eu ca taxi simt clientul ‘montat’ contra mea si daca ‘ma ataca’ ii ‘raspund’ cum pot eu mai bine. Poate ca acelas simtamant ii curpind si pe ceilalti ‘nesimtiti’…, ce sa va recomand… sa-i scuipati, bateti, linsati si asa vom scapa de ei. Eu stiu ca exista, in criminalistica, o teoris din care reese, aleator, ca vinovata de o reactie proasta, paradoxal, este, uneori, chiar ‘victima…., ati auzit de ac. teorie…?

    Vreti sa contribui la aceasta dezbatere aducand doar critici…? E bine si asa ! Dar tare v-as ruga sa veniti si cu solutii…; aici este mai greu, dv. nu aveti solutii ci doar reprosuri.

    Eu, care sunt direct vizat de dv. AM SOLUTII … (!) si le dezbat cu ‘propitarul’ acestui blog, necesita un timp de lucru…, dar cand le vom ordona si expune in mod inteligibil si pertinent, sper sa fiti ‘pe faza’ si sa va spuneti, si atunci, parerea. Pornesc de la a nu fi de acord cu ‘nesimtirea’ (ambe due) si nevoia de a ORGANIZA sistemul astfel incat relatiile sa fie cele asteptate si de ‘nesimtiti’ si de clienti; exista sansa s-o facem… dar tare mi-e frica ca vom avea nevoie de 100.000 de semnaturi si, din experienta altora, stiu ca aici se cam impotmolesc lucrurile, inchei – “nesimtitu’ de servici” MO

  37. Domnule M. O. , multumesc ca v-ati facut timp si multumesc pt raspuns, desi trebuie sa va spun ca nu gust ironiile de mai sus si nu cred ca este cazul sa ajungem atat de departe cu teori si presupuneri psihologice doar ca sa incercam sa scuzam clg dvs cand realitatea este mult mai simpla.
    Succes cu solutiile, abia astept sa le vad si sa contribui si eu la o imbunatatire a acestora acolo unde este cazul; sunt convinsa ca toti cei care au comentat aici isi vor aduce aportul in dezvoltarea diferitelor idei de rezolvare enuntate pe viitor.
    Tind sa cred ca un prim pas in dezvoltarea unei solutii este identificarea problemelor, iar aici intervenim noi, cei care am relatat, cu inregistrari video sau nu, intamplarile, asa ca fiecare contribuie la solutionare.
    Referitor la semnaturi, sunt o fire optimista si sunt convinsa ca se pot obtine daca exista munca si determinare, nu pot crede ca este imposibil de realizat.
    Cat despre noua dvs semnatura, felicitari pt simtul umorului, m-am amuzat copios, insa daca exista si o subtilitate in asta, as vrea sa va rog sa cititi inca o data ceea ce am scris si sa observati ca nu m-am referit la toti taximetristii , am spus cei mai multi dintre ei, insa nu toti, pentru ca am cunoscut si cativa taximetristi civilizati.
    Pacat ca la noi in tara, cei cu bun simt reprezinta o exceptie, cand de fapt situatia ar trebui sa fie exact invers.

    Toate cele bune si sa aveti parte de clienti ne”montati”, (ca sa nu se ajunga la teoria de mai sus) .

  38. ..degeaba fac a’luzii’; scrieti bine dar … prea mult; ‘cercati esentialul cu solutii mai ales; ds. ‘nesintiti’ stiu toti ca exista…. dar ds. solutii… aud mai putin; va vand un pont – SISTEMUL trebuie mai bine ORGANIZAT !

    Fara sa vreau intru in ‘cadenta’ dv., scriind prea mult: cand, acum 55 de ani eram student in anul IV, am audiat un curs de Organizare / nu spun specialitatea ca va dau “mura’n gura”; deci in primele 5 minute dl. conf. a rostit urmatoarele cuvinte ep care, iata, eu nu le-am uitat atat amar de vreme…:” nu va plangeti daca nu va reuseste ceva, nu dati vina pe…., nu dati vina pe voi…, analizati bine cum ati ORGANIZAT activitatea si veti reusi !”. vedeti ceva la acest capitol..? Astept……

  39. Enunturi simple:
    1.Toti taximetristii circula intr-o mare de masini, conduse care mai de care mai “priceput”.
    2.Toti participantii la trafic circula intr-un trafic organizat prost.Exemple( tramvaiul si autovehiculele au verde in acelasi timp, insa tramvaiul taie calea autovehiculelor.Asta e un punct de conflict care da nastere la invitatii la accident sau la mici intelegeri .Ma opresc la acest exemplu doar, mai sunt mii)
    3.Traficul este organizat de catre o autoritate care NU face nimic in sensul imbunatatirii conditiilor de trafic( sau foarte putin).
    4.Regula numarul 1 in trafic trebuie sa fie, respecta si vei fi respectat la randul tau de catre ceilalti participanti la trafic.Asta tine de popor , civilizatie,pozitie geografica,in general conditii care nu au legatura cu partea tehnica a traficului.La noi aceasta regula nu poate fi aplicata.De ce?Pentru ca suntem popor de presedinti.Toti avem personalitate si suntem jemanfisisti( adica: nu vezi ca trec eu?stii cine sunt eu?treci . mbah!…samd ca sa nu exemplific partea cu calendarul, arahanghelii , sfintii, si injuraturile de mama,tata, copii, nevasta, casa,si alte chestiuni care au legatura cu persoana care primeste urarile).
    5.In clipa in care ai primit permisul si intri in trafic , traficul te “formeaza” , adica mai bine spus te deformeaza…in ceva timp ,constati ca te enervezi brusc,stii sa injuri ka lumea, ai atitudine, ai devenit profesor, dai sfaturi, etc…
    Asta nu intelege legiuitorul si aia care se ocupa de trafic( se poate observa la tinerii care mor pe capete, si este cu siguranta una din explicatii)
    6.Alcoolul si drogurile…in privinta asta legea e permisiva…peste o anumita concentratie de alcool( sa zicem mai mult de un pahar) propunerea mea ar fi sa se confiste masina ( banii sa ajunga la victimele accidentelor de circulatie),idiotului sa-i fie interzis pe viata sa mai conduca si interzicerea unor drepturi pe o perioada limitata de timp.
    Pentru consum de “fericire” e mai simplu….direct la dezintoxicare si sa-si suporte singur costurile…daca nu are de unde sa plateasca….pus la munca in folosul comunitatii pina comunitatea recupereaza banii .
    7.Tot traficul in general este un complex de factori.Taximetristii sunt si ei rezultatul calitatii traficului.Ei sunt cel mai elocvent exemplu datorita faptului ca ei stau cel mai mult in trafic.( asta nu inseamna ca le caut scuze, nici pe departe)
    Si cu ei legea e proasta.Ai gresit, platesti.Cum se aplica ?
    Daca cine se ocupa de autorizarea si urmarirea taximetristilor ar face cateva vizite in cele mai aglomerate metropole si ar fi atent la ce se inatmpla acolo, n-am mai inventa apa si mersul pe jos in fiecare zi.
    Cu alte cuvinte nesimtirea si delasarea vin INTOTDEAUNA de sus, pentru faptul ca nu se iau masurile care trebuie, cand trebuie si de catre cine trebuie.Putem influenta asta.
    Exemplu:
    – Esti refuzat nejustificat de catre taximetrist.Ar trebui sa existe un numar de telefon dedicat pentru asa ceva.La 3 apeluri despre refuzuri ( care sunt justificate, si procedura este simpla de facut ) se retrage licenta si dreptul de practica pe loc.Sunt mii de alti taximetristi care vor sa lucreze si nu au loc.
    Si daca vor fi abuzuri( ma refer la telefoane) in 20 % din cazuri, se curata breasla pe loc de mitocani, si rezultatul final conteaza.

    🙂

    • Multumesc de randuri. Tocmai asta si incerc sa fac. Vreau sa ajung cat mai sus la persoane care chiar pot influenta ceva, care au un cuvant de zis vis-a-avis de aceasta problema. Si da, problema nu sta numai in taximetristi, bizoni de trafic intalnim la tot pasul, fie ca sunt taximetristi, soferi la RATB, curieri, sau pur si simplu soferi.

      Sa speram ca aceasta campanie isi va atinge scopul intr-un final.

      Iar ca mesaj general, apreciez toate comentariile de aici cat si de pe blog, insa ne trebuie si niste informatii documentate prin imagini. Asa ca va rog ca in momentul in care sesizati o neregula, sa faceti o poza cu telefonul, cu camera, cu orice, si sa o trimiteti la adresa vmladin.taximetristnesimtit@blogger.com.

      Va multumesc,
      Valentin Mladin

    • chestia asta cu ‘refuzatu’… face parte dintr-o trasatura de caracter negativa a romanului – se numeste ‘grandomanie’ [….”uite ba, cine, un neica nimeni, isi permite sa ma refuze…”]; dar solutia este mult mai simpla > mergi la altul si nu mai te considera, asa usor jicnit, nu face o frustrare din asta; te-a respins… dar daca el chiar din alte motive isi cauta ‘clientul ideal’ pt a putea ajunge acasa, impreuna… se practica, fiecare are problemele lui, asa cum le puteti avea si dv.

      depasiti etapa repros, reclamatie si mergeti, mai direct la > solutii, proiecte, masuri fezabile [inversul celor punitive…]

      • @MO 04
        Chestia cu refuzatu’…a fost un exemplu,stimabile.Atita timp cat faci servicii de taximetrie si esti pe liber”” nu ai voie ….PUR SI SIMPLU …sa refuzi.
        Ce-ar fi daca un sofer de autobuz s-ar supara intr-o zi si n-ar mai merge pe ruta lui?Ce-ar fi daca doctorul cand te-ai duce la el ar spune….astazi tratez numai de aia cu gripa…restul maine sau du-te la altul?Ce-ar fi daca moderatorul site-ului asta nu te-ar lasa sa mai postezi ca n-are chef in ziua aia?
        Nu are sens sa mai insir si alte exemple….devine de-a dreptul hilar.
        Solutia este ca fiecare sa-si faca treaba cum spune la carte’la lege,la regulament sau unde spune cum.
        Solutia pe care o spui dumneata este gresita si dovedeste ca inca nu stapinesti regulile .Mai ai timp.Primul pas l-ai facut vorbind pe forum.
        Toti avem cate ceva de invatat, de la unul de la altul.Nu-i rusine.
        Cu totii stim ca daca te retragi intr-o anumita zona( la garaj, la veceu, la amanta, la plimbat gaina vecinului, acasa ) nu te-apuci sa refuzi clienti pe capete pina apare o gasca care te duce pe banii ei unde vrei dumneata .
        Poate te-ai gandit vre-odata nu-i asa, ca poate m-as grabi sa ajung undeva, am o problema sau pur si simplu am nevoie de un pic de respect de la cel pe care urmeaza sa-l platesc si el ar trebuie sa-mi presteze un serviciu pentru care este autorizat.
        Ce spui dumneata cu optiunile este pur romanesc: origine garantata 100%….genul descurcaret al rasei mioritice…daca te-ai fi nascut in alta parte nici prin cap nu ti-ar fi trecut macar sa scrii asa ceva..si la noi iti spun parerea mea personala …merge numai cu masuri punitive….fara mila.
        Este singurul mod de a face sa domine regula si nu “combinatiile,optiunile”sau cum le-o mai spune.
        Cine e impotriva si nu se poate supune unor reguli de minim bun simt le-am recomandat intotdeauna zonele mai calde ale planetei…pe unde mai sunt copaci multi si e plin de combinatii…acolo e raiul pentru ei.
        Bunicu’ avea o vorba…ca jandarmu sa faca dovada faptului ca a muncit in ziua respectiva , seara trebuie sa vina acasa cu o ureche de hot in buzunar…( eu as completa cu urechi de mai multe feluri …insa mi-e teama ca moderatorul ar avea ceva impotriva….si ma las pagubas).
        🙂

  40. domnule MO, probabil dumneavoastra considerati ca e ok sa fii mitocan cu clientul, ca, deh e viata grea, ca e ok sa fumezi fara sa ceri permisiunea, ca e ok sa pui manele fara sa intrebi – sau ori alta muzica, ca e ok sa te vaiti ca e viata grea ca sa-ti lasa clientul bacsis, si eventual, sa-ti opresti tu bacsisul fara sa intrebi.

    Intre noi fie vorba, daca mi-ati refuza dvs o cursa, chiar as putea sa consider lejer ca un neica nimeni nu prea ar fi cazul sa ma refuze.
    Sunteti un semidoct in cel mai bun caz ( jicnit/ ma v-a contacta samd), aduceti cu obstinatie argumente pentru…nimic ( ce proiecte domnule? ce? trebuie stuii de caz, proiecte de fezabilitate? trebuie sa aplicele legile existe si cu asta basta)
    dar, stiti ceva…
    NU ASTA ESTE PROBLEMA. Nu de aia ma supar. Nu ma supar pentru ca trei taximetristi care insumat nu au scoala cata am eu, imi refuza o cursa.

    Ci pentru ca nu este este corect. Exista niste reguli si trebuie respectate de toata lumea. De la regulile de trafic, la regulile de buna cuviinta, la cele specifice profesiei- si daca nu stiati, nerefuzarea unei curse face parte dintre aceste reguli.
    Asa cum eu inteleg sa ma port civilizat fata de taximetrist asa ar fi cazul sa se comporte si el cu mine.
    Altfel, pana sa pierdem vremea cu solutii gen proiecte etc ( sunteti hilar domnule), am sa reclam ori de cate ori o sa am de-a face cu taximetristi nesimtit. Si poate daca mai faca si altii ca mine se va schimba ceva.

    PS masuri fezabile,inversul celor punitive? pai cam ce-ati vrewa? motivare pozitiva? sa primeasca un premiu, eventual dacama duce la destinatie fara tutun, manele si grobianism sa-i las bacsis 100% din suma si firma sa-l declare angajatul lunii? a se scuti. Mie nu-mi da nimeni premii poentru ca-mi fac treaba cum trebuie la munca, si nimeni nu este mangaiat pe crestet daca face ceea ce trebuie. Nu trebuie sa ajunga sa creada domnii taximetristi ca E NORMAL sa fie grobieni si daca se comporta civilizat, merita vreun premiu special. Din contra, normal ar trebui sa fie ca un taximetrist sa nu te refuza, sa nu te duca pe cai ocolita, sa nu-ti toarne manele in urechi si tutun in plamani fara sa intrebe, si, daca exista abateri, trebuie semnalate si sanctionate.
    este foarte simplu.

  41. ah , ca veni vorba de proiecte…da, se poate face ceva.
    Se poate da o lege conform careia nu chiar orice neica nimeni poate deveni taximetrist.
    Scoala de 6 luni.
    Examen dur, care sa ateste ca respectivul stie strazile, sa nu-i spui ca vre la sf gheorghe si sa te te duca la rossetti ( am patit-o acum cativa ani).
    Amenzi “sanatoase” pentru nerespectarea regulilor de conduta pt care respectivul a semnat.
    si…probabil….efectul ar fi ca am avea taximetristi mai spalati, mai competenti, mai politicosi, si aproape sigur, preturile ar creste.
    Intrebarea este suntem pregatiti sa platim mai mult pt un serviciu de calitate superioara?

  42. ….lui Oscar: am scris de 2 x mesajul catre tine si de 2 x ‘ceva’ a facut ca el sa-mi dispara…, ciudat, eu cred in minuni si consider ca este o minune ca mesajele astea 2 nu au ajuns la dv.
    inchei, uitand adjectivele sinuase: astept SOLUTII PUNCTUALE / daca si mesajul asta il pierd… adio, nu mai leg nimic cu dv.

  43. .deja sunt spamuit; rog comentatorul sa nu-mi mai trimita iarasi reactia sa + sa ma ajute in a traduce aceasta expresie ‘pour boire’ si eventual unde a intalnit-o

    DAR

    eu voi propune tuturor taximetristilor sa-si colanteze masinile cu sintagma aceasta ‘taximetrist nesimtit’.. sunt tare curios daca va avea un efect asupra ‘victimelor’ evocare cu atat sarg de niste clienti atat de ‘ocazionali’ .!.

  44. pt prof MO etc ( acum am vazut…ziceti ca ati fost profesor…nu m-ar mira, avand in vedere cum se prezinta fostii si actualii elevi).
    am incercat sa ma adresez la persoana a doua plural, vad ca nu e contagioasa politetea…
    “pour boire” poti sa-l gasesti si singur, , tre sa cauti nitel, dar ne mai scutesti de mesaje incoerente- si, ca sa-ti dau un pont, sigur nu se gaseste in acelasi loc de unde ai scos tu adjectivul “sinuase’
    zi-le colegilor sa nu se oboseasca sa-si “colanteze” masinile, e suficient sa ne uitam la fetele lor.

  45. iaca n-am somn din cauza unui comentator cu un pseudonim obsedant: ‘0scar Wilde’; ce legatura sa existe intre acest vechi ‘brand’ si actualii ‘nesimtiti’…? Sper sa ma lamuresc….
    Inainte de a incerca definirea unui alt sistem de practicare, organizare a taxiemtriei (evident, in dorinta de a scapa de ‘nesimtire’…) imi aduc aminte ca ‘odata’, am ajuns la Hanovra…; in acea zi, in oras era greva in transport, deci si la taxi, etc., iar din autobuzul care ne-a asteptat si transportat la ‘obiectiv’…, am remarcat ca f.m. masini particulare aveau pe parbriz, un A4 pe care scria un singur cuvant; mi s-a explicat ca asa procedeaza neamtul cand este greva: isi pune pe geam locul de destinatie iar daca un alt neamt avea aceias destinatie, neavand taxi, buz etc – facea semn cu mana si soferul oprea, apoi plecau impreuna spre destinatie; iata ca exista si astfel de alternative de a scapa de ‘nesimtiti’, evident, la altii….; la noi, majoritatea masinilor aflate in trafic au un singur, singurel pasager – soferul (!) /dovada ca romanul este atat de sarac si cheltuieste cu multa grija banutii stransi cu atata truda, ca banii nu vin doar din cer ci din munca apriga….(circula o remarca amara: din cele 7 zile a saptamanii, se estimeaza, dupa aglomeratia masinilor, dupa forfota pietonilor, zilele ‘grele’ pt. taxi sunt Miercurea si eventual Joi in rest … Luni, ‘nici iarba nu creste’, Marti ‘parca totusi ar trebuie sa fie ceva’, Joi ‘deja ma pregatesc de weekend, Vineri ‘deja sunt 1/2 in weekend iar ce a ramas se numeste…’wekendul meu drag’; la noi, unde tara arata mai rau ca dupa un razbel…, saptamana ar trebui sa aibe 9 zile iar ziua 36 de ore, atat este de mult, de nevoie de a munci (cum munceau nemtii dupa 1945)…. + ‘nesintitii’ astia care ne ‘strica’ cheful de munca, ‘nu-i asa d.le Oscar ?’, recunoscutul estet, cam rebel, al sec. 19 …..

  46. Este bine pt ac. dezbatere sa avem cat mai multe comentarii. Nu toate pot fi egale ca valoare sau reprezentare … dar din ele se pot scoate idei sau sfaturi bune de luat in seama; se merita !
    Iata comentariul meu la comentariul lui “Oscar”: <>
    ASTA MERITA SA FIE CONTABILIZATA CA VENIND DINTR-UN REGISTRU EDUCATIV ELEVAT. FELICITARI DOMNULE OSCAR WILDE … DAR INCA NU AM AFLAT CUM II STARPIM PE “NESIMTITI”…? AVETI MINGEA LA PLASA… VA ROG: 1).

  47. NEINDEMANATIC CUM SUNT AM TASTAT UN TEXT GRESIT SI A ZBURAT…ACUM SPER SA AJUNGA UNDE TREBUIE… DECI PORNIND DE LA “Iata comentariul meu la coMenatriul lui Oscar: ” [continuarea asta a ‘zburat’] …; ipt prof MO etc ( acum am vazut…ziceti ca ati fost profesor…nu m-ar mira, avand in vedere cum se prezinta fostii si actualii elevi).SE POATE CA SI DV. SA-MI FI FOST ELEV…..
    am incercat sa ma adresez la persoana a doua plural, vad ca nu e contagioasa politetea… DaCA AM GRESIT VA CER IERTARE….
    “pour boire” poti sa-l gasesti si singur (CUM?), , tre sa cauti nitel, dar ne mai scutesti de mesaje incoerente- si, ca sa-ti dau un pont, sigur nu se gaseste in acelasi loc de unde ai scos tu adjectivul “sinuase’ /??? POUR BOIRE = BACSIS IN ARGOUL FRANTUZESC // ESTE ACCEPTAT CA FIIND DE NECONCEPUT – 10% DIN VALOARE CURSEI, CReD CA AtI FOST CU TAXIUL PRIN TARILE FRAnCOFONE..?
    zi-le colegilor sa nu se oboseasca sa-si “colanteze” masinile, e suficient sa ne uitam la fetele lor.
    ASEMENEA POLITETUIRI NU VA FAC CINSTE MAI ALES CA ATI ALES SPEUDONIMUL UNUI ESTET AL SEC. 19… CHIAR SA NU AVETI NICI O AFINITATE PT EL..?
    DAR INCA NU AM AFLAT CUM VRETI SA-I STARPITI PE ‘NESIMTITI’..?
    INCEPETI CU:
    1/.

  48. catre;
    Author: mitic
    Comment:
    @MO 04

    : cam asa au inceput si cei contemporani cu parintii dv.(persoanele de ‘fatza’ sunt excluse…); dar fiti sigur ca se poate si fara bata si chiar cu vorba buna DAR intr-un context in care si Taxi si Clientul ar fi determinati sa se poarte amiabil,. civilizat; dupa scrisele dv. un ‘sa traiti don’jandar’ nu cred ca mai este la moda; iar urmele de rasism din enunturile dv. sunt chiar condamnabile, uneori si penal (sa va fereasca soarta de asa ceva…); excesul de adrenalina care se simte parca in comentariul dv. …nu poate rezolva problema discutata: “cum scapam de nesimtiti ?”; eu inca mai astept solutii…. evident cele cu respectaera legii sunt subintelese cu toate ca.. nu prea se vede…, din pacate; deci …+ SOLUTII pertinente, fezabile, reale nu doar ‘enuntabile’ prin grozavia lor. Mai vb., mai colaboram…..?

    • Stimabile….regula e regula…si trebuie respectata….si ma repet…traficul il formezi si dumneata cel care preferi sa cazi la intelegere mai repede decat ai putea respecta regula….asta e si motivul pentru care niciodata nu vei fi in stare sa pui umarul la crearea unui trafic corect si civilizat .
      Imi pare rau sa-ti spun toate astea.Sincer.
      Pedeapsa are rolul ei ( n-am pomenit de bata) si fii sigur ca si dumneata ai respecta-o imediat daca ai fi pus in situatia sa platesti orice greseala cat de mica.Ai avea doua situatii:sa te lasi pagubas( eventual sa facialtceva, sau sa continui cu taximetria respectand regula).
      Atita timp cat cei pusi sa va supravegheze mimeaza munca , si dvs mimati taximetria.
      Nu ma mira atitudinea dumneavoastra.
      Este tipic romanesc pentru timpurile pe care le traim.

      Am observat ca doriti sa discutati solutii.Sa incepem cu exemplul de la care am pornit vorbele.

      Va apropiati de un taximetrist care stationeaza regulamentar cu lumina verde aprinsa pe capota.Urcati in vehicul si va spune ca nu merge decat spre Drumul Taberei.Dvs doriti sa mergeti in cu totul alta parte .
      Care ar fi solutia?Cum ar putea fi evitate genul acesta de discutii?
      Banuiesc ca solutia dvs se va referi la ceva care poate preaintampina evenimentul…adica astept o solutie proactiva….nu reactiva, sau de coercitie( cu bata, cum ati afirmat mai sus).
      Care credeti ca ar fi solutia aia proactiva?

  49. sigur nu mi-ati fost profesor.
    n-am avut “placerea’ sau dau peste un om cu asemenea verbiaj, in calitate de profesor, v-as fi recunoscut, iar de scris si vb corect-toti faceau asta.
    exercitiul cu adresarea la pers II plural era ca sa vedeti cum te simti cand te ia un necunoscut cu “bai asta”. Nu e bine, nu?
    solutiile mele le-am scris mai sus- scoli pt taximetristi, reguli dure, si APLICATE ( nimic “grozav” sau extravangant, in masura in acre respectarea regulilor si respectul fata de celalalt nu este,inca, ceva extravagant in Romania) etc.
    faptul ca nu le-ati vazut imi spune ca –
    – ori sunteti pe-aici ca sa pierdeti timpul, ca n-aveti nepoti, o pisica, un sah ceva cu care sa va omorati timpul,
    – ori sunteti platit de TOTB ca sa scrieti comentarii ( lucru de care ma indoiesc , pentru ca ar fi putut gasi pe cineva mai coerent, cu mai multa substanta in exprimare, daca faceau asta)

  50. @MO
    Sunteti tonic…dar lipsit de substanta.
    Mi-ati aratat destul…la mistocareala si bascalie suntem primii intotdeauna.
    Am avut impresia ca doriti un dialog….pare ca doriti sa luati la vale pe cine prindeti infata…e o arta si asta.
    Scuze pentru deranj….dom profesor.

    • @MO lui Mitic.... on

      … vedeti, ca taximertist (‘nesimtit’?), mai si lucrez; + nu vad de unde senzatia asta ds. ‘mistocareala’…., din contra sunt convins ca sunteti un tanar (eu asa cred…)
      cu calitati si potential bun ! Asteptarea dv. va lua sfarsit cand ‘patronul’ blogului va termina ‘cenzurarea’ propunerilor promise iar atunci.., atunci va incepe ‘batalia’….; o zi buna.

  51. Dle. MO

    Sunt curios ce fel de cenzura am instituit pe blog. Dupa cum am corespondat si pe email, singura dvs. interventie pe blog a fost acel mail trimis din greseala cu toate datele dvs. de contact si cu discutiile noastre de pana atunci ce nu contineau decat niste idei mai mult sau mai putin conturate. Am primit ultimul dvs. mail cu atasamentul ce contine schita solutiilor dvs. in care de asemenea imi cereati sa nu fac inca publice ideile dvs. vis-a-vis de posibilele solutii la problemele enuntate pana acum. Va invit, ca in alte repetate randuri, sa faceti un mail direct la adresa vmladin.taximetristnesimtit@blogger.com cu tot ce considerati esential, iar email-ul va fi facut public instant. Singurul lucru de care trebuie sa aveti grija este sa stergeti din email toate detaliile dvs. de contact precum semnatura, numele sau nr. de telefon, pentru a nu fi pus in situatia sa deveniti o persoana publica.

    Pentru restul, va astept in continuare cu imagini, relatari, idei sau orice element ce poate ajuta aceasta campanie la adresa vmladin.taximetristnesimtit@blogger.com. Va asigur ca ma voi ocupa personal de contactarea autoritatilor, firmelor de taxi precum si a sindicatelor ce patroneaza aceasta meserie incercand sa fructific in orice fel munca atat a mea ca si a voastra. Cu siguranta, eu nu am pregatirea necesara sau imaginea de ansamblu pentru a-mi permite sa emit solutii aplicabile sau macar pertinente asa ca numai adunand mai multe date putem contribui la intregirea unei idei general sustinute. In acelasi timp, pentru dl. MO, cu siguranta scopul blogului si al acestui articol nu este acela de a permite romanilor sa refuleze pe el, acesta avand un scop final bine definit.

    Va multumesc,
    Valentin Mladin

  52. “Sunt prost platiti” – concluzie gresita. Daca ai sti adevaratul nivel al castigurilor lunare, te-ai cruci. Oricum, mult peste ce castigi tu. Asa incat isi pot permite sa dea spagi si la primarie, unde nu se atinge nimeni de autorizatia lui, si la politisti, care se fac ca nu ii vad. Ati vazut vreun taxi ridicat de firmele de jepcari care ridica masini?

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger