În Germania, curieri în vârstă transportă legume cu bicicleta pentru o cooperativă de magazine locale

0

Un startup german testează un model inedit de business: un magazin online pe care sunt listate doar prăvălii locale ce asigură zilnic transporturi de legume cu cargo bike-uri conduse de persoane în vârstă, scrie FastCoExist. Numit “Kizekaufhaus” (care s-ar traduce prin “mall-ul de cartier”), modelul constă într-o cooperativă de magazine locale ce dețin părți egale din platforma online. Agenția de design care a creat proiectul comunitar, Scholz & Volkmer, câștigă și ea 10% din vânzări. Cu doar 40 de vânzări pe zi, susțin fondatorii, platforma se poate menține rentabilă.

 

 

În Germania, și nu numai, există o armată de camioane care transportă zilnic lucruri pe distanțe mari și, în plus, 800.000 de colete sunt returnate în fiecare zi. Asta înseamnă în jur de 400 de tone de dioxid de carbon ce ajung în atmosferă, la care se adaugă și risipa de ambalaje, spune Nanna Beyer, coordonatorul proiectului. Acesta din urmă, pe lângă faptul că diminuează fenomenul mai sus amintit, le permite consumatorilor să țină în viață micile afaceri locale pe care le îndrăgesc și să păstreze câștigurile în comunitate. Site-ul ce acționează pe post de rețea de magazine este “închis” în weekend pentru a-i încuraja pe cumpărători să viziteze fizic magazinele locale în timpul liber.

Oferta cooperativei include cărți, cafea, vin și alte produse de băcănie și urmează să se extindă și la îmbrăcăminte, încălțăminte și alte produse. Prețurile, spun designerii, pot rămâne competitive. “Dacă concepem bine partea de logistică, credem că pot exista mai multă varietate și prețuri mai rezonabile în shopping-ul online local decât în ‘retailul mare'”, spune Beyer. Deși site-uri precum AmazonFresh sau Google Shopping Express lucrează la rândul lor cu magazine locale din anumite orașe, proiectul german are un avantaj dublu: sprijină magazinele mici și îndepărtează camioanele de pe drum. În plus, fiecare comandă se transportă cu bicicleta, aceasta fiind mânuită de persoane în vârstă, care, spune Beyer, se pot simți astfel importanți pentru comunitate.

“Le place să meargă cu bicicleta. Apoi, am vrut să-i integrăm în societate astfel încât să aibă un rol vial. La Kiezkaufhaus, ei reprezintă interfața centrală pentru consumatori. Ei îți aduc comanda la ușă. Cargo bike-urile îți fură ochii când le vezi pe străzi. Ele întorc capete. E mai cool să fie manevrate de persoane în vârstă decât de tipicul hipster digital”. Modelul poate fi implementat cu ușurință în mai multe orașe. Wiesbaden, cel în care e testat în prezent, reprezintă o adevărată provocare: a fost votat orașul cel mai neprietenos cu bicicletele din Germania, este conservator și nu a ieșit niciodată în față la capitolul inovare. “Dacă va funcționa în Wiesbaden”, crede Beyer, “atunci probabil că va funcționa în orice oraș”.


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger