IKEA a șters toate femeile din catalogul său pentru Arabia Saudită

0

Deși este activă pe piața Arabiei Saudite de peste 20 de ani, compania suedeză are încă probleme cu adaptarea la cerințele culturale, mai ales când vine vorba de gen. Astfel, catalogul pentru 2013 pentru această țară arată ca orice alt catalog din lume, cu excepția unui ”detaliu”: nu mai există niciun picior de femeie în ilustrațiile care fac reclamă la produsele companiei.

 

Celebra firmă producătoare de mobilă și obiecte decorative s-a adaptat cerințelor din ce în ce mai drastice venite din partea statului musulman, care tinde să transforme femeile în prezențe invizibile, interzicând din ce în ce mai mult imaginile care le înfățișează. Arabia Saudită este țara în care femeile nu au voie să conducă mașini, să voteze sau să se mute de acasă fără aprobarea unei rude de sex masculin, iar mai nou nu au voie să apară în catalogul Ikea, de unde au fost șterse și cele mai mici urme feminine – nu mai există nici imagini cu mame spălându-se pe dinți alături de copiii lor, nici femei luând cina cu partenerii. Nici măcar designerii Ikea nu mai apar, astfel încât Clara Gausch, care prezenta în catalog una dintre colecțiile pentru 2013, a dispărut în urma procesării vizuale. Deși nu este interzis ca femeile să apară în fotografii, Arabia Saudită are o politică foarte strică în ceea ce privește dezgolirea pielii în reclame, fie că e vorba de brațe, gât sau picioare.

 

 

După ce compania a scos pe piață catalogul 100% masculin, IKEA a anunțat public că regretă decizia. ”Ca producători ai acestui catalog, regretăm situația curentă. Ar fi trebuit să ne dăm seama că excluderea femeilor din versiunea catalogului pentru Arabia Saudită intră în conflict cu valorile Grupului IKEA,” a declarat Ylva Magnusson, purtătorul de cuvând al firmei suedeze, citată de Wall Street Journal.

 

 

Nu este pentru prima dată când IKEA are probleme cu expunerea femeilor în cataloagele sale: în anii 90, Arabia Saudită a refuzat inculederea unei imagini cu o femeie bine îmbrăcată, dar care citea o carte întinsă pe canapea. Problema nu era vestimentația, ci că această ocupație îndeamnă la lene, au motivat atunci cenzorii islamici.

 

Mai multe imagini ”retușate” din catalogun IKEA pentru Arabia Saudită puteți vedea aici.

Sursa: Metro.se, Wall Street Journal


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger