In costum, pe bicicleta

47

Pot fi oamenii de afaceri determinati sa renunte la caii putere si sa apeleze la bicicleta? Organizatia Junior Chamber International (JCI) Bucuresti crede ca da si de aceea a lansat un proiect menit sa promoveze mersul pe bicicleta in randul managerilor.

Proiectul “Business pe bicicleta” este menit sa promoveze mersul pe bicicleta, prin crearea unei comunitati a oamenilor de afaceri care impartasesc aceasta pasiune.

Pentru inceput, pe 29 aprilie, se va organiza o demonstratie pe biciclete la care au fost invitati sa participe oameni de afaceri, antreprenori si manageri, femei si barbati, imbracati in tinuta business.

Punctul de intalnire este Piata Victoriei, in fata Muzeului de Geologie. Pentru cei care nu au bicicleta sau le este incomod sa vina cu ea la punctul de plecare, Green Revolution punE la dispozitie gratuit biciclete. Evenimentul va incepe cu o discutie cu presa si o sesiune de networking intre participanti. Traseul se va incheia cu micul dejun la terasa Promenade din Parcul Herastrau.

“Business pe bicicleta” isi propune cresterea popularitatii acestui mijloc de transport ca modalitate de deplasare la birou si, totodata, identificarea unor modalitati pentru imbunatatirea infrastructurii care sa permita folosirea regulata a bicicletei in conditii de siguranta.

Tags:



47 de comentarii

  1. Ati incercat sa mergeti cu bicicleta prin Bucuresti? Ati facut-o si la ora 7.30 am? Ati gasit piste pt bicicleta? Daca Da, era o pista libera, fara masini parcate? Ati avut macar un incident cu un sofer cretin? Mergeam regulamentar, o masina a incetinit si un cretin de pe bancheta din spate a deschis geamul si m-a impins. Asa de…fun…Imi amintesc cum povestea Ilie Nastase un episod asemanator. Era impreuna cu sotia. Ambii pe bicicleta in capitala europeana- Bucuresti. Un sofer de troleibuz cretin a oprit in dreptul lor si i-a stropit cu apa… A, sa nu uitati o masca de gaze!!!

    • merg cu bicicleta de mult… de vreo 10 ani. Am avut si eu mici incidente dar nimic nemaipomenit. La 7:30 dimineata e chiar placut sa mergi cu bicicleta. Uneori mai merg si cu masina la birou.
      Ideea nu e , cel putin deocamdata, sa faci orice deplasare cu bicicleta. Dar daca macar o zi doua din 5 mergi la birou cu bicicleta…
      Cat despre soferii “nervosi” sau cei de RATB… da, e mai bine sa ii eviti, dar nu e atat de greu sa o faci…

  2. Sa zicem ca este vara, sunt 30-35 de grade Celsius si esti imbracat la costum. Crezi ca vei ajunge proaspat, ca scos din cutie dupa o plimbare pe bicicleta ?

      • Ventilatia naturala la 35 de grade la umbra? Ha,ha,ha. Pedalezi la 50 grade celsius, ajungi fleasca. Chiar si fara AC in masina e mai bine, pentru ca nu faci efort.

      • Depinde. Cred ca poti sa folosesti haine de schimb. La noi la firma – e drept, nu avem tinuta obligatorie – ne schimbam hainele. Blugii si un tricou incap intr-un rucsac de oras. Putem sa facem si dus, mai nou. Inainte, era suficienta o chiuveta. Un deodorant incape si el foarte bine.
        Sa stii ca transpiratia se curata usor, si dupa cateva zile, cand incep toxinele din corp sa scada, nici nu mai miroase asa de tare 🙂

  3. Excelenta idee! Incetul cu incetul trebuie sa renuntam la prejudecatile legate de biciclete, cum ca ar fi numai pentru cei saraci. Un excelent exemplu ar putea fi Amsterdamul, unde e o nebunie cate biciclete sunt. Si totusi, locuitorii lui sunt mult mai bogati decat romanii.
    Dar am o sugestie: promovati si scuterele! Scuterele sau motocicletele pana in 125 centimetri cubi, ca o alternativa la masina personala. Poluarea e mai mica, se descongestioneaza traficul si este pur si simplu mult mai ieftin! Ca si avantaje fata de biciclete as putea enumera viteza de deplasare mult mai mare, din care rezulta mai putin timp irosit pe strazi. Pe de alta parte, de la anumite distante in sus, bicicleta nu prea mai poate fi folosita. Mai ales intr-un oras atat de mare precum Bucurestiul.
    O idee excelenta ar fi o lege care sa permita celor care detin carnet de conducere categoria B sa conduca si motociclete pana in 125 cmc, cum exista deja in anumite tari din Europa.
    Eu circul destul de des prin oras (in interes de serviciu) si am inceput sa folosesc (vara) preponderent scuterul. Sunt extrem de incantat, din toate punctele de vedere!

  4. “oamenii de afaceri determinati sa renunte”…
    Da, am remarcat, ştiţi engleză, dar în româneşte se zice “hotărâţi să renunţe”
    DETERMINÁT, -Ă, determinați, -te, adj. 1. Care a fost precizat.care a fost stabilit. 2. (Despre cuvinte sau propoziții) Al cărui sens este precizat de alt cuvânt sau de altă propoziție. – V. determina. Cf. fr. déterminé.

    Felicitări pentru îniţiativă, dar încercaţi să scrieţi corect româneşte.

    • Buna ziua Victor, pentru corectotidine se citeste toata fraza : “Pot fi oamenii de afaceri determinati sa renunte…?”. A determina pe cineva sa faca ceva e perfect corect. Se citeste impreuna cu “pot fi”. Mai multe pe dexonline

      http://dexonline.ro/definitie/a%20determina

      Daca am fi mai putini critici la adresa altora am fi mai bine.

  5. Am bicicleta, o folosesc si am si un job care necesita costum.
    Nu poti merge pe bicicleta in costum. Punct.
    Singura varianta este ca odata ajuns la birou sa poti face un dus si sa te schimbi in costum.

    • Asa e. Am si eu aceeasi problema. Sunt deplin convins de binfacerile mersului pe bicicleta, atat pt tine, ca persoana, cat si pt planeta. Insa nu se poate imbracat la costum. Ajungi transpirat si prafuit. Iar cu dusul la birou e mai greu…
      Cand pot, o folosesc intens, la cumparaturi alte drumuri. Insa nu la costum si cravata.

  6. aiureli….si eu merg pe bicicleta prin bucuresti dar trebuie sa fii foarte antrenat si cu conditie fizica foarte buna ca sa te descurci. trebuie sa anticipezi ce port si ce nu pot sa faca soferii, trebuie sa fii pregatit sa traversezi bulevarde de 6 benzi printre masini, trebuie sa sti ce sa faci cind un autobuz te inghesuie la bordura si trebuie sa sti sa sari borduri si sa sti sa sari de pe bicicleta cind apare vreo situatie periculoasa, trebuie sa anticipezi ca se poate deschide usa unei masini stationate chiar cind o depasesti, trebuie sa porti masca si ochelari de protectie in orele de virf si in general trebuie sa ai ceva calitati de cascador ca sa poti circula sigur prin bucuresti in zilele de lucru. nu uitati de echipamentul special de ploaie si de antrenamentul special necesar pe o strada uda si acoperita de apa. bicicleta trebuie sa aiba aparatori bune iar biciclistul sa memoreze gropile pe vreme uscata pentru a le tine minte cind sint acoperite de apa….in plus, pentru oamenii de afaceri, asigurarea gentilor este o problema grea de tot. si inca nu am vorbit de parcarea bicicletei si asigurarea contra hotilor. sfatul meu: nu parcati niciodata bicicleta decit in interiorul cladirilor pazite de oameni platiti pentru asta si nu va cumparati biciclete prea scumpe….in afara de aceste mici probleme, folosirea bicicletei in bucuresti este o idee foarte buna, macar pina la primul accident sau experienta neplacuta…. am auzit ca exista piste speciale pentru biciclisti. am vazut si eu spectacolul organizat de primarie cu acele “piste cu sens unic” dar spectacolul este doar un spectacol. lumea reala este mult mai “interesanta”…..

  7. nu e musai sa fii om de de afaceri sau manager ca sa mergi in costum pe bicicleta. eu sunt functionar bancar si merg pe bicla din august anul trecut. vreau sa particip la eveniment, dar nu se specifica ora de intalnire.

  8. Ieri am fost la birou pe bicicleta si in costum. Nu a fost foarte rau! Mi-a fost putin frica sa merg pe strada cu bicileta din cauza masinilor atunci cand nu era loc de mers pe trotuar. Cu siguranta voi repeta experienta. Intr-adevar am o bicicleta foarte buna la care se pedaleaza usor si nu e nevoie sa depui efort astfel incat nu am ajuns asudata la birou. Iar la ora 9-10 nici nu este foarte cald afara. Va recomand sa incercati!! E chiar o sursa de inspiratie pentru ziua respectiva, aer si miscare de la prima ora, aduc un tonus bun pentru intreaga zi.

    • E ok sa mergi in aprilie, dar din mai pana in septembrie vei ajunge fleasca de transpiratie, iar din noiembrie pana in martie mori de frig pe bicicleta:)

      • Nu ajungi iti spun eu. Ajungi fleasca numai daca pedalezi ca disperatu. Eu am mers toata vara trecut cu bicicleta, inclusiv la 10, la 11 ziua in toiul verii si nu e chiar asa. Daca pui rucsac in spate risti sa transpiri pe spate dar atat. Si daca ai rucsac poti sa-ti pui ceva de schimb si gata.

  9. Ati remarcat intr-adevar o multime de probleme reale care fac biciclismul un mijloc nepopular de deplasare in Bucuresti.
    De aceea si dorim sa organizam astfel de proiecte.
    primul pas e sa aratam ca mersul pe bicicleta nu e ceva injositor,ci dimpotriva ceva ce poate fi folosit cu succes si placere si de manageri si de oameni la costum.
    Evident ca sunt multe alte lucruri pentru care ne vom bate sa rezolvam.
    Am invitat in special oameni de afaceri,oameni de decizie, pentru a da un exemplu tuturor si in special angajatilor lor.
    Tot aceste persoane de decizie pot rezolva anumite probleme ce depind exclusiv de mediul privat:existenta de locuri de parcare pentru biciclete in cadrul spatiilor de birouri, prezenta unui vestiar si a unui dus (exista deja cladiri cu astfel de dotari), motivarea angajatilor sa foloseasca bicicleta (sunt companii care dau bonusuri pentru asa ceva),cumpararea de biciclete pentru angajati pentru a le putea folosi macar pentru deplasari scurte etc
    E greu acum intr-adevar sa folosesti bicicleta in Bucuresti,dar nu imposibil.Eu am descoperit o multime de stradute si zone de case superbe unde nu e niciun pericol sa mergi pe bicicleta pentru a evita marile bulevarde.
    Sper sa regasesc pe cat mai multi dintre voi joia viitoare,de la 8.30 in Piata Victoriei.
    site-ul pentru inscrieri este http://www.businesspebicicleta.ro
    Ganduri bune!

  10. Felicitari Hotnews pentru astfel de articole, care, observ, s-au inmultit in ultima perioada. Promovarea in mass-media a bicicletei ca mijloc de transport (deci nu numai ca mijloc de recreere in weekend) este esentiala pentru schimbarea mentalitatilor.
    Mersul pe bicicleta in costum este starea suprema de utilizare a bicicletei. Spre asta tind tari ca Elvetia sau Danemarca, unde biciclistii in costum nu-s ceva neobisnuit.
    La noi, in Romania, trebuie insistat in primul rand pe schimbarea mentalitatii (bicicleta NU ESTE mijlocul de transport al saracului) si a codului rutier.
    De asemenea, trebuie explicat carcotasilor ca se poate merge pe bicicleta si daca lipsesc pistele speciale, ca nu-s caini vagabonzi in toate orasele, ca nu ne topim daca ne ploua (exista si pelerine de ploaie), ca nu trebuie neaparat sa mergem la 35 de grade C pe bicicleta, ca putem face dus dupa ce ne dam jos de pe bicicleta (si nu numai duminica !) etc.

    • Compari mere cu pere.
      In Bucuresti NU se poate merge in costum pe bicicleta. De ce? Transpiratie, praf, gaze de esapament, inghesuiala, soferi indisciplinati, caini, balti, noroi, lipsa piste biciclete etc.
      Mai crezi in comparatia ta?

      • Nu este chiar aşa. Când am posibilitatea, eu merg în costum pe bicicletă şi nu este chiar atât de îngrozitor pe cât părea atunci când nu făceam chestia asta. Nu este totdeauna o experienţă plăcută, dar am văzut că cel puţin la nivel de mentalitate, bicicliştii au început să fie acceptaţi mai uşor de şoferi. Singurul motiv pentru care nu merg mai des este că duc dimineaţă copilul la şcoală … n-am cum să fac asta pe ghidon.

      • Te inseli amarnic. Noroi si balti sunt atunci cand ploua. Daca ploua dimineata nu iei bicicleta si gata daca te prinde cand te duci acasa aia e, te uda, nu mori de la asta (e testata treaba :P).
        Caini de acord sunt si sunt naspa, dar daca ai un traseu cat de cat constant ii inveti. Eu stiu unde am caini in drum spre lucru de exemplu si am grija pe portiunile alea.
        Ideea e ca daca vrei sa gasesti scuze sa nu faci asta n-ai s-o faci, daca vrei se poate orice :D.
        Vara trecuta ma intalneam cel putin o data pe saptamana cu un tip in costum pe bicicleta. Concluzia e ca daca vrei poti

  11. Nu cred ca vom putea vreodata sa ne bucuram de utilitatea unei biciclete asa cum o face lumea la Amsterdam sau la Paris. Nu suntem si nu vom deveni atat de civilizati sau atat de “normali”. La situatiile neplacute pe care le-au intampinat cei care au postat anterior mie as putea adauga faptul ca, daca esti femeie pe bicicleta, este imposibil sa nu trezesti interesul vreunui derbedeu care sa iti povesteasca cum ti-ar face si ti-ar drege si eventual sa te si apuce de vreo parte anatomica. Si nu-ti trebuie nici tinuta provocatoare pentru asta! Macar de ar reusi o adunare de business people pe biciclete sa schimbe felul mizer de a fi al multora dintre romani….

    • Am mers toata vara trecuta cu bicicleta si merg si acum si o singura data a comentat un idiot pe tema asta dar nu prea vad ce-ti poate face in mod real. Daca e sa o luam asa si cand esti pe jos se pot gasi handicapati care sa comenteze.

  12. Pingback: Articole culese din mass-media romaneasca

  13. De ce sa nu stabilim data de 29 aprilie pentru toata tara?Ar avea un impact mai mare,fara a fi obligatorie tinuta business.

  14. Din pacate in Romania biciclistii nu au o organizatie puternica sa-i reprezinte, sa ceara drepturi, piste, reguli de circulatie ca in Europa civilizata. Iar pe Guvern, Parlament, pe politicieni nu se pot baza, acestia sunt iubitori de gipane 4×4, ATV-uri si alte asemenea. Si atunci, pana la adoptarea bicicletei ca mijloc de transport pe scara larga va mai dura ceva…

  15. In strainatate se practica demult. Si asta pentru ca aia sunt deshisi la minte, gandesc logic si nu se incurca in conceptii de rahat ca ale romanilor. La noi trebuie sa “dai” bine, sa te vada portarul institutiei la care lucrezi ca te-ai dat jos dintr-un bolid, ca altfel nu se poate. Nu vom ajunge niciodata la nivelul asta pentru ca NU PUTEM…atat ne duce pe noi bibilica.

  16. Tot se vorbeste ca trebuie sa mergem cu bicicleta sa se decongestioneze traficul (si sa scada poluarea), dar ca e periculos. Eu zic ca ar fi mai bine sa se promoveze mersul cu transportul in comun (autobuze/troleibuze/tramvaie), sa se bage mai multe autobuze, sa aiba toti calatorii loc pe scaune, nu sa stea ca sardinele. Si sa se faca banda speciala pentru autobuze, sa nu mearga autobuzul din Bucuresti 10 km in 2 ore. Dar cei care nu merg cu masina in realitate nu intereseaza pe nimeni. Probabil nici pe sefii de la transportul in comun nu-i intereseaza, ca nici ei nu merg cu autobuzele a caror sefi sunt. Pun pariu ca nici “sponsorii” acestei actiuni nu merg cu bicicleta. Au primit doar o gramada de bani de la UE sau altcineva, pe care trebuie sa-i cheltuie. Si cheltuirile astea se fac de obicei cu 80% profit.

    • Pentru acest proiect s-au primit 0 euro de la UE, asadar profitul nostru este de 80% din 0. “csj” te invit sa participi la eveniment si mai mult decat atat sa stai de vorba cu participantii si organizatorii. Sigur iti vei da seama ca nimeni nu organizeaza acest eveniment pentru vreun beneficiu material ;). Inscrierile se fac pe http://www.businesspebicicleta.ro . Te asteptam pe tine si pe ceilalti joi, 29 aprilie 😉

  17. in tariile civilizate, lumea civilizata foloseste bicicleta; si sunt oameni chiar cu 2 masini in garaj..dar tine de civilizatie. Noi suntem pe alta directie, nici macar in urma….

  18. Poate renuntam si la ‘prejudecata’ de a purta costum – aceasta relicva vestimentara buna numai pentru structurile inregimentate.
    Poate cei mai tineri vor avea curajul sa ia taurul de coarne, sa se imbrace cu cap si coada si sa renunte la monotonul si obositorul costum (si pt. ei dar si pt. ceilalti).
    Poate ca ‘elefantilor’ le e mai simplu sa poarte un costum. Sunt prea in varsta sa mai aibe grija la ce pun pe ei si le e mai simplu sa arunce pe ei un costum. Dar cei mai tinerei, sa zicem sub 45 de ani, nu cred ca pot invoca vreo scuza.
    Renuntati, domnilor, la uniforma! Afacerile se fac intre OAMENI, nu intre costume!
    Voi face tot posibilul sa vin la intalnire, nu in costum, evident.

  19. Buna idee. Eu practic asta de vreo 6 luni in Londra, si e super. E mai rapid decat mijloacele de transport in comun sau masina, mai confortabil, si daca esti suta la suta atent, atunci totul e ok. Poate daca se implica si Primaria Capitalei in aceasta miscare, si se duce o campanie totala pt constientizarea tuturor, atunci lucrurile ar fi ok.

  20. “Pentru cei care …………. le este incomod sa vina cu ea …….” He,he,he! adica le este incomod dar promoveaza mersul pe bicla! Foarte misto exprimarea asta!!!

    • poate le e incomod ca trebuie sa traverseze bucurestiul; si poate ei totusi merg cu bicicleta fiindca au serviciul relativ aproape de casa

  21. Am folosit si eu bicicleta pt mers la job si e decent (8km prin centru, 25minute fata de 45 minute in medie cu masina). Problema mea sunt cainii vagabonzi, sunt zone “pazite” de care trec foarte incet, gata sa cobor de pe bicicleta daca e cazul, sau ocolesc. Cu cat e traficul mai lejer si aerul mai curat (periferie) cu atat creste sansa sa te intalnesti cu cainii, deci riscul e constant. Dar merita, prefer miscarea chiar in conditiile acestea statului in masina zeci de minute pe zi.

  22. Imi doresc din tot sufletul sa merg la serviciu pe bicicleta. Chiar si in costum – nu mi se pare o problema. Dar nu indraznesc sa imi masor puterile cu cele ale cainilor vagabonzi, care pazesc cu strasnicie mai multe portiuni din drumul meu spre serviciu. Am asistat de curand la atacul unei haite asupra unui biciclist, pe strada Pridvorului, langa Parcul Tineretului. L-a salvat un sofer curajos, care i-a sarit in ajutor. Dar nu mi-as fi dorit sa fiu in locul lui. In acea zi, am decis ca voi renunta la bicicleta in Bucuresti, pana cand se va rezolva problema haitelor de caini de pe strazi si din parcuri. Nu vreti sa incepem cu inceputul? O manifestatie pt. rezolvarea problemei cainilor vagabonzi. Sunt convins ca, dupa aceea, mersul pe bicicleta va veni de la sine. Indiferent ca ne imbracam in costum sau in bermude.

  23. Cei care tot dau exemplu Amsterdam sa o lase mai usor, Amsterdam este mult mai la nord, deci mult mai putin cald. Si Parisul cred ca este putin mai la nord, oricum au mult mai multe piste de biciclete.

    Eu nu folosesc si nu voi folosi bicicleta atata timp cat nu pot face un dus la servici. Mi se pare lipsa de respec fata de restul colegilor sa stau transpirata intr-un birou.

  24. Cateva comentarii..

    Cam multi ‘gica contra’ pe aici..

    Ideea de ‘in costum pe bicicleta’ nu vizeaza ‘costumul’ -care nu e o relicva – ci ‘bicicleta’ ; poate vazand pe bicicleta si niste persoane pe care le asociezi in mod normal cu alte clisee (masini de fitze, haine scumpe, lux, etc.) se mai trezesc din cei care vad in mersul pe bicicleta ceva sub demnitatea lor

    Si daca am incerca sa vedem si beneficiile folosirii bicicletei chiar si in comparatie cu neajunsurile reale actuale (lipsa pistelor, neghiobismul unora, poluarea, praful) am fi mult mai deschisi la acest mijloc de deplasare si la un altfel de mod de viata.

    Credeti ca cei din Amsterdam au hotarat dintr-o data sa treaca la bicicleta? Sunt ani de evolutie! Si o sa ajungem si noi sa imbratisam directia aia.
    Dar vor mai trece cativa ani si multa munca din partea celor implicati.

    Cate masini credeti ca mai incap in orasul asta(Bucuresti)? An de an se inmultesc (mai vine o generatie de studenti, alta termina, munceste si-si ia masina, unii isi iau a doua masina, etc etc.). Cam cum va imaginati ca o largeasca strazile?

    Bucurestiul o sa supravietuiasca doar cu un transport in comun bine pus la punct, taxe mari pentru masini, si biciclete. SI politie care sa urmareasca hotii. Altfel o luam toti razna!

    Asa ca renuntati la argumente contra ‘false’, pentru ca daca aveti puterea sa recunoasteti, singurul incovenient major este de fapt comoditatea noastra! Pentru ca evident e mai usor sa te urci in taxi/masina… Dar daca trecem peste aceasta comoditate vom descoperi muult mai multe avantaje!

  25. scuzele invocate mai sus:

    – nu poti merge transpirat la munca – fals; poti merge, dar nu-i recomandat! acum serios, daca faci asta regulat si mergi lejer, nu transpiri! efortul este mai mic ca la mersul pe jos! normal, daca te-ai trezit dupa zeci de ani de vegetat si mancat shaorme, e greu, doare fundu, obosesti, transpiri; daca te grabesti si mergi repede, iar transpiri; dar la un pedalat decent, n-o sa strambe nimeni din nas! marturie sunt postarile de mai sus ale celor care fac asta deja, nu ale celor care cred ar transpira, asa ca nici nu incearca

    -da, vara la 40 de grade, transpiri oriunde! masina, mergand, stand pe loc ( desi ventilatia naturala de pe bicicleta chiar ajuta )

    – praf – adevarat; dar la asta esti expus si ca pieton, si ca sofer (poate mai putin, depinde de masina)

    – gaze de esapament – foarte adevarat si da, destul de neplacut; atunci solutia care este? iau si eu masina si contribui si eu la asta? sau iau totusi bicicleta, mai conving pe unul pe altul si usor usor se schimba proportia

    – inghesuiala – pai asta-i ideea folosirii bicicletei! mai bine inghesuiala de biciclisti, decat de masini
    – soferi indisciplianti – existe si pietoni indisciplinati si biciclisti indisciplinati ; si i-am intalnit pe toti si cand mergeam cu masina, si cand mergeam cu bicicleta, si cand mergeam pe jos!

    – caini – da, cainii au o ‘placere’ de a latra la biciclisti (dar in special seara); daca treceti peste socul de a vedea un caine latrand de nebun si alergand dupa tine, o sa va dati seama ca doar asta poate/vrea sa faca, sa latre!

    – balti, noroi – daca o renuntam la a mai asocia bicicleta cu un ‘mountain bike’ o sa descoperim o multime de tipuri de biciclete: cu roti subtiri, cu roti groase, cu aripi de protectie, fara aripi de protectie, cu multe viteze, cu putine viteze, usoare, grele, pliabile, roz, cu cosulet, cu lantul protejat, sa nu te murdaresti, ieftine, scumpe, foarte scumpe; si o sa intrebati ce legatura are asta cu baltile? n-are, ziceam si eu asa… pana la urma balta e balta! o ocolesti sau treci prin ea

    – lipsa piste – ok, astea care sunt sunt facute ‘la misto’; ar fi mai civilizat cu, intradevar, se poate trai si fara!

    – e frig toamna – cu un echipament decent, nu-i problema; te incalzesti pedaland 🙂

    Eu m-as vaita mai degraba de lipsa ‘parcarilor’ si de hotii de biciclete. dar pe urma o sa spuneti ca sunt comod si caut scuze aiurea..

    • un comentariu care le inglobeaza pe toate celelalte.la obiect .excelent.

      si eu sunt in dilema in a-mi achizitiona o bicla si a lasa masina acasa ,macar 2-3 zile pe saptamana daca nu chiar definitiv…..sau NU…ma gadesc ,citesc ,analizez.

      insa ceea ce a scris florin m-a convins 80%.

  26. Eu sunt postas pe bicicleta intr-un oras european. Am peste 6000 de km pe bicicleta in 11 luni. Am inceput serviciul cu 84 de kg masa proprie, acum am 68. Si nu, nu fac ciclism de performanta, ci merg in medie 27 – 32 km cu bicicleta.
    Acum, diferentele intre ceea ce se prezinta in articol si realitate:
    – Traficul din Bucuresti este haostic. Este un risc imens sa iesi cu bicicleta in traficul din Unirii, sa zicem. Ca sa nu mai zic de un drum Crangasi – Otopeni pe bicicleta. Nuuu … distanta nu ar fi o problema, pentru ca dupa cateva saptamani de antrenament se poate face. Problema e faptul ca nu exista nici o pista sanatoasa, nu exista un minimum de siguranta in trafic, iar drpturile biciclistilor sunt nule. Adica… indiferent daca port sau nu costum, ca biciclist implicat intr-un eveniment rutier in RO ai toate sansele ca daca nu mori din prima, sa fii ucis de lege, si de ineptiile ei.
    Alta problema… curatenia: Promovati mersul in costum … in praful din Bucuresti. Sa fim seriosi. Sa am un partener de business care vine la o incheiere de contract prafuit pana-n maduva si eventual pocnit de vreun “pilot” de BMW seria 3 din 1900 toamna? As renunta la o afacere cu el. Din compasiune. L-as lasa sa isi vada de sanatate/integritate apoi (poate) as relua afacerile cu el.
    Cainii vagabonzi. Am mers cu motocicleta in Bucuresti, legal, frumos. La 30kmh m-am trezit cu o chestie vie prinsa strans de pantalonii mei, dupa plecarea dintr-un semafor. Pe Bulevardul Dacia. Apoi sansa mi-a fost ca aveam pantaloni de piele, si nu a prins suficient de adanc incat sa-mi perforeze stratul dermic. Am tras un pic de gaz, catelul a facut aripi.
    Concluzie:
    Mersul pe bicicleta in Bucuresti este un vis. Mersul pe bicicleta in costum in Bucuresti este o utopie. Sau un moft. Pentru ca pana nu se vor reglementa legi speciale care sa protejeze biciclistii, astfel incat acestia sa aiba prioritati si drepturi, nu vad sa se miste ceva in sensul asta.
    Si e pacat.

    P.S. in peste 6000 km pe bicicleta, trafic 100% urban, nu am reusit sa zgariu nici o masina, nu mi-a deschis nimeni usa in fata, nu am luat nici un caine-n freza, nu a aruncat nici o baba senila cu bastonul/poseta/umbrela dupa mine si sunt mai sanatos ca o racheta ruseasca. Si in jurul meu sunt cel putin inca 50.000 de oameni care merg zilnic la serviciu pe biciceta. Asta pentru ca orasul in care traiesc are mai multi km de pista pentru biciclisti decat triplul numarului de kilometri de autostrada din Romania. Dixit!

  27. dureros ,dar foarte adevarat. de aceea nu am cumparat inca bicla si tot mai cer pareri pro si contra, din partea celor care au si o folosesc in bucuresti/

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger