In momente din astea imi iubesc mai mult bicicleta

31

twitter biciclete ratb

Nu ma asteptam ca mai-marii Bucurestiului sa pronunte vreo fraza legata de folosirea bicicletor in contextul grevei de la RATB. Nici televiziunile nu s-au inghesuit sa o faca de dimineata si pana acum. Totusi, pe Twitter si pe Facebook, internautilor nu le-a fost greu sa vada solutia pe care restul o ignora: bicicleta.

“In momente ca astea imi iubesc si mai mult bicicleta!”, suna o declaratie făcuta pe Twitter. Iata cum raspund si alti oameni conectati la retelele sociale grevei de la RATB:

dietetik: Apucati biciclete, role, trotinete ca altfel n-aveti cu ce merge azi la munca. Orasul e paralizat.

vali_serbanut: bucurestiul s-a trezit fara RATB, metroul e supraaglomerat, soselele blocate, toti se plang ca fac ore pe drumuri. de BICICLETE n-au auzit

criserb: va deranjează ca e greva la metrou? nu mai sunteti ecologisti? unde va e bicicleta? rolele? nu va mai plangeti, gasiti solutii

andreasofrone: Pt a va deplasa azi in Bucuresti din punctul A in punctul B folositi urmatoarele mijloace d transport in comun: picioarele sau bicicleta 🙂

dororai: Sa va mai aud ca spuneti despre bicicleta ca-i mijlocul de transport al sarantocului!!! #grevaRATB

wizrares: Greva RATB. Vand bicicleta.

andymihail: ce buna ar fi acum o bicicleta… ne-am imprieteni si pe facebook…

olixbolix: Cred ca-mi cumpar si eu bicicleta soon 🙂

smokingcoolcat #greva greva greva da’ sa stim si noi! 🙂 in momente ca astea imi iubesc si mai mult bicicleta!

facebook greva

Această postare a apărut si pe blogul Portocala Mecanica.

Tags:



31 de comentarii

  1. Bravo Hotnews, orice campanie pro-bicicleta (chiar si un articol cam fara continut, dar cu un titlu mare) este bine venita ! E clar ca guvernantii si televiziunile, adica cei care ar putea face o campanie mare pentru folosirea bicicletei, sunt din alt film.

  2. E ok sa folosesti bicicleta pentru o buna parte a oamenilor. dar nu uitati ca sunt multe persoane in varsta, femei, barbati, bolnavi sau care nu au mers in viata lor cu bicicleta. nu cred ca ne dorim niciunul dintre noi ca sa avem ca parteneri de trafic oameni care pot face atac de cord si pot cadea in fata noastra. sa nu mai vorbim de faptul ca greva putea fi facuta in mijlocul iernii si atunci bicicleta nu atat de sigura.

    Pe internet se pot face multe furtuni intr-un pahar cu apa dar problema de fond ramane: nu poti face greva blocand transportul in comun, blocand drumuri publice si cai de acces, taind gazul si electricitatea pentru ca asa ti se pare tie ca trebuie facuta o greva spontana. propun ca profesorii sa blocheze maine a2-ul , doctorii sa nu mai faca operatii si sa stea in fata spitalelor, apa nova sa nu mai trimita apa la robinete, electrica sa taie curentul, gazele sa fie taiate. si atunci sa vedem ce se intampla… pun pariu ca mersul cu bicicleta nu o sa fie o solutie…

    • Corect mda, si atunci mai bine sa nu mearga nimeni pe bicicleta, sa nu se mai faca nici o campanie, sa ramanem toti puturosi, sedendari, din ce in ce mai grasi, si cu cea mai scazuta speranta de viata din Europa.

      • sunt de acord cu tine ca mersul pe bicicleta e sanatos si are o groaza de beneficii. dar acesta trebuie sa fie o alternativa nu o constrangere. nu trebuie sa ajungem sa mergem cu bicicleta pentru ca ratb-ul face o greva spontana. Nu trebuie sa stam la lumina lumanarii eco pentru ca electrica nu mai furnizeaza curent ca nu le convine cat platim. E vorba de situatiile monopoliste unde se bate cu pumnul in masa.

        Si eu am masina si o tin pentru urgente si deplasari lungi. In rest tot transportul in comun e de baza.

        In alta ordine de idei.. ceata asta a lui pitigoi ar trebui sa se uneasca si sa iasa in strada sa isi ceara drepturile(piste de biciclete) nu sa stea sa ofere solutii din condei ca altii.. (ma rog din tastatura)

        nu o sa mai comentez mai mult pentru ca o mie de vorbe un ban nu fac si maine o sa o luam de la capat. cu bune cu rele.

        O zi frumoasa

    • In India si / sau Chia chiar este o traditie, nu inteleg de ce in Romania nu s-a putea merge pe bicicleta. Putin sport nu strica. Cei care nu pot, stau acasa, asta e, isi iau concediu medical, nu se mai duc deloc la serviciu.

    • Problema nu se pune așa. Într-adevăr, un oraș atât de mare nu poate funcționa fără transport în comun. Nu zice nimeni să se urce absolut toată lumea pe bicicletă. Însă sunt mii de indivizi care pentru 2-3 km pe care i-ar face în 10 minute de pedalat sau în jumătate de oră de mers pe jos lejer stau în trafic o oră sau mai mult. Desigur, nu este vorba de cei care au probleme de sănătate sau au nevoie de mașină la serviciu. Și, mai departe, e dreptul lor să se deplaseze cu ce vor, însă din prostia lor suferă mult mai mulți.

  3. Bine bine te urci pe bicicleta dar abonamentul pentru ce il platesc? Daca am dat niste bani pe abonament n-ar trebui sa pot beneficia de serviciul pe care l-am platit?
    In afara de asta nu toata lumea are bicicleta, nu toata lumea poate merge pe bicicleta… si ar mai fi si alte chestii.
    Concluzie: care era rostul articolului? cred ca cei care au avut aceasta varianta au folosit-o, nu cred ca au asteptat un articol care sa le spuna ca sa faca.

    • Rostul articolulul e sa mai bage un pic in capul romanului, care nu suporta decat mersul cu masina, ca mai exista si alte mijloace de transport pe glob, cum ar fi bicicleta, folosita pe scara larga de popoare mult mai “sarace” si “necivilizate” ca noi, cum ar fi elvetienii, danezii, olandezii etc.

      • Crezi ca cine a putut/vrut sa mearga cu bicicleta azi a asteptat sa vada articolul asta ca sa o faca?

        Daca vrei sa ‘bagi mintea in capu romanului’ sa mearga cu bicicleta o faci intr-o zi obisnuita nu intr-o situatie de toata jena ca cea de astazi.

        Eu merg in mod normal cu bicicleta la servici cel putin pe timp de vara insa azi de ex n-am avut cum si ce puteam face? Am luat-o pe jos pentru ca am norocul de a avea si metrou la aprox 30 de min de casa, altfel masina ca nu aveam ce face.

        In continuare nu vad rostul articolului.

    • rostul articolului era sa-ti faca tie’n ciuda ca altii au biciclete si azi le-au folosit in timp ce tu ai transpirat in metrou pana sa’nmuiat abonamentul ratb. 🙂 te oftici? :))

  4. Ha ha ha! Cred ca fix la asta s-a gandit mama cand a plecat pe tocuri, si in fusta la scoala! Machiata, coafata, la 51 de ani, fix pe bicicleta mergea sa predea apoi elevilor!

    • Asa e, suntem o tara de coafati pe tocuri, d-aia nu mergem cu bicicleta. Probabil ca si tu, Bogdan, d-ai n-ai mers cu bicicleta, ca erai proaspat fardat si pe tocuri.

      • Vorba aia, nu-i asa Dana :), prostul nu e prost destul daca nu e si fudul. E doar o vorba din batrani. iti vine sa pici in cap cand auzi asa ineptii. Cand e grva nu te duci in tocuri la scoala. Ba nu mai suntem pe timpul comunistilor… Treziti-va puteti sa va imbracati si in echipament sportiv… macar o zi pe saptaman oameni buni. Ca nu v-ati nascut in tocuri si fardati. Ce retardati… si unii dintre ei mai si predau.

  5. Eu chiar am luat azi bicicleta si am mers unde aveam nevoie. Traseul meu a fost Colentina – Piata Unirii – Piata Romana – Fundeni si iar Colentina. Deci am mers destul de mult si vreau sa spun ca am mers foarte bine. Depaseam fara efort coloana de masini si am ajuns repede.

    Ce-i drept, nu m-am mai imbracat la camasa si pantofi cum aveam de gand, ci blugi si adidasi. In plus de asta, daca era toiul verii, as fi ajuns fleasca de transpiratie si probabil putin deshidratat.

    Deci, sunt avantaje si dezavantaje. Bicicleta ramane un mijloc de transport alternativ interesant, dar tot transportul in comun ar trebui sa fie BAZA.

  6. Pingback: Tweets that mention In momente din astea imi iubesc mai mult bicicleta » Think Outside The Box -- Topsy.com

  7. mda. sigur asta e solutia. pedaland cu vantul prin par si bale de caine pe picior, asta daca ai bicicleta deja. daca nu o ai, economistesti (multi traiesc doar de pe o zi pe alta dar ce mai conteaza, jean pedaleaza).

  8. Folosesc cu placere si masina si bicicleta.
    Bicicleta e o solutie pentru relaxare, nu pot merge in costum pe bicicleta. Pana la birou am 3 km dar merg cu masina. In rest mereu cu bicicleta, e fun si iti da un tonus grozav.
    Ratb pentru mine nu exista, chiar m-as bucura daca ar dispare liniile de tramvai. Tramvaiul e o sursa de poluare fonica: 41 e cel mai bun exemplu. Un mijloc de transport rudimentar, fara AC e de neconceput in Europa.

  9. sunt un utilizator frecvent de bicicleta, atat in oras, cat si in afara lui

    intr-adevar, “la costum” e greu cu bicicleta; o varianta cat de cat acceptabila ar fi sa ai un costum de schimb la serivici, acolo unde se poate, coroborat cu o pedalare mai lejera, ca sa nu transpiri prea tare

    o solutie f buna, legata de pistele de biciclete, mi se pare, cum s-a zis si mai sus, benzi unice pt autobuze care sa poata fi folosite si de biciclisti, in mare cum exista pe blvd elisabeta, insa ar trebui separate cumva printr-o bordura, de restul cailor de rulare; de asemenea, s-ar putea dota autobuzele cu camere de luat vederi care sa transmita la politie si sa se vada exact autoturismele care folosesc acele benzi

    • Soluții sunt. Măcar piste de bicicletă, tot la mișto cum sunt și astea, să mai facă. Măcar câteva rasteluri pentru biciclete să pună, măcar lângă câteva instituții care au și un paznic care mestecă „ciungă” toată ziua. N-ai să vezi absolut nimic până nu-și face afacere cu așa ceva vreun client de-ai lui Oprescu. Cu bordurile sugerate de dumneavoastră ar fi grozav, dar primarul de-acum n-are firmă de borduri, deci pas.

  10. Sugestie pentru cei care considera ca tinuta “business” nu se impaca cu bicicletele: http://www.copenhagencyclechic.com

    Asta stiu sa faca danezii. N-ar fi rau ca unii sa ia exemple – inclusiv unii dintre cei ce-au postat mai sus. Tema “nu avem piste”/”ne alearga cainii”/”transpiram abundent” va degenera intotdeauna intr-o polemica inutila, similara cumva cu “ce-a fost mai intai – oul sau gaina”. Daca un numar semnificativ de potentiali alegatori face tam-tam suficient sunt convins ca si venerabilii nostri alesi vor face (de voie, de nevoie) ceva. Cat priveste singurul factor care nu tine de autoritati (oboseala si transpiratia) sugestia mea ar fi sa nu mai considerati ca drumul pana la servici e o etapa din Turul Frantei.

    • Ok, faci comparatie cu Copenhaga.
      Te invit sa mergi in Copenhaga, sa pui pe tine o camasa alba si sa pedalezi pe o bicicleta 5 minute.
      Apoi fa acelasi lucru in Bucuresti (sau in aproape orice oras din Romania).
      Inca un lucru: fa asta pe 31 iulie
      La sfarsit, prezinta-te la munca intr-un loc in care tinuta conteaza.

      Imi place mersul pe bicicleta, dar cel putin eu sunt de parere ca in momentul asta in Romania nu poti merge pe bicicleta la munca (si nu neaparat din cauza traficului).

      Eu merg pe jos, am noroc, e destul de aproape. Altfel, as merge cu un mijloc de transport in comun.

      • De acord intru totul. Ca atare nu port camasi albe. Iar daca trebuie, tin o camasa in sertar la birou. Site-ul pe care l-am dat de exemplu se referea mai mult la mersul pe bicicleta cu tocuri sau in tinuta relativ eleganta. Tot ce vroiam sa spun e ca solutii exista. Chiar daca ne scot putin din comoditatea cotidiana.

        Am avut ocazia sa constat personal cum sta treaba si in Barcelona la inceputul lui iulie. 1/3 din participantii la trafic erau pe biciclete, 1/3 pe scutere sau motociclete. Cald de se topeau pietrele – ceea ce nu parea sa ii deranjeze prea tare pe cei imbracati in costum care pedalau voinceste. Ce-i drept – praf aproape inexistent. Dar pentru asta exista strazi secundare si in Bucuresti.

  11. Din pacate in bucuresti nu s-a amenajat nimic pt. biciclisti. Pistele existente sunt ocupate de masini parcate/pietoni grabiti sau sunt facute peste cele mai mari cratere existente.

    Optiunea pe carosabil, merge. Pana se sterge de praf pe tine vreun 300… Si dup-aia tin-te bine dupa ce scapi, sa nu te calce X5-ul care tocmai intra de pe o strada laterala fara sa se asigure. Sau blonda din matiz care iti deschide portiera in fata.

    Multi soferi nici nu baga in seama biciclistii. Eu personal am grija de ei (stiu cum e, am mers si eu cu bicicleta), dar multi merg dupa regula de prioritate “eu-s mai mare”.

    In strainatate (Olanda de ex.) biciclistii au benzi separate de trotuar si carosabil, unde se poate, altfel au o banda speciala langa trotuar pe strada. Pe care nu stau masini. Si toti soferii te lasa sa treci si au grija. Serios.

  12. Achiesez gandului…ar trebui in toata orasele sa fie biciglete de inchiriat cum sunt in orasele europene!…dar sa nu visez prea mult sunt in Romania…lumea nu a auzit de sport spre si in drum de la locul de munca..si nu numai.
    Bravo tuturor celor care promoveaza traiul’ sanatos 🙂

  13. Daca iese tot metroul in strada, nu mai poti merge pe jos. Ce sa mai vorbim de bicicleta. In Cluj, daca ai bicicleta, trebuie sa faci slalom printre masini si autobuze, ceea ce e deseori sport extrem. Pe trotuar oricum n-ai sanse.
    Ce sa mai vorbim de Bucuresti.

Reply To maria Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger