Homefest 2015, a doua ediţie a primului festival cultural de apartament din România, începe în curând

0

HomeFest 2015 înseamnă opt zile de evenimente în case și apartamente: spectacole, concerte, conferințe, workshopuri și expoziții. Între 17 și 24 octombrie, populăm case cu diferite manifestări artistico-culturale pe care le împărtășim cu voi. Locurile sunt puține, așa că vă invităm să planificați din timp că vreți să veniți și să rezervați un loc – ne încredem în Eventbrite pentru rezervări. Ca și anul trecut, intrarea va fi pe baza unei cărți care va fi donată în scop caritabil.

de lorgean theatre

Cele 18 evenimente pe care le organizăm cu tot dragul sperăm să vă facă să interacționați diferit cu spațiul domestic sau cu vecinii, să experimentați artisticul văzut într-o cheie cotidiană. Invitații sunt fie de pe tărâmuri românești, fie din străinătate (Israel, Iran, Austria, Norvegia, Finlanda). Mai jos puteţi vedea programul complet al tuturor întâmplărilor culturale, pe care îl puteţi accesa şi pe site-ul HomeFest2015.

HomeFest este un proiect lorgean theatre / homemade culture.

PROGRAMUL COMPLET

Pe culmile revărsării, de Jean-Lorin Sterian (17 octombrie)

Zona Universitate, ora 19.00 // Gazda: Adi Petrariu

Regia/ By: Alex Nagy

Cu/ With: George Rotaru, Jean-Lorin Sterian, Iulia Dinu, Jonathan Shade, Altan-Dan Safta-Zecheria

Starshitting-ul e revoluția viitorului. Se revarsă peste politicieni, artiști, staruri tv, VIP-uri. Când doi creativi dintr-o agenție de publicitate se alătură mișcării, e semnul că orice revoltă underground sfârșește în mainstream.

Jam session Poetrip (17 octombrie)

Zona Universitate, ora 21.00 // Gazda: Adi Petrariu

“Cea mai psihopată trupă… care sună cel mai psihopat! E un compliment!” – Ioana Rentea

“voi sunteți mai tari decât Travka!” – Mada Zah

“voi cam exagerați cu inteligența în muzică” – Radu Cataranciuc

“Poetrip îți deschide chakrele!” “DA!” – Andrei Popa & Adriana Emilia

“dubioșii de la Poetrip. Asta e o formație de hipsteri, care cântă la limita dintre muzică și improvizație fără sens. Se potrivește cu discoball-ul și dadaismul serii. (…) Nu e tipul meu de muzică, parcă e ca un baros care te lovește în timp ce ești inevitabil de beat.” – Vlad Andriescu

“ce-i asta? (..) iconoclast rău, subversiv până la ulcer, tnt subculturalnic, amin.” – Malombra

“și e așa, ca un fresh de morcovi cu mere pentru creier” – Oana Moisil

“știu! voi sunteți ăia care cântă psihedelico-interesant!” – Poli

“feminiști ecologiști sataniști” – Marius Ghilezan

Vernisaj Am crescut la bloc (18 octombrie)

Zona Lujerului, ora 20.00 // Gazda: Amalia

Cu/ With: Alina Andrei și George Roșu

Scara mea are 4 etaje, 64 de trepte şi 20 de apartamente. Trăiesc aici de când mă ştiu şi totuşi nu-mi cunosc toţi vecinii pe nume. Tot ce ştiu sunt bucăţi ca dintr-un puzzle. Ştiu ce tablouri sunt pe scară, ce plante, ce câini au vecinii de la parter şi cea de la etajul 2. Am amintiri cu foşti vecini: unul a făcut puşcărie, o femeie a fost călcată de autobuz, iar cei de vârsta mea au plecat din bloc şi din ţară.

Prin fotografii am recreat un posibil jurnal al Scării C.  Evident, unul subiectiv, pe care o să-l iau cu mine atunci când o să mă mut.

Alina Andrei

Am crescut la bloc. Cu desene văzute la televizorul alb negru, apoi color. La video, când mergeam cu alţi copii la vecinii care au plecat apoi în Germania. Ne uitam la Bugs Bunny şi la altele vechi, de Disney. După ce am crescut, mi-am desenat (şi) vecinii. Poveştile pe care le ştiu despre ei, şi pe mine, privind de sus, de la ultimul etaj, sau de jos, din faţa blocului. Atenţie, bârfe!

George Roşu

Lecture Despre o antropologie a termopanului (18 octombrie)

Zona Armenească, ora 20.00 // Gazda: Kiki

De/ By: Bogdan Iancu

La sfârşitul lunii august a anului 2008, într-o după-amiază banală, mânerul uneia dintre ferestrele sufrageriei din apartamentul în care locuiam a cedat din cauza modului defectuos în care îl foloseam zilnic. Ceea ce la început părea un accident domestic banal, uşor de reparat cu ajutorul unei truse proaspăt achiziţionată de la Ikea, s-a transformat într-o problemă aproape imposibil de rezolvat. Am mers la zile în şir la aproape toate centrele de asamblare a ferestrelor de tip termopan din vecinătate, ocazie cu care am constatat că numărul acestora era destul de mare pe o arie relativ mică ca întindere, în încercarea de achiziţiona ceea ce părea la prima vedere un mâner ordinar de fereastră.

(standing, sitting or lying) nude of a black-haired woman / nud de femeie brunetă (19 octombrie)

Zona Mall Vitan, ora 19.00 // Gazda: Raluca

Cu / With: Andreea David

Suntem de mici educate să ne corectăm posturile sociale, să abordăm unele feminine: picioarele strânse, spatele drept, privirea subordonată, tocuri. Să facem impresie bună. Să fim plăcute. Aplicăm în permanență o poliție a corpului în spațiul social.

Nud de femeie brunetă pornește de la fetishizarea corpului nud feminin și explorează diferite ipostaze ale acestuia la nivel de imagine. Percepția propriului corp care e privit și percepția propriei imagini de sine devin elemente de lucru. Știindu-se privit, corpul nud se ajustează imediat, performând posturi asociate feminității.

La Nimfomane (Spectacol lectură) (19 octombrie)

de Rucsandra Pop/ Regie: Dan Lupu/ cu Gabriel Sandu, Grațiela Bădescu

Zona Moșilor Vechi, ora 20.00 // Gazda: Alice

Regie: Dan Lupu

Povestea unei tinere femei pe nume Sașa care este supusă unui ritual de reconstituire a inimii din bucăți pierdute pe la diverși bărbați de care a fost îndrăgostită. Ritualul este performat de 3 femei – care aparent sunt simple vânzătoare la un supermarket din centrul Bucureștiului, dar în realitate au puteri magice. Sașa este însoțită în tot acest parcurs de prietenul ei gay Tom Tom. La Nimfomane este o producție Hydra Society șilorgean theater.

Zone Vagi (20 octombrie)

Zona Lujerului, ora 20.00 // Gazda: Amalia

Lecture – performance de/ by Mircea Nicolae

O prezentare de artist de aproximativ o oră e transformată într-un pretext pentru un performance. Un lecture obișnuit devine o reverie colectivă, adică o experiență individuală proiectată pe psihicul publicului. Motivația centrală pentru transformarea prezentării de artist într-o experiență afectivă, psihologică și teatrală este legată de convingerea autorului conform căreia reziduurile mentale sau materiale ale procesului de producție artistică sunt de multe ori realități estetice în sine.

Current (20 octombrie)

Zona Pache Protopopescu, ora 20.00 // Gazda: Daniel

Concept and performance: Ingrid Berger Myhre // Dramaturgy: Konstantina Georgelou // Photo: Jaanika Jüris // Support: JSKD Ljubljana (SI), Zavod Emanat (SI) Dansateliers Rotterdam (NL), CLOUD at Danslab Den Haag (NL), Random Collision Groningen (NL), Melkweg Theater (NL) // Funded by: Arts Council Norway, Vestfold Fylkeskommune (NO).

Când începem să facem, de fapt începem să eliminăm. Limităm posibilitățile, limităm potențialul inițial. Și totuși, doar atunci când facem ceva – orice – noile posibilități apar. Anulăm posibilități, dar creăm șansa pentru unele noi.

Current este un solo performance care extrage vidul dintre actual (ce are loc) și potențial (ce încă nu s-a întâmplat). Se joacă cu paradoxul potențialității, ceea ce există atât timp cât nu a fost încă realizat.

Ingrid Berger Myhre lucrează mai ales în colaborare cu alți artiști, dar apare din când în când cu solo-uri. În ambele cazuri, textul și limbajul sunt elemente principale, cel mai adesea pentru a descrie un scenariu care se poate întâmpla, dar nu se întâmplă. Vorbitul previne lucrurile să se întâmple cu adevărat dar le și permite prin stimularea imaginației. Ce este refuzat apare în același timp – suspendat în limbaj.

Ingrid a absolvit în această vară Masterul de cercetare în coregrafie și performance ex.e.r.ce din cadrul Centre Chorégraphique National din Montpellier.

Performing for nothing (21 octombrie)

Zona Armenească, ora 20.00 // Gazda: Diana

Performance de/cu Robert Bălan

De ce să dați bani serioși pe un bilet la un spectacol deteatru unde n-o să faceți decât să vă verificați facebook-ul? La Performing for nothing nici măcar nu trebuie să ascunzi telefonul.

Buzunarul cu pâine (21 octombrie)

Zona Drumul Sării, ora 20.00 // Gazda: Alex

Regia: Alex Ștefan, Cu: Alexandru Nagy și Ștefan Pavel

Buzunarul cu pâine este o piesă realistă, simplă prin situaţia dramatică care devine universală, în sensul cel mai dureros, prin felul în care se dezvoltă. Morala acestei istorii atinge partea invizibilă a laşităţii noastre, atât de caracteristică naturii umane. Din cauza filozofării excesive pe tema virtuţilor şi frumuseţii acţiunii, personajele lui Matei Vișniec rămân paralizate tocmai atunci când ar trebui neapărat să acţioneze.

Akuyaku(improvizație muzicală) (21 octombrie)

Zona Vasile Lascăr, ora 21.30 // Gazda: Diana

Olivier Stroesser / Violoncel / trompeta / Free

Eduard Gabia / tobe / Karpov not Kasparov/ Kepler not Kopernicus

Andreea Lupescu / voce / Free

Oana Maria / voce/ keys / Poetrip

Stefan Botezatu / bass / Poetrip

George Stanciulescu / sound design /LeVant

Alin Zabrauteanu/ Synth/ Omelette/ Kepler nor Kopernicus

Akuiaku este un act de improvizație muzicală, generat din nevoia de a crea un cadru total independent pentru artiștii locali și nu numai, cadru în care să se dezvolte creații cu caracter de fond unic, într-o formă pe masură.Plecând de la acest concept de unicitate, Akuiaku își propune să ofere de fiecare dată un line-up eclectic, încercând să combine artiști din zone de comfort diferite, pentru a empatiza și a se influența reciproc, prin experiențele și trăirile proprii, în procesul creativ, ducând astfel la un produs cu identitate eclectică puternică și generând mai departe referințe pentru zona culturală.

Aflat la a treia ediție, într-o formă intimă, Akuiaku va avea o formulă de cameră cu participarea a 7 artiști ce vor forma pentru câteva ore o nouă trupă, meteorică, ce își găsește rădăcini în zonele electro-pop, synth-pop, electronică, alternativ, funk și va ajunge într-un punct de catalizare imprevizibil, pe care îl vom trăi “at first hear” la momentul respectiv.

The Abstract (22 octombrie)

Zona Biserica Bucur, ora 21.00 // Gazda: Iulia

Cu/ With Lilach Livne (Israel)

Înspre o mișcare independentă.

Faza a patra a spectacolului-cercetare aparținându-i lui Lilach Livne lucrează cu non-imaginea. În această fază, corpul abstract își dorește să se descotorească de imagini și să-și creeze propriul ritual șamanic – trans-istoric în natura artei. Referindu-ne la artista Lygia Clark și la procesul ei de „abandonare artistică”, departe de orice iluzie, vom încerca să practicăm terapia abstracționistă. Hai cu noi!

www.lilachlivne.com

Cum să devii bogat și influent (22 octombrie)

Zona Vitan, ora 20.00 // Gazda: Irina

De/ By Alexandru Macedonski. Cu/ With Adi Ciglenean

Având la bază unul din primele scenarii de film mut româneşti, scris de Alexandru Macedonski în 1911, Cum să devii bogat și influent este un spectacol ce se derulează direct în imaginaţia spectatorului, de-a lungul a 75 de minute de ORBire voluntară. Produs al unei serii de improvizaţii radicale ale laboratorului interdisciplinar CITIT ÎN, Cum să devii bogat și influent este o experienţă cu un pronunţat caracter senzorial şi un prilej de reflecţie activă în ORB asupra secretului prosperităţii. Interpetează Ruxandra Coman, Răzvan Ropotan, Olga Berar şi Adrian Ciglenean.

Eu locuiesc aici ( 22 octombrie)

Zona: Brezoianu ora 19.00 // Gazda: Andrei

Cu/ With: Larisa David, Livia Rădulescu, Iulia Sima, Smaranda Găbudeanu

E ora 7 seara. Vizitatorii au ajuns la adresa primită. Ușa e deschisă, dar gazda e de negăsit. Cine a lăsat ceainicul pe aragaz? Cine a lăsat lumina aprinsă în baie? Ale cui sunt rufele neîntinse din mașina de spălat? Al cui e contul cu care s-a accesat pagina de net lăsată deschisă? Cine locuiește aici?

Casa este transformată într-un spațiu deschis, în care identitatea gazdei este deconstruită, iar vizitatorii o reasamblează în formulări proprii.

Let’s (23 octombrie)

Zona Grozăvești, ora 20.00 // Gazda: Ioana

Cu/ With: Yalda Pazkad și Sarah Feli (Iran)

Hai să dăm o petrecere. Vom găti ceva, vom face curat prin casă. Dar televizorul e pornit.

Eu fac piure de cartofi, dar pot să aud țipatul. Îmi aleg ceva să mă îmbrac, dar gunoiul este plin. Pun masa, dar televizorul e pornit. Lasă-l în pace, hai să îl închidem. Lasă totul și hai să ne facem unghiile. Lasă totul și hai să facem un duș. Lasă totul și hai să ne machiem. Hai să fim cele mai tari. Dar televizorul e pornit.

Let’s… este un spectacol de Sarah Feli și Yalda Pakzad. Peste tot în lume sunt orașe care nu dorm niciodată. Dar aici în Teheran casele nu dorm niciodată. Let’s se axează pe acest fenomen că există o viață duală care se întâmplă în Teheran. Fiecare persoană vine acasă seara și trăiește o viată complet diferită față de ceea ce trăiesc în oraș. Aduce o viață socială cu toată caracteristicile sale – o petrecere – în existența domestică. Invitații sunt bineveniți la petrecere, dar din primul moment se confruntă cu grijile, fricile, speranțele și oboseală gazdei… și în final se surprind dansând toți ca nebunii.

Muzeul sufrageriilor (23 octombrie)

Zona Aviatorilor, ora 20.00 // Gazda: Irina Vasi

De/ By: Claudiu Cobilanschi

Sunt fascinat de sufragerii și vreau să fiu musafirul veșnic. Sufrageria este un fel de vitrina interioară – proprietarul își demonstrează în primul rând sieși că are un anumit statut. Apoi, invitații primesc atenția cuvenită, conform decorațiunilor. Intrăm în casele unde eram primit şi, ca oricine altcineva, priveam mobila, admiram mileurile şi lustruiam cu atenţia mea bibelourile casei. Aveam şi noi acasă vitrina de sub televizor, unde mama aşezase ritualic cel mai bun set de pahare şi câteva din animalele de ceramică: iepurele, câinii, coşuleţul cu ouă etc. Puneţi aici şi colecţia mea de animale-bibelou (am fost la Cascadelor sâmbăta trecută şi am găsit cel mai mare tigru posibil). Am ideea de mai bine de un an şi a suferit multe modificări. Ah, ăsta ar fi fost cel mai tare tur al Bucureştiului, o călătorie ghidată prin sufrageriile de bloc. Între timp însă, oamenii s-au isterizat, Proprietatea privată înghite tot şi frica de reprezentare necontrolată a atins paranoia. Ar fi fost un soi de time-travel prin câteva încăperi, o cafeluţă cu gazda, o măslină, o ocheadă în universul interzis al românilor.

Claudiu Cobilanschi, Muzeul Sufrageriilorwww.cobilanschi.ro

YOYO – You are On Your Own”, by onemorequestion/Joonas Lahtinen u.a (24 octombrie)

Zona Ștefan cel Mare, ora 18.00 & ora 20.00 // Gazda: Livia

Joonas Lahtinen (A/FIN): concept, director artistic

Mikko Niemistö (FIN): concept, performance

Eero Erkamo (FIN): concept, lighting și set design, performance

Luzie Stransky (A): concept, dramaturgie și manager de proiect

Andreas Wiesbauer (A): sound design

YOYO – You are On Your Own este un spectacol ciudat, perturbator și amuzant care te introduce în seria mai multor scenarii negative și îți dă strategiile pentru a-ți mări șansele de a supraviețui oricărei catastrofe. Fii familiar cu gândirea pentru supraviețuire și vizitează prototipul noului interior care te ajută să fii sănătos într-un mediu claustrofob pentru perioade lungi de timp. Mai bine te-ai pregăti înainte să fie prea târziu.

YOYO ia dorința individuală de „a fi pregătit” și o duce la extrem, pentru a medita ludic la relația dintre teamă, putere, perspective viitoare și economia contemporană.

YOYO – You are On Your Own este o coproducție internațională dintre Punatonttu – Verein zur Förderung performativer Projekte, Kiasma Museum of Contemporary Art/Finnish National Gallery și brut Wien. YOYO este susținut de Departamentul 7 pentru activități culturale al Primăriei Vienei, Arts Promotion Centre Finland, ESKUS Performance Center Helsinki, Frame Visual Art Finland, Ambasada Austriei în Helsinki și Institutul finlandez în Germania. Forumul Cultural Austriac din București susține spectacolul invitat la HomeFest.

http://joonaslahtinen.wordpress.com

Workshop: Body vs. Space (19 octombrie – 2h, 20 octombrie – 2h)

Zona Cișmigiu // Gazda: Arcadie

Cu/ With: Arcadie Rusu

Corpul care modifică spațiul și spațiul care acționeaza asupra deciziilor. În cele 2 zile de workshop, vom lucra pe tehnici de partenering în dans-contact. Totul se va desfășura într-un spațiu limitat, care creează o altă intimitate între participanți. Când spațiul se reduce, posibilitățile de exprimare nu dispar, ci se transformă în altele noi.

De multe ori, în căutarea amplitudinii unei mișcări trecem pe neobservate pe lângă mici detalii, dar care vin din noi și care pot da o altfel de emoție personală unui discurs coregrafic. Vă invit să ne folosim imaginația, dar
și capacitatea de adaptare, în a descoperi noi particularități ale expresiei corporale.

Citiţi şi:

Primul festival cultural de apartament din România


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger